تازه های سایت

کد مطلب: 39664
10. آذر 1398 - 8:53
شهردار گیان گفت: طرح بازآفرینی برای اولین بار در شهر گیان نهاوند اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی جلالی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نگاه فعلی به ساختارفیزیکی ونقشه ای گیان به شکلی است که اگر طرح بازآفرینی درآن اجرا نشود تبدیل بافت های فرسوده آن به نوساز با سرعت کندی انجام می شود.

جلالی گفت: برای اینکه سیمای شهر گیان همچنان بین روستا و شهربودن باقی نماند اجرای ((طرح بازآفرینی)) یک نیازجدی محسوب می شود.

وی افزود: گیان اولین شهردراستان همدان است که ازیک سال ونیم گذشته با همت شهرداری وشورای اسلامی شهرگیان بطورمستمربا حضوردرجلسات استانی وتهیه نقشه های مختلف بوسیله مهندسین و مشاورین زبده پیگیرتصویب طرح بازآفرینی بوده است که خوشبختانه اکنون در مراحل پایانی این موضوع مهم است.

شهردار گیان بیان کرد: براساس این طرح با توجه به اینکه گیان روی گسل زلزله هست ۷۰ درصد ساختمان های شهرگیان بعنوان بافت فرسوده شناسایی شده است که بودجه واعتبارات خوبی برای اعطای وام وتسهیلات برای نوسازنمودن این بافت ها به مالکین این ملک ها تخصیص داده خواهدشد.

 جلالی اظهار کرد: براساس طرح مذکورگیان به سه حوزه کاری تفسیم شده که درهربخش محدوده های تجاری ، مسکونی وخدماتی بصورت مستقل تعریف شده است که بااعتبارات ویژه امکاناتی دراین بخش ها مستقرخواهد شد.

وی گفت: اجرای طرح بازآفرینی موجب می شود که چهره شهر با تغییرات اساسی بطرف شهربودن تغییرپیداکند .

دیدگاه شما