تازه های سایت

کد مطلب: 39372
17. آبان 1398 - 11:59
دیدار دکتر حسن بهرام‌نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با ریاست و پرسنل اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این نشست صمیمی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تغییرات در حوزه خدمات رسانی دامپزشکی را بسیار محسوس ارزیابی نموده و از نقش و زحمات شبانه روزی کارکنان دامپزشکی در تامین سلامت و امنیت زنجیره غذایی قدردانی کرد.

حسن بهرام نیا گفت: در راستای ارتقای سطح بهداشت و سلامت عمومی جامعه و همچنین صیانت از سرمایه های دامی نقش اداره دامپزشکی در رابطه با مبارزه و پیشگیری از بیماری های دام و طیور انکار ناپذیر است که امیدواریم این خدمات در راستای تکریم جامعه عشایر و دامداران بیش از گذشته باشد.

در ادامه این دیدار سرپرست اداره دامپزشکی نهاوند ضمن ارائه آمار و گزارشی در حوزه دام و تقسیم بندی فعالیت های دامپزشکی در خصوص پیشگیری از بیماری های دامی، بیماری های مشترک بین انسان و دام و همچنین نظارت های بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده های خام دامی همچون نظارت بر عملکرد کشتار گاه ها، مراکز جمع آوری شیرخام، کارخانه های تولید خوراک دام و … اظهار کرد: در هفت ماه گذشته ۸۱۴ قلاده واکسن هاری سگ در سطح شهرستان انجام شد و بیش از ۳۶۵ هزار راس دام سبک و سنگین در مقابل انواع بیماری های دامی شامل ؛ تب برفکی ، لمپی اکسی ، پی پی آر ، تب مالت و … واکسینه شدند.

 مهدی قنبری افزود: همچنین در طرح ملی مبارزه با بیماری نیوکاسل طیور در یک ماه گذشته بیش از ۲۱۰ هزار قطعه انواع طیور بومی در ۱۸۰ روستای شهرستان علیه این بیماری واکسینه شدند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان در ادامه با توجه به افزایش خدمات دامپزشکی، کمبود و فرسودگی خودروها و کمبود شدید نیروی انسانی را جزء اصلی ترین مشکلات شبکه های دامپزشکی شهرستان مطرح نمود و حمایت و پیگیری موضوعات مطرح شده را از نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار شد.

دیدگاه شما