تازه های سایت

کد مطلب: 40027
12. دى 1398 - 8:32
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد:
احداث گلخانه 4 هکتاری هیدروپونیک در نهاوند
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: گلخانه 4 هکتاری که به روش هیدروپونیک (آب‌کشت) احداث می‌شود باعث اشتغال‌زایی حدود 100 نفر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو،علی کمالی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: شهرستان نهاوند درزمینهٔ تولید کشت گیاهان گلخانه‌ای ظرفیت‌های زیادی دارد که باید از این پتانسیل‌ها استفاده شود.

وی اظهار داشت: در بخش کشاورزی سند توسعه راهبردی شهرستان نهاوند برنامه‌ریزی‌هایی برای استفاده حداکثر از ظرفیت‌های بخش گلخانه‌ای در نظر گرفته‌شده است.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند افزود: امسال در بخش احداث واحدهای گلخانه‌ای شهرستان پیشرفت‌های خوبی انجام‌شده است و از 7 هکتار تعهد شده در سال جاری بیش از 60 درصد کار انجام‌شده است.

وی گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای باعث رونق تولید و اشتغال‌زایی می‌شود و در این راه مجموعه شهرستان از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

کمالی نژاد اظهار داشت: استفاده از روش‌های نوین احداث گلخانه به خاطر مزایایی که دارد در اولویت است به همین دلیل اولین گلخانه هیدروپونیک (آب‌کشت) شهرستان نهاوند در حال احداث است.

وی ادامه داد: این گلخانه در زمینی به مساحت حدود 4 هکتار در اراضی روبروی شهرک صنعتی نهاوند در حال احداث است که نصب ستون‌های این واحد به پایان رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند به ویژگی‌های گلخانه هیدروپونیک اشاره کرد و گفت: در این روش با توجه به استفاده نکردن از خاک از اتلاف مواد غذایی موردنیاز گیاه جلوگیری می‌شود و میزان تولید افزایش و باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

وی افزود: این پروژه کم‌نظیر در راستای تحقق اهداف سند توسعه راهبردی شهرستان بسیار حائز اهمیت است و باعث اشتغال‌زایی می‌شود.

کمالی نژاد اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح مساحت 12 هکتاری گلخانه‌های نهاوند افزایش می‌یابد و میزان تولید محصولات نیز زیاد می‌شود.

وی در پایان گفت: این واحد جهت تولید صیفی‌جات ارگانیک برای صادرات بااعتبار ۲۵ میلیارد تومان احداث می‌شود و برای 40 نفر مستقیم و 50 نفر به‌صورت فصلی اشتغال‌زایی دارد.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما