تازه های سایت

کد مطلب: 39740
16. آذر 1398 - 8:43
برای اینکه کمی در دنیای رنگارنگ و خوشمزه میوه‌ها غرق و سرگرم شویم، امروز با ما همراه باشید تا در ادامه برای شما واقعیت‌هایی سرگرم کننده درباره آن‌ها بیان کنیم که احتمالا تاکنون از آن‌ها اطلاعی نداشته اید.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، همه ما خوردن میوه جات و گاهی اوقات سبزیجات را دوست داریم، اما گاهی فراموش می‌کنیم که چقدر خوردن آن‌ها می‌تواند برای بدن مفید و عالی باشد. فقط کافی است که کمی در مورد آن‌ها فکر کنید تا از وجود این مواد غذایی طبیعی و رنگارنگ که مملو از ویتامین و پروتئین هستند و مادر طبیعت بدون هیچ چشم داشتی آن‌ها را به ما هدیه می‌دهد، خدا را شاکر باشید.

برای اینکه کمی در دنیای رنگارنگ و خوشمزه میوه‌ها غرق و سرگرم شویم، امروز با ما همراه باشید تا در ادامه برای شما واقعیت‌هایی سرگرم کننده درباره آن‌ها بیان کنیم که احتمالا تاکنون از آن‌ها اطلاعی نداشته اید.

۱. معنی برچسب‌های روی میوه‌ها چیست؟

روی برچسب میوه‌ها، علائم و اعدادی وجود دارد که اطلاعات بسیار مفیدی درباره میوه به مصرف‌کننده می‌دهند. مثلا اگر بدانید که اعداد و کُدهای مختلف روی میوه چه معنایی دارند، متوجه می‌شوید که آیا در طول رشد و داشت محصول از مواد شیمیایی استفاده شده است یا خیر، یا مثلا از نور و گاز‌های مخصوص برای رشد سریع‌تر آن استفاده شده است یا خیر.

اگر کد چهار یا پنج رقمی میوه با عدد سه یا چهار شروع شود، یعنی میوه به روش کشاورزی مدرن و با کود‌های شیمیایی مصنوعی و آفت‌کُش‌ها رشد پیدا کرده است.

اگر کد پنج رقمی با عدد هشت شروع شود، معنی برچسب روی میوه‌ها حکایت از دستکاری‌شدن محصولات از لحاظ ژنتیکی خواهد داشت.

میوه‌هایی که کدشان با عدد نُه، شروع می‌شود، میوه‌های ارگانیک هستند. یعنی خبری از کود‌های مصنوعی، آفت‌کش‌ها، مواد شیمیایی و اصلاحات ژنتیکی در تولید آن‌ها نیست.

۲. هر توت فرنگی چند دانه دارد؟

توت فرنگی و تمشک، تنها میوه‌هایی هستند که دانه‌های آن‌ها بر روی سطح خارجی میوه قرار دارد. تعداد دانه‌های توت فرنگی به بیش از ۲۰۰ دانه در هر عدد از این میوه می‌رسد.

۳. محبوب‌ترین میوه جهان چیست؟

گوجه فرنگی محبوب‌ترین میوه جهان است! بله درست خواندید و گوجه فرنگی‌ها در اصل در خانواده میوه‌ها دسته بندی می‌شوند. ۹۴.۵درصد از وزن کل یک گوجه فرنگی را آب تشکیل می‌دهد.

۴. راه‌های تشخیص یک هندوانه رسیده

قسمت زیرین هندوانه دارای نقاط زرد رنگ متمایل به کرم باشد. این جایی است که هندوانه با زمین تماس داشته و در آفتاب رسیده است، بنابراین هر چه تیره‌تر باشد بهتر است! اگر این نقطه سفید رنگ باشد یا حتی وجود نداشته باشد، احتمالا به این معنی است که هندوانه خیلی زود برداشت شده است و رسیده نخواهد بود.

همچنین یک هندوانه خوب و رسیده دارای رنگ سبز تیره و در ظاهر مات است. هندوانه باید نسبت به اندازه‌اش سنگین به نظر برسد، که نشانه‌ای بر پرآب بودن، خوب و رسیده بودن آن است. سعی کنید وزن هندوانه را نسبت هندوانه با اندازه مشابه آن مقایسه کنید؛ هر کدام که سنگین‌تر باشد رسیده‌تر است.

۵. هر انار چند دانه دارد؟

به طور متوسط هر عدد انار بسته به اندازه اش دارای ۶۰۰ تا ۱۴۰۰ دانه می‌باشد. انار سرشار از ویتامین K، C و فیبر است.

۶. آیا خوردن هویج باعث بهبود بینایی شما می‌شود؟

متأسفانه مردم بر این باور هستند که هر بیماری چشمی را می‌توان با مصرف آب هویج بهبود بخشید که باید گفت این یک باور غلط و بی‌اساس، زیرا مصرف این میوه - سبزی هیچ تأثیری بر قدرت بینایی و بیماری‌های چشم ندارد. افسانه خاصیت خوردن هویج برای بهبود بینایی به احتمال زیاد ریشه در مبارزات تبلیغاتی در خلال جنگ جهانی دوم دارد.

در خلال جنگ جهانی دوم نیروی هوایی سلطنتی انگلیس نوعی فن‌آوری جدید راداری را معرفی کرد که به خلبانان این کشور امکان می‌داد تا بتوانند هواپیما‌های آلمانی را در شب سرنگون کنند، اما دولت انگلیس برای اینکه فن‌آوری جدید، محرمانه باقی بماند اعلام کرد عامل موفقیت خلبانان انگلیسی خوردن هویج است!

۷. کدام سبزی برای اولین بار در فضا پرورش یافت؟

در سال ۱۹۹۵، سیب زمینی اولین گیاهی شد که در فضا رشد کرده است. در اکتبر ۱۹۹۵، ناسا و دانشگاه ویسکانسین مادیسون برای کمک به رشد اولین سبزی که در فضا کشت می‌شود، همکاری کردند، یعنی سیب زمینی.

۸. کدام یک حاوی ویتامین C بیشتری است؟ پرتقال یا کیوی؟

علیرغم شهرت پرتقال به دلیل داشتن ویتامین C، با این حال کیوی تقریباً دو برابر پرتقال ویتامین C دارد. این میوه همچنین سرشار از پتاسیم و مس است.

۹. گرانترین میوه جهان کدام است؟

«یوباری» میوه‌ای شبیه به طالبی بوده و بسیار شیرین و آبدار است و در کشور ژاپن پرورش داده می‌شود. این طالبی گرانقیمت‌ترین میوه جهان است که هر عدد از آن ۲۳هزار دلار (معادل ۲۷۰میلیون تومان) قیمت دارد!

۱۰. چه سبزیجات دیگری در واقع میوه هستند؟

دانشمندان میوه را بخشی از گیاه می‌دانند که از گل تشکیل می‌شود و دارای دانه است؛ بنابراین علاوه بر گوجه فرنگی؛ بادمجان، زیتون، نخود فرنگی، آووکادو، خیار، فلفل دلمه‌ای و کدو تنبل هم در واقع میوه می‌باشند! انگار که کل زندگی ما دروغ بوده است!

۱۱. بدبوترین میوه جهان چیست؟

میوه دوریان! این میوه در کشور‌های جنوب شرق آسیا مثل مالزی، اندونزی و تایلند رشد می‌کند و اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد. دوریان - که به عنوان «پادشاه میوه ها» شناخته می‌شود، تا کنون بدبوترین میوه در جهان است که بوی آن ترکیبی از بوی تخم‌مرغ گندیده، بوی جوراب و بوی تعفن زباله است!

۱۲. پتاسیم سیب زمینی از موز بیشتر است

ما برای تقویت عضلات و کنترل فشار خون به پتاسیم نیاز داریم که موز دارای مقادیر زیادی از آن است، اما آن‌ها بهترین و غنی‌ترین منبع پتاسیم نیستند. چرا یک سیب زمینی را به جای آن امتحان نمی‌کنید؟ سیب زمینی پتاسیم بیشتری از موز دارد دارد. آن‌ها چربی ندارند و همچنین منبع خوبی از ویتامین‌ها و آهن هستند.

۱۳. کلسیم موجود در انجیر برابر با شیر

فرزندانتان به خوردن شیر علاقه‌ای نشان نمی‌دهند؟ به جای ریختن یک لیوان شیر دیگر می‌توانید چند دانه انجیر به آن‌ها بدهید تا کلسیم مورد نیاز بدن آن‌ها تامین شود. همچنین برخلاف نوشیدنی‌ها، انجیر منبع خوبی از فیبر است.

۱۴. سیب بیشتر از قهوه به شما انرژی می‌دهد

به هیچ وجه سعی نداریم شما را متقاعد کنیم که از خوردن قهوه صبحگاهی خود صرف نظر کنید. با این حال، اگر بعد از ظهر‌ها با کمبود انرژی مواجهه می‌شوید، کافی است صبح‌ها قهوه خود را به همراه یک عدد سیب میل کنید. سیب به لطف کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی بسیار زیاد، به شما کمک می‌کند تا در تمام طول روز انرژی داشته باشید.

منبع: برترین‌ها

انتهای پیام/

دیدگاه شما