تازه های سایت

کد مطلب: 39865
28. آذر 1398 - 7:20
مسئول شورای اجرایی هیئات‌های مذهبی نهاوند از ثبت ۱۸۰ هیات مذهبی در سامانه «طوبی» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمدکریم بحیرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در شهرستان نهاوند ۲۴۵ هیات مذهبی فعالیت دارد که تا کنون ۱۸۰ هیات آن در سامانه طوبی به رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تمام ۲۴۵ هیات‌ مذهبی شهرستان فعال هستند گفت: به منظور شناسنامه‌دار شدن آنها بقیه هیات‌ها نیز پس از رفع نواقص به مرور در در سایت ثبت می‌شوند.

مسئول شورای اجرایی هیئات های مذهبی نهاوند با بیان اینکه شورای اجرایی هیات‌های مذهبی هر چهار سال یکبار با برگزاری انتخابات تشکیل می‌شود افزود: این شورا متشکل از هفت نفر از اعضای هیات امنا مساجد شهر و روستاست که هر چهار سال یکبار تشکیل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۴۰ مسجد و حسینیه در سطح شهر و روستا وجود دارد که در اغلب انها نماز جماعت و کارهای فرهنگی برگزار می‌شود.

بحیرایی با بیان اینکه کار ساماندهی هیات‌های مذهبی از جمله وظایف شورای اجرایی است افزود: از انجا که این هیأت‌ها ظرفیتی وسیع برای تعمیق باورهای دینی را دارا هستند، ساماندهی این مجموعه بزرگ به دلیل ایفای نقش مهمی که در بین مردم دارند کاری ضروری است که در این راستا کار ساماندهی هیات‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر این برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح آگاهی دینی اعضا، بررسی آسیب‌ها و انحرافات مراسم مذهبی در سطح شهرستان و اتخاذ تدابیر لازم برای رفع آنها از دیگر وظایف شورای اجرایی است که این موارد به خوبی پیگیری شده است.

بحیرایی گفت: یکی از اهداف عمده ما در شورای اجرایی علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی،  اهتمام‌ بیشتر در اجرای برنامه‌های قرآن‌محور و روحانی‌محور در هیئات مذهبی است و بر همین اساس در ایام رمضان، محرم و فصل تابستان بیشتر به این برنامه‌ها توجه می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما