تازه های سایت

کد مطلب: 39073
23. مهر 1398 - 8:21
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند گفت: امسال ۶۶ آموزشگاه نهاوند به عنوان مدارس مجری طرح مروج سلامت برگزیده و تمام آنها موفق به کسب ستاره شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، نسرین ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: مدارس مروج سلامت، نظامی برای ارتقای سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان و رسیدن به حیات طیبه است که با همکاری وزارت بهداشت و مشارکت فعالانه اولیای مدارس، اولیای دانش‌آموزان و دانش‌آموزان از سال ۸۶ در مدارس به اجرا درآمده است.

وی افزود: امسال ۶۶ آموزشگاه به عنوان مدارس مجری طرح مروج سلامت برگزیده شدند که تمام آنها موفق به کسب ستاره و از این تعداد تاکنون ۱۵ مدرسه پنج ستاره شده‌اند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند در خصوص برنامه‌های مدارس مروج سلامت افزود: برنامه جامع سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی، ارتقای سلامت کارکنان، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای، مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌های سلامت از جمله مواردی است که در مدارس مروج سلامت به آنها پرداخته می‌شود.

وی به رویکردهای این مدارس برای توانمندسازی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: این مدارس رویکرد لازم برای توانمندسازی جهت انتقال و ارتقای فرهنگ خود مراقبتی به دانش‌آموزان را دارا بوده و شیوه‌های سالم زیستن، بالا بردن حس اعتماد به نفس، سالم کار کردن و تقویت مهارت‌های ارتباطی را به آنان آموزش می‌دهد.

ساکی در خصوص ستاره‌دار شدن این مدارس نیز اضافه کرد: این مدارس بر اساس شاخص‌های عملکردی از نظام رتبه‌بندی خاص خود برخوردار بوده و با ارزیابی‌هایی که از آنها صورت می‌گیرد، از یک ستاره تا پنج ستاره رتبه‌بندی می‌شوند که پنج ستاره شدن آنها به منزله کسب امتیاز کامل و اجرای شاخص‌های مدنظر است.

وی در خصوص اقدامات مدارس مروج سلامت نیز گفت: در این مدارس الگوهای تغذیه سالم بهبود یافته و همچنین از رفتارهای مخاطره‌آمیز دانش‌آموز پیشگیری می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند افزود: در این مدارس بخش بهداشت محیط مدارس نیز مدنظر قرار دارد به طوری که چک لیست‌هایی برای نظارت بر عملکرد مدارس تهیه شده و با تکمیل آنها وضعیت ارتقا و رشد آنها مشخص می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های این مدارس را موضوع فعالیت‌های فیزیکی دانست و گفت: ممیزی‌های داخلی و خارجی نیز در این مدارس برای ارزیابی از عملکردها انجام می‌شود.

ساکی خاطرنشان کرد: ممیزی‌ها به دو شکل داخلی و خارجی است که ممیز داخلی طبق چک لیست توسط اولیای دانش‌آموزان و ممیزی خارجی نیز توسط کارشناسان مرکز بهداشت انجام می‌شود و در پایان گزارشی از عملکرد هر واحد ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما