تازه های سایت

کد مطلب: 39739
16. آذر 1398 - 8:42
استفاده از اسانس‌های گل محمدی، موجب نابودی چروک پوست شده و برای تسکین اعصاب فوق العاده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، گل محمدی از طایفه گل سرخ بوده که در ایران به صورت گسترده کشت و استفاده می شود. بر اساس آزمایش‌ها و تحقیقات زمین شناسی این گل از چند میلیون سال پیش در زمین وجود داشته و با شرایط محیطی خاص به وجود آمده است. گل خوشبوی محمدی پر از خواص شگفت انگیز دارویی و درمانی است که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

رفع چروک‌های صورت

مصرف فرآورده‌ها و اسانس‌های گل محمدی برای بهبود التهاب‌های پوستی مخصوصا در کودکان و از بین بردن چروک‌های صورت در میانسالان تاثیرگذار است؛ همچنین اسانس این گل خوشبو در لوسیون‌ها، صابون‌ها، پاک کننده‌های پوست و صورت، کرم‌ها و همچنین عطر و اسپری‌ها استفاده می‌شود.

ضد افسردگی و استرس

از ویژگی‌های دیگر گل محمدی می‌توان به کاهش فشار‌های عصبی، نابودی استرس، رفع افسردگی و از بین بردن بیماری‌های روحی اشاره کرد.

بهبود بیماری‌های تنفسی و ریوی

در گذشته طبیبان از این گل خوشبو برای بهبود و درمان بیماری‌های تنفسی و ریوی استفاده و مصرف می‌کردند، از ویژگی‌های دیگر این گل می‌توان به بهبود گرمازدگی اشاره کرد.

درمان یبوست

از روغن گل محمدی می‌توان به عنوان یک ملین برای درمان یبوست مزاج استفاده کرد، بوییدن عطر این گل در درمان افسردگی، رفع غم و اندوه و اضطراب موثر است.

 بهبود بیماری‌های قلبی_عروقی

گل محمد دارای ویتامین C است، این نوع ویتامین برای تعمیر آسیب‌های سلولی بدن و محافظت از ابتلا به بیماری هایی، چون مشکلات قلبی عروقی، پوکی استخوان و جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.


تهیه گلاب

استفاده دیگر از این گل، تهیه عرق گیاهی به نام گلاب است. گلاب را می توان معجزه طبیعت نامید خواص و فواید بسیاری در این عصاره قرار دارد که در درمان بسیاری از درد ها و بیماری ها می تواند موثر باشد. گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضدعفونی کنندگی نیز برای پوست سر و مو مفید است.

آرام بخش طبیعی جهت رفع سردرد

نوشیدن و بوییدن این عرق گیاهی برای التیام سردردهای ناشی از استنشاق هوای آلوده و رمیگرنی مفید است.

گل محمدی یکی از پرخاصیت‌ترین و پر استفاده‌ترین گل در جهان است. این گل در صنایع شیرینی سازی، انواع دسر‌ها، بستنی‌، مربا، شربت، انواع دمنوش‌ها مورد مصرف قرار می‌گیرد؛ همچنین پودر گل محمدی به عنوان ادویه در غذا‌ها و تزئین ماست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، دمنوش گل خوشبو محمدی دارای ترکیبات انتی اکسیدان بوده که ضد سرطان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما