تازه های سایت

کد مطلب: 39672
11. آذر 1398 - 8:39
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: مورد حادی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در نهاوند مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی اظهار کرد: با توجه به سرمای زودرس هوا در سال جاری و شیوع آنفلوانزا مواردی در نقاط مختلف کشور به وجود آمد که نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: با توجه به ادامه این وضعیت، برای مقابله با شیوع آن در سطح شهرستان اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار قرار دادیم و جلسات مختلفی را با پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها، آموزش و پرورش و مهدهای کودک برگزار کردیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند با بیان اینکه در حال حاضر اوضاع بهداشتی تحت کنترل است گفت: با توجه به اینکه این بیماری واگیردار بوده و مراکز آموزشی می‌توانند یکی از محل‌های انتقال آن به افراد باشند جلسه آموزشی با مدیران مدارس برگزار شد و از آنها درخواست کردیم در صورت مشاهده مواردی از بیماری با استراحت کردن دانش‌آموزان در منزل موافقت کنند.

وی گفت: افراد در معرض خطر همچون بیماران قلبی، دیابتی، بیماران تنفسی، افراد بالای ۶۵ سال، کودکان بالای دو سال، مادران باردار، بیماران دارای نارسایی کبد و کلیه بیشتر در معرض آسیب هستند که ضمن انجام مراقبت‌های پیشگیرانه، ضرورت دارد واکسن آنفلوآنزای فصلی را تزریق کنند.

دارابی افزود: برای مقابله با این بیماری پیشگیری بهترین راه است بنابراین شهروندان نکات بهداشتی در مکان‌های عمومی را رعایت کرده و با شستن دست و صورت، استفاده از ماسک، گندزدایی هوای اتاق بیماران، جدا کردن سریع مبتلایان از افراد سالم و دست ندادن با افراد مبتلا به بیماری مانع از ابتلا به این بیماری شوند.

وی در پایان گفت: از عموم همشهریان انتظار می‌رود در صورت ابتلا فردی از خانواده خود حتما با مراجعه به مراکز پزشکی پیگیر درمان آن بوده و در صورت مشاهده نمونه حاد آن حتما مراکز درمانی را در جریان قرار دهند./ خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما