تازه های سایت

کد مطلب: 40049
14. دى 1398 - 8:43
فرماندار نهاوند از اختصاص ۷۹۰ میلیون تومان اعتبار به امور عشایری شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در نخستین جلسه شورای عشایری شهرستان نهاوند با اشاره به نقش مهم عشایر در تأمین محصولات دامی گفت: اگر بدرستی از جامعه عشایری حمایت نکنیم امنیت غذایی خود را به مخاطره انداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقای قابلیت تولید و سلامت و امنیت غذایی گام جدی با حمایت از عشایر برداشته می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت تأمین آرد مورد نیاز عشایر، از اداره صمت شهرستان نهاوند انتظار می‌رود در راستایتأمین و تخصیص سهمیه عشایر در اسرع وقت اقدام کند.

فرماندار نهاوند اشاره‌ای نیز به تأمین سوخت و آب آشامیدنی مورد نیاز عشایر اشاره کرد و افزود: استفاده از آبگرم کن و پکیج‌های خورشیدی برای تأمین روشنایی، استحمام، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و مشکلات حمل و نقل به عنوان طرح‌های موفق در جهت رفاه حال عشایر منطقه در حال پیگیری است.

وی افزود: خطوط انتقال آب آشامیدنی نیز با هماهنگی آب و فاضلاب روستایی، امور عشایر و دهیاران روستاهای مسیر در حال پیگیری است.

ناصری تاکید کرد: دستگاه خدمات رسان در حوزه عشایری از جمله بسیج عشایر، دامپزشکی، منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان پیگیر ارائه خدمات مطلوب به عشایر شهرستان باشند.

فرماندار نهاوند در ادامه با اشاره به اختصاص ۷۹۰ میلیون تومان اعتبار به امور عشایری شهرستان نهاوند گفت: ۴۰ درصد این اعتبار تاکنون تخصیص یافته و تا پایان سال نیز این رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

دیدگاه شما