تازه های سایت

کد مطلب: 39791
21. آذر 1398 - 9:21
مراسم روز دانشجو دوشنبه صبح در کانون شهید باهنر نهاوند با حضور دانشجویان پسر و دختر و با حضور صفایی رئیس دانشگاه پیام نور استان برگزار شد که با واکنش های منفی در فضای مجازی و در بین مردم نهاوند مواجهه شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از عصر همدان، این برنامه با اجرای برنامه های طنز و شعبده بازی واجرای موسیقی زنده توسط دو نفر به نام های ایمان سیف و احمد متین با اجرای آهنگ های خوانندگان مسئله دار و خارج نشین انجام شد.

آهنگ هایی از شادمهر با نوازندگی روی صحنه به صورت زنده اجرا شد که با همخوانی دختران و پسران همراه بود.

این مراسم در حالی برگزار شد که عصر روز قبل، شهرستان نهاوند عزادار رحلت آیت الله محمدی عالم بزرگوار شهرستان و مسئول حوزه علمیه نهاوند بود و برگزاری این مراسم جای تامل داشت.

نکته تاسف بار دیگر این‌ مراسم جایی بود که یکی از مجریان مراسم میگوید که حاج اقا محمدی مردند ولی ما باید مراسم را شاد برگزار کنیم.

امت حزب الله و شهیدپرور شهرستان نهاوند به مراسم (کنسرت) روز دانشجو دانشگاه پیام نور نهاوند، انتقاد و واکنش شدیدی داشتند.

در حالی که روز یکشنبه ۱۷ آذر ماه خبر رحلت فقیه و عالم گرانقدر حضرت آیت الله محمدی (رحمه الله علیه) رئیس حوزه علمیه نهاوند مردم شهید پرور و ولایت مدار شهرستان را محزون و عزادار کرد ، دانشگاه پیام نور واحد نهاوند در اقدامی تاسف بار اقدام به برگزاری جشن روز دانشجو در یکی از سالن های همایش سطح شهر نمود .

همایشی که بیش از آنکه شبیه به گرامی داشت روز دانشجو و احیا کننده ی رسالت دانشجویی باشد ، شبیه به یک کنسرت زیرزمینی و مراسم بدور از شانیت دانشگاه و دانشجو بود.

این مراسم در حالی برگزار شده است که دیگر دانشگاه های شهرستان نیز در روزهای قبل مراسماتی با عنوان روز دانشجو برگزار کرده بودند اما با تفاوت هایی چشمگیر  که نشان از ذکاوت و توجه آنها به ارزش های دانشگاه و دانشجو بود.

همچنین با نگاهی به برنامه های مراسمات و همایشهای گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه های استان همدان که شامل کرسی های آزاد اندیشی ، ارزیابی جریان های دانشجویی ، سخنرانی و دعوت از چهره های سیاسی و علمی است ، ابراز تاسف بیشتری از دانشگاه پیام نور نهاوند می کنیم.

اوج تاسف در جایی است که در حضور ریاست دانشگاه پیام نور استان همدان بخش عمده زمانبندی این برنامه به اجرای زنده و پخش موسیقی های غیر مجاز که عمدتا از خواننده های زیر زمینی و خارج نشین و معاند با نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اختصاص داشته است.

بی شک این اقدام در ابتدا توهینی به مقام علم و مکتب و دانشگاه و دانشجو و در ثانی توهین به مقام و منزلت و جایگاه علما ، و فضلای شهرستان و شخصیت برجسته ای همچون مرحوم آیت الله محمدی (رحمت الله علیه) بود .

انتظار و مطالبه جدی  مردم از مسئولین و نهاد های نظارتی برخورد با مسببین برگزاری جلسه می باشد.

دانشگاه پیام نور نهاوند در واکنش به انتشار مطالب انتقادی در رسانه ها و بازتاب منفی برنامه در بین مردم جوابیه ای صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است که مراسم روز دانشجو بخاطر وفات حضرت معصومه(س) بجای ۱۶ آذر به ۱۸ آذر موکول گردید و درروز ۱۸ آذر تحت تاثیر و جو سنگین خبر ارتحال ایت الله محمدی و فوت همسر یکی از کارکنان دانشگاه بگونه ای سنگین برگزار گردید بطوری که باعث اعتراض دانشجویان بدلیل شاد نبودن مراسم شد.

دوم اینکه اجرای آهنگ دابسمش نبوده و اجرای زنده توسط خوانندگان همیشگی شهر بوده که در مراسمات و جشن های شهر قبلا چندین بار در اداره ارشاد اسلامی شهر اجرا شده و هیچگاه مورد نقدی قرار نگرفته است.

سوم اینکه از ۶ ترک ‌خوانده شده ۲ ترک از شادمهر بوده است، آن هم ترک هایی که مربوط به زمان حضور ایشان در ایران بوده و دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

چهارم اینکه به گواه شاهدین و حضار مراسم از جمله مسئولان بسیج دانشجویی شهرستان و دانشگاه و حراست هیچگونه هنجارشکنی در طول برگزاری مراسم نبوده و این وصله ها به دانشجویان باوقار و مظلوم نهاوند نمیچسبد.

در پایان دانشگاه پیام نور دفاع از حقانیت و دانشجویان خود را در برابر غرض ورزیهای شخصی حق خود می داند.

انتظار و مطالبه جدی مردم از مسئولین و نهاد های نظارتی برخورد با مسببین برگزاری جلسه و شفاف سازی اجرای این برنامه است، چرا که دانشگاه ماهیتا محل علم و دانش است نه اجرای کنسرت های موسیقی آنهم تقلید از خوانندگان معاند!

دانشگاه پیام نور نهاوند برای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی از آنچه که در مراسم اجرا شده فیلم کامل مراسم و هم خوانی دختران و پسران در اجرای موسیقی را برا انتشار گسترده انتشار دهد تا مسائل، موضوعات و شبهات مطرح شده در این خصوص بر طرف شود.

پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان برای انتشار رسانه ای این فیلم ها آمادگی کامل دارد و در این خصوص همکاری و هماهنگی را با دانشگاه پیام نور انجام می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما