تازه های سایت

کد مطلب: 39186
3. آبان 1398 - 10:20
نماینده مردم نهاوند در مجلس خبر داد:
تداوم کاوش تنها معدن طلای استان همدان در شهرستان نهاوند
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از تداوم کاوش تنها معدن طلای استان همدان در شهرستان نهاوند با اعتبار ۳ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا در شورای اداری تامین اجتماعی نهاوند با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار بیمه شده در شهرستان نهاوند وجود دارد، گفت: لازمه احداث بیمارستان تامین اجتماعی در نهاوند حداقل ۴۰ هزار بیمه شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس تصریح کرد: در این راستا در جلسه شورای اداری استان همدان و شهرستان نهاوند مطرح خواهیم کرد که مدیران دستگاه های خدمات رسان با توجه به ارتباط با شرکت های پیمانکاری بیمه افراد زیر مجموعه خود را در نهاوند انجام دهند و تامین اجتماعی استان در راستای احداث بیمارستان؛ بیمه شدگان نهاوندی در شعب دیگر استان را به نهاوند ارجاع دهند.

وی با اشاره به اخذ مجوز افزوده شدن یک هزار متر از زمین های اطراف ساختمان درمانگاه تامین اجتماعی و دستور ساخت آن، گفت: با احداث این یک هزار متر و اضافه شدن به فضای موجود می توانیم پزشک و تجهیزات به شهرستان بیاوریم.

بهرام‌نیا ادامه داد: در نهاوند با همدلی و همراهی بین مسئولین استان و شهرستان و حتی هیئت دولت اقدامات خوب و مفیدی انجام شده است.

بهره برداری از بیمارستان شهید قدوسی با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان

وی گفت: بهره برداری از بیمارستان شهید قدوسی با اعتبار ۶۳ میلیارد تومان، ساختمان جدید دانشگاه نهاوند با اعتبار ۹.۵ میلیارد تومان، کلنگ زنی مجدد سد با حضور وزیر نیرو با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی فعلی ۱۸ درصدی کارخانه ۷۰ هزار تنی قند و شکر با ایجاد اشتغال ۳۰۰ نفر رهاورد سفر وزرا به شهرستان نهاوند است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه راه های اصلی و روستایی شهرستان نهاوند و همچنین کلنگ زنی ایستگاه دوم راه آهن نهاوند با حضور وزیر راه و شهرسازی، گفت: ایستگاه دوم قطار در شهرک شهید حیدری با اعتبار ۱۷۴ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و در حال حاضر ۴ کیلومتر پیشرفت دارد.

وی احداث سالن ورزشی سپاه و کمک به ساخت حوزه علمیه خواهران را از برکات حضور وزیر دفاع و وزیر اطلاعات در نهاوند عنوان کرد و گفت: خانه امید بازنشستگان به مساحت ۶۰۰ مترمربع در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه مطالبه گر حقوق اقشار مختلف مردم در مجلس هستیم، گفت:  طی سه سال گدشته سعی شد تا علاوه بر ظرفیت دولت از ظرفیت هایی چون بنیاد علوی، بنیاد برکت و غیره برای توسعه و آبادانی همه جانبه شهرستان استفاده شود که درمانگاه ۱۱ تختخوابی شهر فیروزان از محل اعتبارات بنیاد علوی و ساخت ۵ مدرسه در روستاهای محروم نهاوند از محل اعتبارات بنیاد برکت از جمله آنها است.

عیار ترکیبات معدن طلای عشوند زیاد است

وی با اشاره به کاوش تنها معدن طلای استان همدان در شهرستان نهاوند با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان، گفت: به گفته پیمانکار خوشبختانه عیار ترکیبات طلای معدن طلای عشوند زیاد است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به اینکه نهاوند سالانه ۷۰ هزار تن سیب درختی تولید و روانه بازار می کند، گفت: متاسفانه در حال حاضر شهرستان تنها ظرفیت نگهداری بخشی از این سیب را دارد و بیش از ۶۰ هزار تن سیب از نهاوند خارج می شود که به همین منظور طی رایزنی با سرمایه گذار بخش خصوصی سردخانه ۱۰ هزارتنی در شهرک صنعتی نهاوند کلنگ زنی شد و درحال ساخت است.

وی افزود:  در خصوص توسعه فضاهای ورزشی در شهرستان نهاوند با مساعدت وزیر نفت ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث استخر شهرک طالقانی اختصاص داده شده که در حال حاضر دارای  ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

بهرام نیا احداث استخر مدرسه ولایت و استخر شهرک شهید حیدری را دیگر پروژه های ورزشی در دست ساخت عنوان کرد و گفت: پروژه های دیگری چون خانه باستانی، خوابگاه ورزشی و غیره در حوزه ورزش و جوانان فعال است که امیدواریم‌ هرچه سریع تر به بهره برداری برسند.

دیدگاه شما