تازه های سایت

کد مطلب: 39458
23. آبان 1398 - 16:41
سرپرست اداره محیط زیست نهاوند از ارجاع سه پرونده زیست‌محیطی به دادگاه نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سعید رسولی اظهار کرد: هفته گذشته سه پرونده زیست‌محیطی به منظور مطالبه جریمه ۳۰ میلیون تومانی بابت ایجاد ضرر و زیان‌ به وحوش به دادگاه حقوقی نهاوند ارجاع شد.

وی افزود: اتهام افراد خاطی در این پرونده‌ها کشتن یک راس کفتار در منطقه آزاد، دو راس قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده ملوسان و یک بهله پرنده شکاری در مناطق آزاد این شهرستان است.

سرپرست اداره محیط زیست نهاوند افزود: در این رابطه برای سه متهم پرونده قضایی تشکیل شد که پس از رسیدگی، آنها در دادگاه کیفری محکوم شده و با توجه به زیانی که به وحوش وارد کرده بودند برای دو راس قوچ وحشی مبلغ ۲۰ میلیون تومان و برای یک بهله پرنده شکاری و یک راس کفتار هم ۱۰ میلیون تومان مطالبه شده است.

وی از ارجاع پرونده یک نفر به اتهام کشتن یک راس گراز که اوایل هفته جاری در منطقه حفاظت شده ملوسان رخ داد به دادگاه خبر داد و افزود: متهم به دادسرای نهاوند معرفی شده و پرونده در شعبه اول تحت رسیدگی قرار دارد که در صورت احراز اثبات جرم توسط متهمان، باید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان جریمه پرداخت کنند.

رسولی با اشاره به صدور اخطاریه به ۶ واحد تولیدی صنعتی گفت: با توجه به قانون جدید محیط زیست، واحدهای تولیدی باید در خصوص وضعیت آلودگی خوداظهاری داشته باشند در غیر این صورت متخلف شناخته می‌شوند.

وی افزود: در این زمینه به ۶ واحد تولیدی صنعتی که مشمول قانون خوداظهاری آلودگی خاک هستند اخطار لازم داده شده که وضعیت آلودگی خود را اعلام کنند تا مشمول مجازات نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما