تازه های سایت

کد مطلب: 38906
9. مهر 1398 - 9:45
نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: کارخانه قند نهاوند با توجه به توان تولید ظرفیت پذیرش بسیاری از جوانان جویای کار شهرستان را دارد بنابراین مسئولان باید برای احداث و تحقق این مورد همه تلاش خود را به‌کارگیرند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا در جمع خبرنگاران گفت: با حضور مسئولان و مالک، روند اجرایی طرح احداث کارخانه 5 هزار تنی قند نهاوند در دفتر خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی کشور برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این نشست در خصوص تسریع در واگذاری تسهیلات موردنیاز این طرح به سرمایه‌گذار بخش خصوصی تأکید شد و در مورد رفع موانع این واحد تولیدی بحث و گفت‌وگو شد.

نماینده نهاوند در مجلس افزود: شهرستان نهاوند سالانه بیش از ۹۰ هزار تن تولید چغندر مرغوب دارد لذا بر همین اساس با توجه به نیاز مبرم شهرستان و جلوگیری از ضرر کشاورزان این مهم در دستور کار قرارگرفته که خوشبختانه این طرح با حضور وزیر محترم جهاد کشاورزی کلنگ زنی شد.

وی با اشاره بر لزوم ایجاد اشتغال در شهرستان نهاوند گفت: این کارخانه با توجه به توان تولید مناسب ظرفیت پذیرش بسیاری از جوانان جویای کار شهرستان را دارد.

بهرام نیا اظهار داشت: امروز توجه به توان داخلی و همچنین سرمایه انسانی در هر منطقه راه‌حل برون‌رفت از مشکلات و تحریم‌های اقتصادی دشمنان است لذا با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در این راستا، انتظار می‌رود مسئولین ذی‌ربط هر آنچه در توان دارند برای تحقق این مهم که مطالبه مردمی است به کار بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده برخی از مربیان پیش‌دبستانی، آموزشیاران نهضت و نیروهای خرید خدمات آموزشی واجد شرایط در نهاوند و بخش خزل، تعیین تکلیف و با اختصاص شماره شناسایی و پرسنلی در بدنه آموزش‌وپرورش به‌کارگیری شدند.

نماینده نهاوند ادامه داد: تلاش‌های یک‌ساله در خصوص اخذ مجوز و موافقت جهت تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای واجد شرایط شهرستان که طی دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش و ریاست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش طرح‌شده بود بحمدالله پس از طی مراحل قانونی مشکل این عزیزان مرتفع شد.

وی گفت: علاوه بر به‌کارگیری تعداد ۶۰ نفر از این نیروها در نهاوند و خزل، زمینه رفع مشکل و جذب ۶۰۰ نفر دیگر از نیروهای واجد شرایط و مشابه در سطح استان همدان نیز فراهم شد.

بهرام نیا در بخش دیگری از سخنانش گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی از دیگر اولویت‌های شهرستان بوده است که به یاری خدا در این زمینه نیز قدم‌های خوبی برداشته‌شده است که نتیجه دیدارها پیگیری‌های مستمر است.

وی افزود: در همین راستا مجوز ایجاد دو رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور نهاوند اخذ شد که خبر خوبی برای شهرستان است.

نماینده نهاوند بیان کرد: در دیدار با آقای زمانی ریاست دانشگاه پیام نور کشور اعتبارات لازم جهت ساخت سالن همایش و آمفی‌تئاتر دانشگاه پیام نور نهاوند اخذ شد و همچنین مجوز جذب دانشجو در رشته‌های روانشناسی و علوم تربیتی در مقطع کارشناسی ارشد صادر شد.

وی در بخش پایانی سخنانش به آغاز عملیات آسفالت‌ریزی در جاده کمربندی نهاوند به بروجرد از سر روستای شعبان تا انبار شرکت نفت اشاره کرد و گفت: عملیات بازسازی این محور با تعریض و اصلاح پیچ خطرناک در نقطهٔ حادثه‌خیز زیرگذر شعبان و اطراف آن چندی پیش آغاز و اینک در حال انجام و بهسازی است.

بهرام نیا اظهار داشت: اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های مواصلاتی نهاوند باهدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در دستور کار مجموعه شهرستان است و از اولویت‌های مهم نهاوند است.

وی گفت: درگذشته محور پرتردد مذکور به دلیل کم‌عرض بودن و پیچ خطرناک و غیراستاندارد متأسفانه خسارت‌های جانی و مالی بسیاری را برای عدهٔ زیادی از همشهریانمان به بار می‌آورد که با جذب اعتبارات لازم این محور در حال ایمن‌سازی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما