تازه های سایت

کد مطلب: 38924
10. مهر 1398 - 8:32
رئیس دادگستری شهرستان نهاوند درباره اهمیت انتخابات و نقش پیشگیری در برگزاری سالم و قانونمند آن گفت: سلامت انتخابات باعث افزایش اعتماد عمومی مردم به همه نهاد‌های حاکمیتی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، اولین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در شهرستان نهاوند برگزار شد.

این جلسه در دفتر رئیس دادگستری شهرستان نهاوند با حضور مسئولین عضو ستاد دادستانی، فرمانداری، اداره اطلاعات ناحیه مقاومت بسیج، سازمان اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، پلیس اطلاعات نیروی انتظامی و مدیر پیشگیری وقوع جرم دادگستری نهاوند به ریاست رئیس دادگستری شهرستان برگزار شد.

یونس طرهانی رئیس دادگستری شهرستان نهاوند و رئیس جلسه در خصوص اهمیت انتخابات به عنوان مظهر اراده عمومی جامعه و نقش پیشگیری در برگزاری انتخابات سالم و قانونمند گفت: سلامت انتخابات باعث افزایش اعتماد عمومی مردم به همه نهاد‌های حاکمیتی می‌شود.

وی افزود: رای مردم نزد ما مسئولین امانت است و یکی از حقوق مسلم مردم بر عهده ما این است که از آرا آنان صیانت و انتخاباتی سالم و بدون هر گونه جانب‌داری مسئولین برگزار شود.

طرهانی گفت: به عبارتی دیگر یکی از موارد حقوق عامه برگزاری انتخابات سالم و قانونی است و ما باید اجرای این طرح به خوبی تضمین کنیم که در این باره تدابیر پیشگیرانه نقش مهمی دارد.

رئیس دادگستری شهرستان نهاوند ادامه داد: قوه قضاییه در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و ماده ۶۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی برای پیشگیری از وقوع جرم تکلیف ذاتی دارد که ریاست قوه قضاییه اخیرا بخش‌نامه‌ای در این خصوص صادر و دستور تشکیل این ستاد در سطح مرکز، استان‌ها و شهرستان‌ها را صادر کرد.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت در انجام این دستور و پیشگیری مستلزم همکاری و تعامل همه نهاد‌ها است ادامه داد: فعالیت‌های همه کاندیدای احتمالی که بعضا نامحسوس یا در پوشش‌های دیگری در سطح شهرستان انجام می‌دهند توسط اعضای این ستاد به طور مستمر رصد و در جلسات ستاد پیشگیری ضمن بررسی تصمیمات لازم در خصوص آنان اتخاذ خواهد شد.

طرهانی بیان کرد: مقرر شد تا پایان انتخابات این ستاد هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه داده و مصوباتی متناسب با فضای انتخاباتی در شهرستان بر اساس قوانین و مقررات جاری داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما