تازه های سایت

کد مطلب: 39674
11. آذر 1398 - 8:44
رئیس اداره صمت شهرستان نهاوند گفت: نظارت بر بازار نهاوند همچنان ادامه دارد که در همین راستا غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار موظف به صدور فاکتور معتبر با مهر و امضا و درج قیمت به مغازه‌داران می‌باشند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بیژن ترابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: اکیپ‌های بازرسی اداره صمت در سطح بازار شهرستان باهدف کنترل قیمت‌ها و برخورد با متخلفان حضور فعال دارند و از واحدهای مختلف صنفی بازرسی می‌کنند.

وی اظهار داشت: درگشت مشترک نظارت و بازرسی از واحدهای فروش پوشاک دو مغازه به دلیل عدم درج قیمت جریمه شدند و تذکراتی نیز به دیگر واحدهای صنفی داده شد.

رئیس اداره صمت نهاوند افزود: یک واحد عرضه‌کننده پوشاک در جریان بازرسی روز گذشته به دلیل تخلف با دستور رئیس تعزیرات پلمپ شد.

وی بیان داشت: این واحد متخلف که فاقد پروانه کسب بود و اخطار پلمپ دریافت کرده بود که با حضور رئیس تعزیرات و صدور حکم در محل وقوع جرم توسط اداره اماکن نیروی انتظامی پلمپ و فرد متخلف با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

ترابیان گفت: عرضه‌کنندگان پوشاک باید قبل از قرار دادن اجناس در ویترین نسبت به نصب اتیکت و درج قیمت آن اقدام نمایند تا حقوق مصرف‌کنندگان نسبت به آگاهی از قیمت دقیق پوشاک رعایت شود.

وی در ادامه به بازرسی از میدان میوه و تره‌بار اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شکایات واصله مبنی بر گران‌فروشی در میدان میوه و تره‌بار بااطلاع مردم می‌رساند غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار موظف به صدور فاکتور معتبر با مهر و امضا و درج قیمت به مغازه‌داران می‌باشند.

رئیس اداره صمت نهاوند افزود: مغازه‌داران و فروشگاه‌های عرضه میوه و تره‌بار نیز باید با احتساب درصد سود مجاز باید نسبت به عرضه میوه اقدام نمایند.

وی عنوان کرد: با توجه به تشدید بازرسی‌های در آذرماه از میادین، بازار روز و میوه‌فروشی‌ها در صورت مشاهده تخلف و گران‌فروشی پرونده تشکیل و برای جرائم مجازات قانونی تعیین خواهد شد.

ترابیان گفت: از مصرف‌کنندگان و شهروندان انتظار داریم مراتب تخلف را با سامانه ۱۲۴ این اداره یا شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما