تازه های سایت

کد مطلب: 38879
6. مهر 1398 - 8:04
امام‌جمعه نهاوند گفت: تجربه 40 ساله انقلاب نشان می‌دهد باید گفتمان و راهبرد مقاومت را به‌عنوان راهبرد اصلی انقلاب اسلامی همچنان باقدرت ادامه دهیم چون عزت و اقتدار امروز ما مرهون این راهبرد است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد حکومتی اسلامی نشان داد ابرقدرت‌ها از اسلام می‌ترسند، اسلامی که بعد از پیروزی انقلاب همه دشمنان دست‌به‌دست هم دادند برای ضربه زدن به آن و 8 سال جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند.

وی اظهار داشت: دشمنان جنگ را به راه انداختند تا انقلاب نابود شود ولی به یاری خدا و رشادت رزمندگان، انقلاب ماند و صادر شد که دشمنان این را برنمی‌تابیدند به همین دلیل جنگ نیابتی راه انداخته‌اند تا انقلاب را مهار کنند ولی نتوانستند و این جنگ حق و باطل ادامه دارد و بر اساس روایات و آیات پیروزی با جبهه حق خواهد بود.

امام‌جمعه نهاوند افزود: همان‌طور که رهبری گفتند هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکا نخواهیم داشت چون آن‌ها هیچ پایبندی به مذاکره و تعهدات ندارند و هدف آن‌ها این است که نشان دهند و بگویند که فشارهای حداکثری بر ایران نتیجه داده است و آن‌ها را پای میز مذاکره آورده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که تحریم‌ها ادامه دارد و دشمنی آمریکاهایی با ملت ایران بیشتر شده است هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شود چون آن‌ها از مذاکرات می‌خواهند سوءاستفاده کنند.

مغیثی گفت: امروز جنگ تحمیلی توسط آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارد چون دیروز صدام را جلو انداختند و بعد داعش و منافقین را در مقابل انقلاب اسلامی قراردادند و باید بدانیم خیمه فتنه و مرکز فرماندهی این جنگ‌های نیابتی آمریکا است.

وی افزود: نباید هیچ امیدی به دشمنان داشته باشیم چون در طول این چهل سال هر جا مقاومت کردیم و اتکا به خودمان داشتیم موفق بودیم که این مسیر باید ادامه داشته باشد.

امام‌جمعه نهاوند اظهار داشت: نمونه این مقاومت ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکا با سامانه بومی و تولید داخل بود که نشان می‌دهد باید گفتمان مقاومت را به‌عنوان راهبرد اصلی انقلاب اسلامی همچنان باقدرت ادامه دهیم.

وی گفت: به برکت مقاومت از شرایطی که در دوران دفاع مقدس حتی فشنگ هم نداشتیم به این عظمت و قدرت رسیدیم که انقلاب اسلامی را صادر کرده‌ایم و امروز در منطقه محور مقاومت تأثیرگذار است و موجب شکست دشمنان شده است.

مغیثی افزود: انقلاب اسلامی امروز مظهر عزت و سربلندی است و این عزت نتیجه راهبرد مقاومت است.

وی بیان داشت: مذاکره در شرایط تحریم یعنی تسلیم شدن و ذلت برای ایران اسلامی درحالی‌که بر اساس دین ما، ذلت جایی در انقلاب اسلامی ندارد.

امام‌جمعه نهاوند در ادامه گفت: اروپایی‌ها در این شرایط تحریم، ذلیل و گوش‌به‌فرمان آمریکا هستند و رهبری انقلاب نیز به این موضوع اشاره کردند و ما نیز نباید به آن‌ها امید داشته باشیم چون آن‌ها بدون تصمیم آمریکا نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

وی با اشاره به ارکان قدرت انقلاب اسلامی مانند سامانه‌های موشکی و فضایی، اظهار داشت: دشمنان به‌خوبی از قدرت انقلاب اسلامی اطلاع دارند که این قدرت نتیجه راهبرد مقاومت است و دشمنان را در عرصه‌های مختلف ناامید کرده است و همچنان باید با عمل به این راهبرد در همه بخش‌ها، مسیر عزتمند انقلاب اسلامی را ادامه دهیم.

مغیثی در پایان گفت: دشمنان از قدرت مقاومت حساب می‌برند چون در دنیای امروز باید قوی بود وگرنه با التماس و مذاکره کاری پیش نمی‌رود و مشکلات ما حل نمی‌شود.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما