تازه های سایت

کد مطلب: 39560
2. آذر 1398 - 8:32
رئیس اداره کتابخانه‌های نهاوند گفت: باهدف ترویج فرهنگ قرآنی نمایشگاه خوشنویسی کتابت قرآن کریم با عنوان “یار مهربان ” در شهر فیروزان نهاوند برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، میلاد امینیان در حاشیه برپایی نمایشگاه خوشنویسی شهر فیروزان گفت: باید فرهنگ کتاب‌خوانی با روش‌ها و استفاده از هنرهای مختلف ترویج داده شود تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی اظهار داشت: خوشنویسی یکی از روش‌های جذب مخاطبان است که هنری تاریخی و زیبا است که در دوره‌های گوناگون در کشور رواج دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های نهاوند افزود: نمایشگاه خوشنویسی کتابت قرآن کریم که معجزه پیامبر مهر و رحمت است با حضور علاقه‌مندان در شهر فیروزان باهدف انس و الفت با کلام الهی با حضور مسئولان برپاشده است.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه آثار مربوط به آقایان محسنی و فرهادی و نیز جمعی از خوشنویسان منطقه به نمایش درآمده است که قران را به زیبایی کتابت کرده‌اند.

امینیان گفت: این نمایشگاه خوشنویسی با عنوان “یار مهربان ” در کتابخانه شهید قدوسی شهر فیروزان برپاشده و پذیرای علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی بیان داشت: در شهرستان نهاوند هنرمندان گمنام و بسیار بااستعدادی در عرصه‌های مختلف وجود دارند که هنرمندان خوشنویس نمونه‌ای از این استعدادها هستند که می‌بینید قرآن را با چه زیبایی کتابت کرده‌اند.

رئیس اداره کتابخانه‌های نهاوند افزود: باید با برگزاری نمایشگاه‌ها و حمایت از این عزیزان بتوانیم قدمی در راستای ترویج فرهنگ و هنرهای اصیل اسلامی و ایرانی برداریم و این هنرها را در بین نسل جوان گسترش دهیم.

وی گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از هنرمندان و نویسندگان و سایر هنرمندان ضروری است که باید با همکاری با سایر دستگاه‌های مرتبط بتوانیم این کار را انجام دهیم.

دیدگاه شما