تازه های سایت

کد مطلب: 39792
22. آذر 1398 - 12:37
واکنش بسیج دانشجویی به حواشی پیش آمده در دانشگاه پیام نور نهاوند؛
بسیج دانشجویی در پی زیر سوال بردن حرمت دانشجویان و پخش صوت خوانندگان معاند بیانیه صادر کرد
شورای هماهنگی دفاتر بسیج دانشجویی پیام نور استان همدان در پی زیر سوال بردن حرمت دانشجویان و پخش صوت خوانندگان معاند در مراسم روز دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از عصر همدان، در این بیانیه آمده است: همانا تاریخ گواه است که نام گذاری ۱۶ آذر به روز دانشجو ناظر به جانفشانی دانشجویان حق طلب ، مطالبه گر ، عدالت خواه ،استکبار ستیز و آزادی خواه است .
روز دانشجو نماد آرمانخواهی جنبش دانشجویی است و نشان مسئولیت پذیری و دغدغه مندی دانشجویان نسبت به وضعیت جامعه و مردم است .
و حال در سالهای اخیر ، سیاست دولتمردان و مجریان و مقصران اصلی وضعیت اقتصادی کنونی کشور این است ، که به جای پاسخگویی به مطالبات برحق مردمی و پاسخگویی به وضعیت معیشتی ایجاد شده برای کارگران ، بازنشستگان ، کارمندان ، کشاورزان و اقشار مختلف ، عموم جامعه را به دوگانگی های غلط فرهنگی بکشانند و از زیر بار مسئولیت هایشان زیرکانه فرار کنند .
چنانچه مشخص است مسئولین به جای پاسخگویی به افزایش تصاعدی قیمت کالا های اساسی ، عملیات ضربتی افزایش قیمت بنزین در بدترین زمان ممکن ، وضعیت نامناسب اشتغال جوانان ، افزایش چند برابری کالاهای مصرفی روزمره ، و منوط نمودن حل همه مشکلان به مذاکره به جای اتکا به ظرفیت جوانان و مدیریت جهادی ، اذهان عمومی را مشغول موضوعاتی مانند حضور زنان در ورزشگاه ، دختر آبی ، برگزاری فلان کنسرت و … می نمایند.
همانطور که آقای رئیس جمهور چند سالی است از حضور در دانشگاه ها در ایام ۱۶ آذر و پاسخگویی به مطالبات دانشجویان طفره میروند و امسال نیز که با شدید ترین تدابیر امنیتی به دانشگاه فرهنگیان پناه برده اند ، اجازه انتشار هیچ صوت و تصویری از مطالبات دانشجویی را نداده اند .
و همین سیاست در اکثر دانشگاه ها پیگیری شده و مسئولین از پاسخ دادن به مطالبات به حق دانشجویان فرار میکنند ، کما اینکه امروز ریاست دانشگاه پیام نور استان هم از همین سیاست بهره برده و برای اینکه دانشجویان از وضعیت ارائه خدمات دانشجویی ، هزینه بالای شهریه ، نبود سرویس اتوبوس ، نبود امکانات ورزشی مناسب ، نبود سیستم گرمایش کلاس ها در فلان واحد پیام نور و سایر مشکلات دانشگاه ها سراغی نگیرند ، به جای حمایت از برگزاری و حضور در جلسات پرسش و پاسخ و تریبون آزاد دانشجویی با حضور در مراسم سبک و کم محتوای جشن دانشجویی که صوتی از خوانندگان معاند درآن پخش میشود باعث فراموش شدن هویت مطالبه گرانه دانشجویی است .
جناب آقای دکتر صفایی ، دیگر دانشجویان فریب این بازی های سیاسی را نخواهند خورد .
امروز ناکارآمدی ریزه خواران این سیاست ها در دانشگاه پیام نور استان مشخص گردیده است و همانطور که مستحضرید عوامل اجرایی برنامه روز دانشجو در دانشگاه پیام نور نهاوند در روزی که عموم مردم نهاوند داغدار رحلت عالم ربانی و استاد اخلاقشان بودند اقدام به اجرای مسابقه موسیقی از خوانندگان معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده اند که در کمال تعجب همگان ، شخص شما که از حاضران جلسه بوده اید از محتوای آن اظهار بی اطلاعی کرده اید ، که البته جای تامل بسیار دارد .
و همچنین جنابعالی در مصاحبه خود گفته اید چنین چیزی اتفاق نیفتاده است ، که البته این سیاست در قاموس سیاستمداران دولتی در موضوع افزایش قیمت سوخت هم به وضوح قابل مشاهده بوده ، چنانچه ریاست دولت از افزایش قیمت سوخت در روز موعود اظهار بی اطلاعی میکند .
قطعا این حربه روشی است قدیمی و البته سوخته در جهت تطهیر خودتان از اشتباهات ، که قطعا دانشجویان فهیم دانشگاه هم فریب آن را نخواهند خورد.
جناب دکتر صفایی ، حال سوال آنجاست زمانی که این اتفاق در حال رخ دادن بود چرا جلسه را ترک ننموده و به مسئولین امر دستور به جمع آوری موسیقی را نداده اید . جناب آقای دکتر صفایی آیا بهتر نیست بجای بی اخلاقی و اظهار بی اطلاعی و فرافکنی و مقصر خواندن نهاد های انقلابی ، مسئولیت اشتباهتان را پذیرفته و از عموم دانشجویان عذر خواهی نمایید ؟
لازم به ذکر است هر دانشجو عاقل و بینایی با دیدن پوستر برنامه متوجه برگزاری برنامه توسط خود دانشگاه میشود و این اقدام شما در خصوص مقصر شناختن بسیج دانشجویی ، از جنابعالی که خود مدعی حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل هستید و خود را بسیجی میخوانید باعث تاسف است که باید بررسی شود که جنابعالی یا تفکر بسیج و بسیجی گری را نشناخته اید یا سیاست لیبرالی بعضی کارگزاران ملت بر شما تاثیر گذاشته است .
اما همچنان امیدواریم هرچه سریعتر نسبت به انتشار دعوت نامه ای که مدعی هستید بسیج دانشجویی برای حضور شما در دانشگاه پیام نور نهاوند فرستاده است را منتشر نمایید .
توصیه اکید ما به جنابعالی این است که به جای فضا سازی رسانه ای و بهانه تراشی ، فیلم های برنامه مذکور را در اختیار معتمدین قرار دهید تا آنان قضاوت کنند مقصر کیست و البته از انتشار آن در فضای عمومی خودداری نمایید که خود مزوج منکر خواهید بود .

 

دیدگاه شما