تازه های سایت

کد مطلب: 39449
23. آبان 1398 - 8:09
کارگردان و مستند ساز نهاوندی:
نام و آوازه نهاوند را جهانی می کنم
کارگردان و مستند ساز نهاوندی گفت: نام و آوازه نهاوند ۷ هزار ساله را جهانی می‌کنم

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کاظم نادری کارگردان و مستند ساز نهاوندی، گفت: کار ساخت مستند نهاوند تاریخ تمدن فرهنگ را از سال ۹۷ با تهیه کنندگی آقای علی سهرابی و با کارگردانی و نویسندگی خود شروع کردیم، ولی تاکنون متاسفانه مسئولان نهاوند کمکی برای انجام این پروژه انجام ندادند.

او گفت: کار ساخت این مستند برای جهانی کردن نهاوند از اردیبهشت ۹۷ در سراب و مکان‌های تاریخی نهاوند به همراه تیم مستند سازی با چندین دوربین شروع وهمچنان ادامه دارد و برای ساخت این مستند حداقل ۱۰ سفر ۵ روزه از تهران به نهاوند داشتنه ایم.

او گفت: ساخت فیلمی مستند در خصوص نهاوند، تاریخ، تمدن، فرهنگ، اثری ماندگار و قابل تامل که برای نخستین بار بطور تخصصی تاریخ، تمدن و فرهنگ این شهر تاریخی و کهن را مورد کنکاش و بررسی قرار داد.

نادری افزود: تصویربرداری فیلم مستند نهاوند، تاریخ، تمدن، فرهنگ، که در ابتدای سال ۹۷ پیش تولید و در اردیبهشت ماه تصویر برداری آن آغاز شد با تصویربرداری از جاذبه‌های توریستی و گردشگری این شهرستان در سراب گیان و گاماسیاب، مزارع سرسبز و طبیعت چشم نواز بهاری و بازار شهر نهاوند در فاز اول ودر مرحله بعد به سراغ رئیس موزه ایران باستان و گفتگو با کارشناسان و تصویر برداری از اشیاء مکشوفه نهاوند در این موزه و سایره موزه‌های شهرستان پرداختیم و در مراحل بعدی کپچرگیری تدوین و صداگزاری فیلم انجام می‌شود.

کارگردان و مستند ساز نهاوندی مقیم تهران بیان کرد: بیش از ۴۰ سال است ساکن تهران هستم، ولی به همراه تیم کارگردانی خودم و آقای سهرابی چندین مستند با موضوع شهدا دفاع مقدس و ایام عزاداری محرم و اربعین به همراه طبیعت نهاوند تولید کردیم که از شبکه استانی و سراسری پخش شد در مورد ساخت این مستند ۴۵ دقیقه‌ای نیز کار کارگردانی و نویسندگی را خودم انجام دادم و کار تهیه کنندگی و هماهنگی با آقای علی سهرابی مستند ساز خوب نهاوندی است و در کار تصویر برداری و عکاسی پشت صحنه هم آقایان حسن و حسین سهرابی ما را همراهی کردند و خبرنگاران نهاوندی هم در ساخت مجموعه هی قبلی ما را کمک کردند.

نادری گفت: تاکنون با هزینه‌های شخصی بیش از ۵۰ میلیون ریال برای ساخت این مستند هزینه شده و متاسفانه مسئولان نهاوند کمکی نکردند و انتظار ما از نمایند و فرماندار و سایر مسئولان شهرستانی این است برای معرفی نهاوند به گردشگران جهانی ما را با جذب یک اسپانسر خوب یاری رسانند.

لازم به یادآوری است آقای علی کاظم - نادری فارغ التحصیل رشته کارگردانی و فیلمسازی از آکادمی هنر تهران است و با فیلمسازی تجربی از دهه دوم شصت با کلاس‌های فیلمسازی انجمن سینمای جوانان وارد عرصه فیلمسازی تجربی شد و از تجربیات کارگردانی سیروس حسن پور کارگردان سینمای کودک بهره‌مند شد و اولین فیلم کوتاه ۸ میلیمتری خود را با راهنمایی و مشاورت ایشان کارگردانی کرد.

نادری در حال حاضر نشان درجه سه هنری از سوی شورای عالی ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارا می‌باشد که تاکنون بیش از ده فیلم کوتاه و مستند ساخته است که اکثر آن‌ها از شبکه‌های صداو سیما پخش شده اند.

مستند‌های بربال فرشتگان (ویژه معرفی شهدای دره ابراهیم نهاوند ۲۶ دقیقه) جلوه‌ای از هنر عاشورایی ۵ دقیقه، پرواز در غربت العماره (زندگی و شهادت برادران قیطاسی نهاوند ۲۶ دقیقه) و پیر غلام عشق ۳۱ دقیقه (معرفی پیر غلام و مداح نهاوندی کربلایی میر حیدر سهرابی) از جمله مستند‌هایی بودند که از شبکه استانی همدان پخش شدند.

حضور بصورت آکادمیک در آکادمی هنر تهران و استفاده از تجربیات اساتید بنامی، چون داریوش عاشوری و سهراب میر سپاسی در بخش تدوین از دیگر افتخارات ایشان است.

همکاری با واحد ویدیویی حوزه هنری و مشارکت در تولید چند فیلم مستند در سال ۶۷ و همزمان کار دربخش سینمایی مجله سوره تحت نظر شهید سید مرتضی آوینی در شماره‌های اول تا سوم، دستیار کارگردانی در برنامه‌های صدا و سیما و نگارش فیلمنامه یک خانه، یک ماجرا برای گروه حماسه شبکه یک سیما از دیگر فعالیت‌های ایشان می‌باشد.

او همچنین دارای لیسانس مدیریت امور فرهنگی است که این تعلق خاطر به فرهنگ و تمدن باعث شده به مستند سازی درخصوص تاریخ و تمدن ایران بخصوص شهر زادگاه خویش نهاوند روی آورد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما