تازه های سایت

کد مطلب: 38891
6. مهر 1398 - 14:25
در اقدامی ارزشمند و خیرخواهانه با کمک یکی از خیران نهاوند نام و تمثال شهدای سرافراز دفاع مقدس در بلوارهای سطح شهر نهاوند نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در روزهایی که خبرهایی در سطح رسانه‌های و فضای مجازی کشور مبنی بر حذف واژه شهید از نام معابر و کوچه‌ها به گوش می‌رسد و منتشر می‌شود مردم مؤمن و انقلابی خود به میدان آمدند و یاد شهدا را گرامی داشتند.

اقدام ارزشمند نام‌گذاری کوچه‌ها و معابر به نام شهدا نشان از عظمت و بزرگی کار شهدا در ایثار جانشان برای آزادی و آزادگی ایران اسلامی است که باید قدر دانسته شود ولی متأسفانه عده‌ای با دلایل مختلف سعی در حذف و کم‌رنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

بعدازاین کج‌سلیقگی عده‌ای از جوانان مؤمن و انقلابی خود وارد میدان شدند و کوچه‌ها و معابر را به یاد شهدا و بانام شهدا مزین کردند.

رهبر معظم انقلاب نیز اخیراً در این مورد فرمودند: همه وظیفه‌داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم. افتخاری است برای کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آن‌ها بدرخشد؛ این موهبت هم‌اکنون در سراسر کشور وجود دارد و باید ادامه یابد.

در شهرستان نهاوند استان همدان که 854 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است؛ نام شهدا زینت‌بخش معابر و کوچه‌ها است و اخیراً در اقدامی شایسته و ارزشی با کمک یکی از خیران تمثال و نام شهدا در بلوارهای سطح شه نصب‌شده است.

 

 

صفی الله خرم‌آبادی نایب‌رئیس شورای شهر نهاوند در این مورد به خبرنگار ما گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند؛ زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست که در راستای این امر یکی از خیران نسبت به تقبل هزینه نصب تمثال شهدا اقدام کرد.

وی اظهار داشت: شهدا روح خود را به خدا و جسم خود را به خاک و راهشان را به مردم عزیز و شهیدپرور سپردند تا بازنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آنان فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم.

عضو شورای شهر نهاوند گفت: با حمایت مالی خیر نهاوندی آقای علی ظفری به مبلغ ۳۵ میلیون تومان و کمک شهرداری و شورای اسلامی شهر و بنیاد شهید و امور ایثار گران توانستیم تمثال 330 شهید سرافراز شهرستان نهاوند را در بلوارهای سطح شهر نصب کنیم.

 وی ادامه داد: این تمثال‌ها به همراه نام شهدا در ۱۴۰ تابلو دوطرفه در بلوار ولی‌عصر (عج) و بلوار پرستار نصب‌شده است تا همیشه بدانیم امنیت و آسایش ما مرهون ایثارگری این عزیزان است.

خرم‌آبادی افزود: نصب حدود ۵۰ تابلو باقی‌مانده است که با نظر اعضای شورای شهر و کمیته تصمیم‌گیرنده، شهردار، ریاست بنیاد شهید و امام‌جمعه محترم احتمالاً در بلوار امام رضا (ع)، بلوار خلیج‌فارس یا بلوار کربلا نصب می‌شوند.

 

 

وی بیان داشت: امیدواریم این عمل خداپسندانه قبول حضرت حق قرار بگیرد و اقدامی کوچک در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وزنده نگه‌داشتن نام یاد شهدا باشد.

نایب‌رئیس شورای شهر نهاوند گفت: امروز جامعه و نسل جوان باید هرچه بیشتر بافرهنگ ایثار آشنا شوند و از هر روشی باید برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم.

وی افزود: عملیات نصب تمثال مبارک شهدای والامقام شهر نهاوند که بخشی از آنان پیش‌ازاین در بلوار ولیعصر نصب‌شده بود چند سالی است که توسط شهرداری شروع‌شده است و انشا الله باهمت خیرین ادامه خواهد داشت.

خرم‌آبادی اظهار داشت: به‌پاس قدردانی از این اقدام آقای ظفری در مراسمی در نماز جمعه نهاوند با حضور مسئولان از وی تجلیل خواهد شد.

 

دیدگاه شما