تازه های سایت

کد مطلب: 39035
20. مهر 1398 - 8:38
همزمان با هفته استاندارد مسئولان این اداره کل از واحدهای صنعتی "کام شیر" و "روغن نگین" واقع در شهرستان نهاوند بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، دومین روز از هفته استاندارد به نام رونق تولید نامگذاری شده و به همین بهانه کارخانه "کام شیر" و  واحد صنعتی "روغن نگین" توسط مدیر کل استاندارد و جمعی از کارشناسان و فرماندار نهاوند بازدید شدند، محصولات این واحدهای تولیدی مشمول استاندارد اجباری است.

"کام شیر" در زمینه تولید انواع پنیر فعالیت می‌کند و توانسته ۳۵ نفر از جوانان نهاوندی را مشغول بکار کند؛ محصولات این واحد لبنی داراری پروانه نشان استاندارد است که در سراسر کشور توزیع می‌شود.

نگین نهاوند کامل‌ترین برند روغن کشور

واحد صنعتی "روغن نگین" هم با تولید ۳۴ نوع روغن از تنوع محصول خوبی برخوردار است که در بیشتر استان های کشور این برند شناخته شده و طرفداران زیادی دارد.

۲۱۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند و سالانه ۱۴۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف می کند.

به گفته مدیرعامل این کارخانه، روغن نگین نهاوند به دلیل دارا بودن بخش روغن کشی و تصفیه کامل ترین برند روغن در کشور محسوب می شود.

صنایع نهاوند حافظ اشتغال و تولید

فرماندار نهاوند روز چهارشنبه در این بازدید با تبریک روز جهانی استاندارد گفت: اگرچه این شهرستان صنعتی نیست اما چند واحد تولیدی و صنعتی پایدار و خوبی دارد که در رونق اقتصادی و اشتغال منطقه نقش پر رنگی ایفا می‌کنند.

مراد ناصری با قدردانی از کارشناسان استاندارد خواستار استمرار تعامل و همکاری این مجموعه با واحدهای تولیدی و صنعتی شد تا در عرصه تولید و صادرات موفق شوند.

وی افزود: صنایع نهاوند با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می کنند اما با این شرایط خود را وفق داده و اشتغال و تولید را حفظ و تثبیت کرده‌اند.

استاندارد حامی تولید کننده و مدافع مصرف کنندگان

مدیرکل استاندارد همدان نیز رونق تولید و ارتقای کیفیت را  کلید واژه های استاندارد برشمرد و گفت: کارشناسان ما مانند مشاوران دلسوز در تمام فرایند تولید تا صادرات در کنار صاحبان صنایع هستند.

محمد مددی کارخانه های "کام شیر" و "روغن نگین" را نمونه هایی از صنایع استان همدان دانست که محصولات باکیفیت و دارای پروانه نشان استاندارد تولید و به بازار عرضه می کنند.

وی تاکید کرد: استاندارد با قوانین و بسته های تشویقی و سیاست های آسان سازی دولت حامی تولیدکنندگان و با نظارت و بازرسی بر خطوط تولید و شبکه توزیع مدافع حقوق مصرف کنندگان است.

به گفته مددی از ابتدای سال طرح کنترل بازار اجرا شده و  ۹ هزار و ۳۰۰ بازرسی از شبکه توزیع در این راستا صورت گرفته که منجر به خرید ۲۵۰ نمونه کالا توسط بازرسان استاندارد از اصناف سراسر استان شده تا کیفیت اجناس را ارزیابی کنند.

مدیرکل استاندارد یادآوری کرد: صنایع غذایی به لحاظ ارتباط مستقیم با سلامتی مردم حساسیت ویژه ای برای سازمان ملی استاندارد دارد و به طور مستمر سرکشی و بازدید می شود.

وی از صاحبان صنایع خواست به مدیران کنترل کیفیت که چشم و گوش استاندارد هستند بها داده و از دانش و پیشنهادهای آنها استفاده کنند.

تازه ترین آمار و اطلاعات اداره کل استاندارد همدان نشان می دهد ۳۲۸ واحد تولیدی و خدماتی استان دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری هستند.

در واحدهای یاد شده ۶۵۳ نوع کالا و یا خدمت استاندارد ارائه می شود.

۱۶ تا ۲۲ مهرماه هفته استاندارد است.

دیدگاه‌ها

آقایان مدیرعامل چرا برند روغن و لبنیات نهاوند تبلیغات تلویزیونی نمی شود؟#۱-سود بیشتر ۲-نشاط ، تحرک و پویایی مردم نهاوند

دیدگاه شما