تازه های سایت

کد مطلب: 39420
21. آبان 1398 - 8:53
سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد
پیش‌بینی برداشت ۱۲۰ هزار تن چغندرقند در نهاوند
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کشاورزان نهاوندی امسال ۱۲۰ هزار تن چغندرقند تولید و به ۵ کارخانه تولید قند و شکر تحویل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: شهرستان نهاوند با داشتن اراضی مستعد و با بهره‌گیری ازنظر کارشناسان در چندین محصول قطب تولید در استان همدان است که گشت چغندرقند یکی از این محصولات است.

وی اظهار داشت: سالانه کشاورزان نهاوندی بهترین چغندرقند را تولید و به کارخانه‌های تولید قند و شکر ارسال می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند افزود: امسال در شهرستان نهاوند ۳ هزار هکتار از اراضی به کشت چغندرقند اختصاص‌یافته است و کار برداشت این محصول این همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: کار برداشت چغندرقند در نهاوند به‌صورت مکانیزه و دستی انجام می‌شود و به ۵ کارخانه تولید قند و شکر بارگیری می‌شود.

کمالی نژاد گفت: امسال با توجه به وقوع سیلاب در شهرستان نهاوند و خساراتی که به کشاورزان و زمین‌های زراعی وارد شد میزان تولید چغندر از سال گذشته کم‌تر است.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۲۰ هزار تن چغندرقند از مزارع شهرستان نهاوند برداشت و روانه کارخانه‌ها شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: کشاورزان زحمت‌کش نهاوند به این نکته توجه داشته باشند که کارخانه‌های طرف قرار با مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند که تحت نظر این اداره اقدام به عقد قرارداد و خرید چغندر از کشاورز می‌کنند ۵ کارخانه قند لرستان، بنیاد اصفهان، قند قزوین، قند همدان و نقش‌جهان اصفهان هستند.

وی عنوان کرد: عواقب و مسئولیت هرگونه عقد قرارداد شامل فروش و تحویل چغندر به نمایندگان سایر کارخانه‌های چغندر که جزو ۵ کارخانه ذکرشده نمی‌باشند بر عهده خود کشاورزان خواهد بود.

کمالی نژاد گفت: تا امروز ۹۷ هزار تن چغندرقند توسط کشاورزان نهاوندی به این کارخانه‌ها تحویل داده‌شده است و عملیات برداشت و تحویل همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/س

دیدگاه‌ها

انتقاد به جهادکشاورزی نهاوند---نهاوند از ثبت ملی و ثبت جهانی ها در استان عقب افتاده.آیا جهاد کشاورزی و نماینده نهاوند پیگیر هستند؟
دو دهه گذشته بدترین سال های پیشرفت نهاوند بود.از لحاظ محصولات فرماندارگفت نهاوندانبارگندم استان همدان است ولی بیش از اینها است و در تمام محصولات واقعااینگونه است یک قطب و پایتخت محصولات کشاورزی و باغی غرب کشوراست.حرف شما درست است متاسفانه با اینکه نهاوند یک شهرستان کشاورزی توریستی وسیاسی است ولی در سیاستگذاری های انتخاب مدیرجهادی در جهادکشاورزی نمی بینیم که در حوزه برندینگ ملی هنوزفعالیتی نکرده است،که باید رسانه های نهاوند مسئولان را توجیه کنند.سیب-خیار-گوجه-گردو-انگور-هلو-گلابی-گیلاس-زردالو-آلبالو-شلیل-به-زعفران-گندم-کلزا-سیب زمینی-چغندرقند-گشنیز-و....

دیدگاه شما