تازه های سایت

کد مطلب: 39078
23. مهر 1398 - 8:36
هشت سال پیش آنچه پیش‌بینی می‌شد تحولات عظیمی بود برای تکه تکه کردن سوریه، اما حالا ارتش اسد، ارتش عربی سوریه نیست بلکه ارتش سوریه است!

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حامد رحیم پور در کانال آن سوی منطقه نوشت: هشت سال پیش آنچه پیش‌بینی می‌شد تحولات عظیمی بود برای تکه تکه کردن سوریه، اما حالا ارتش اسد، ارتش عربی سوریه نیست بلکه ارتش سوریه است! ارتشی برای تمام اقوام و اقشار سوریه. بر خلاف انتظار آمریکایی ها و تصور ترکیه، کردها به سمت ارتش سوریه و محور مقاومت حرکت کردند. پیشتر میان محور مقاومت و کردها روابط حسنه ای بود و این در تصمیم گیری های استراتژیک در چند موقعیت حساس سوریه نشان داده شد. چرخش کردها و قطع امید آنها از آمریکا به دولت سوریه دستاوردهای مهمی به دنبال داشت. در مرحله اول دولت سوریه به مناطقی تسلط پیدا کرد که بیش از پنج سال است هیچ نیروی رسمی یا کارمند دولت سوریه در آن حضور ندارد.

این تسلط پیروزی بزرگی بود. اگر ارتش سوریه میخواست به این مناطق در غیر این شرایط ورود کند علاوه بر پروسه ی سنگین سیاسی، می بایست در یک‌جنگ تمام عیار با نیروهای فرانسوی و آمریکایی بر کرد ها تسلط پیدا کند و این موضوع هزینه های سرسام آوری به دنبال داشت. در حقیقت ارتش سوریه بدون شلیک یک گلوله خود را به مرز شمالی رسانده است. این برگ برنده سوریه میتواند در آینده و مذاکرات سیاسی تشکیل دولت وحدت ملی و قانون اساسی جدید موفقیت بزرگی حساب شود و دست دمشق و شخص اسد را برای خیلی از موضوعات باز بگذارد.در واقع اردوغان پیروزی چشمگیری به اسد هدیه داد و شاید بهتر از این نمی شد.

هشت سال پیش آنچه پیش‌بینی می‌شد تحولات عظیمی بود برای تکه تکه کردن سوریه، اما حالا ارتش اسد، ارتش عربی سوریه نیست بلکه ارتش سوریه است! ارتشی برای تمام اقوام و اقشار سوریه. بر خلاف انتظار آمریکایی ها و تصور ترکیه، کردها به سمت ارتش سوریه و محور مقاومت حرکت کردند. پیشتر میان محور مقاومت و کردها روابط حسنه ای بود و این در تصمیم گیری های استراتژیک در چند موقعیت حساس سوریه نشان داده شد.

چرخش کردها و قطع امید آنها از آمریکا به دولت سوریه دستاوردهای مهمی به دنبال داشت. در مرحله اول دولت سوریه به مناطقی تسلط پیدا کرد که بیش از پنج سال است هیچ نیروی رسمی یا کارمند دولت سوریه در آن حضور ندارد. این تسلط پیروزی بزرگی بود. اگر ارتش سوریه میخواست به این مناطق در غیر این شرایط ورود کند علاوه بر پروسه ی سنگین سیاسی، می بایست در یک‌جنگ تمام عیار با نیروهای فرانسوی و آمریکایی بر کرد ها تسلط پیدا کند و این موضوع هزینه های سرسام آوری به دنبال داشت.

در حقیقت ارتش سوریه بدون شلیک یک گلوله خود را به مرز شمالی رسانده است. این برگ برنده سوریه میتواند در آینده و مذاکرات سیاسی تشکیل دولت وحدت ملی و قانون اساسی جدید موفقیت بزرگی حساب شود و دست دمشق و شخص اسد را برای خیلی از موضوعات باز بگذارد.در واقع اردوغان پیروزی چشمگیری به اسد هدیه داد و شاید بهتر از این نمی شد.

دیدگاه شما