تازه های سایت

کد مطلب: 39996
9. دى 1398 - 14:21
حجت الاسلام جوشقانیان در اجتماع باشکوه 9 دی در نهاوند:
فتنه سال ۸۸ آزمون مهمی از بصیرت و التزام عملی به ولایت فقیه بود
استاد حوزه و دانشگاه در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی شهرستان نهاوند گفت: در شرایط فتنه باید دشمن را شناخت و معیارهای تشخیص حق را از باطل به وسیله داشتن آگاهی و بصیرت بشناسیم که در فتنه 88 عده ای در این آزمون مهم مردود شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان در اجتماع باشکوه مردم نهاوند به مناسبت 9 دی در مصلی این شهرستان گفت: فتنه سال ۸۸ آزمون مهمی از بصیرت و التزام عملی به ولایت فقیه بود که عده ای از افراد که سابقه طولانی داشتند در این آزمون مردود شدند.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در اوج تدبیر، درایت، ایمان و شجاعت اتفاقات سال ۸۸ را مدیریت کرد تا توسط مردم به ۹ دی ختم شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کسانی که نصیحت ها و سخنان حکیمانه رهبر انقلاب را گوش نکردند آب به آسیاب دشمن ریختند، خاطر نشان کرد: در فتنه بستری ایجاد می شود و در آن بستر دشمنان در حال پیاده سازی نقشه های خود بر می آید و در چنین شرایطی باید پشتیبان ولایت فقیه بود.

وی گفت: بصیرت یعنی شناخت معیارهای حق و حقیقت و در شرایط فتنه باید دشمن را شناخت و معیارهای تشخیص حق را از باطل به وسیله داشتن آگاهی و بصیرت بدانیم.

حجت الاسلام جوشقانیان افزود: عقبه فتنه ۸۸، آمریکایی ها، صهیونیست ها، انگلیسی ها و کشورهای مرتجع منطقه بودند و البته دشمنان به نفوذی های داخلی نیز دلخوش کرده بودند.

وی در ادامه گفت: هرجا با نگاه سازش جلو رفتیم به خفت و خواری افتاده ایم و هرجا انقلابی و جهادی عمل کردیم موفق شدیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دو دیدگاه در بحث توسعه مطرح است، عنوان کرد: طرفداران دیدگاه اول معتقدند که برای توسعه باید مدل های غربی را پیاده کنیم که این دیدگاه در داخل هم طرفدارانی دارند و البته این ‌نگاه در مقابل راهبرد رهبرانقلاب و امام است.

حجت الاسلام جوشقانیان ادامه داد: نگاه دوم به ظرفیت های داخل، نیروهای انقلابی و جوانان توجه دارد و در عرصه های هسته ای، موشکی، نانو و دفاعی موفقیت های ما مرهون توجه این نگاه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خوشبینی عده ای مسئولان به وعده های اروپایی ها، گفت: اروپایی ها برای ما دل نمی سوزانند و عده ای هم مدام امریکا را بزک کردند و همه به یاد داریم که اقایان می‌گفتند که اروپا چنین و چنان می کند در حالی که در عرصه عملی چیزی از اروپایی ها ندیدیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سوال که چرا در اقتصاد مانند دیگر عرصه ها کار جهادی نمی شود، گفت: چون افرادی که در این عرصه هستند انقلابی و جهادی عمل نمی کنند و توجهی به اجرای اقتصاد مقاومتی ندارند.

وی در پایان گفت: وظیفه همه ما امروز اطاعت از ولی فقیه است و برای عبور از فتنه ها باید گوش به فرمان ولایت باشیم.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما