تازه های سایت

کد مطلب: 39902
1. دى 1398 - 8:43
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه اغلب تراکتورهای نهاوند فرسوده‌اند گفت: در شهرستان نهاوند ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور وجود دارد که کار پلاک‌گذاری ۹۰۰ دستگاه انجام شده و یا در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری گرو،

علی کمالی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه اغلب تراکتورهای در شهرستان‌ نهاوند از قدمت بالایی برخوردار بوده و فرسوده هستند اظهار کرد: قدمت تراکتورهای موجود شهرستان از سال ۱۳۶۰ تاکنون است که با وجود فرسودگی همچنان در مزارع مشغول کار هستند.

وی از اعطای تسهیلات به منظور نوسازی بخشی از ماشین‌آلات موجود خبر داد و افزود: به منظور نوسازی تراکتورهای موجود طی دو سال گذشته از بین ۹۰۰ وسیله‌ای که پلاک‌گذاری شده‌ است مالکان ۱۸۰ تراکتور برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و وام دریافت کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه اغلب تراکتورهای برداشت غلات عمر بالای ۱۳ سال دارند افزود: یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی نوسازی تراکتورهای برداشت غلات است که اجرای این طرح باعث ارتقای کیفیت عملیات کشاورزی، کاهش مصرف سوخت، کاهش ضایعات و انجام به موقع عملیات کشاورزی می‌شود.

وی از اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن ماشین‌آلات کشاورزی به ویژه تراکتورها خبر داد و افزود: با اجرای این طرح کشاورزان می‌توانند علاوه بر بیمه و سوخت تسهیلاتی برای نوسازی ماشین‌آلات خود به ازای هر دستگاه تا یک میلیارد  ریال دریافت کنند.

کمالی‌نژاد از نوسازی ۱۱۰ دستگاه ادوات کشاورزی از سال ۹۷ تاکنون خبر داد و افزود: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۱۰ دستگاه انواع ادوات کشاورزی شامل دستگاه‌های ریز دانه‌کار، عمیق‌کار، ادوات کم‌خاک‌ورزی، چیزل، کودپاش دامی و سمپاشی نیز با اعطای تسهیلات دولتی نوسازی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در پایان گفت: در ادامه اجرای طرح نوسازی ادوات کشاورزی ۴۰۰ پرونده برای دریافت تراکتور نیز تکمیل شده که مراحل بانکی آن در حال انجام است.

انتهای پیام/ 3140/

دیدگاه شما