تازه های سایت

کد مطلب: 38749
26. شهريور 1398 - 19:14
واکنش‌ها به ماجرای خودسوزی و فوت دختری به نام "سحر خدایاری" با ادعاهایی کذب ازجمله تقلب در اعلام هویت جان‌باخته تا علت خودسوزی‌اش که موجب التهاب جامعه و بهره‌برداری کشورهای حامی براندازی در ایران شد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ واکنش‌ها به ماجرای خودسوزی و فوت دختری به نام "سحر خدایاری" با ادعاهایی کذب ازجمله تقلب در اعلام هویت جان‌باخته تا علت خودسوزی‌اش که موجب التهاب جامعه و بهره‌برداری کشورهای حامی براندازی در ایران شد، همچنان ادامه دارد.

پس از نمایندگان مجلس، حقوقدانان و چهره‌های سیاسی، هنرمندان نیز به بیان نظرات خود در رابطه با دروغ دختر آبی پرداختند.

 

حبیب دهقان‌نسب، بازیگر سینما و تلویزیون:

عامل اصلی دروغ دختر آبی باید شناسایی شود/ رسانه باید واقعیات را بدون ترس و واهمه بیان کند

حبیب دهقان‌نسب بازیگر سینما و تلویزیون در ارتباط با دروغ دختر آبی در گفتگو با شیرازه، با بیان اینکه من عمل این دختر را تأئید نمی کنم، تصریح کرد: باید ایراد اصلی را به باعث و بانی این اتفاق گرفت.

وی با اشاره به گذشتن چهل سال از عمر انقلاب اسلامی و حل نشدن بعضی از مسائل روزمره و پیش پا افتاده اظهار داشت: همین امروز یک حقوقدان در تلویزیون می گفت هیچ ایراد قانونی مبنی بر ورود خانم ها به ورزشگاه ها و استادیوم ها وجود ندارد. تا کنون هم بارها و بارها بر سر این مسئله بحث شده است و مسئولین باید یک راهکاری برای این مسئله پیدا کنند.

دهقان نسب با بیان اینکه به نظر من مقصر اصلی این جور اتفاقات مسئولین هستند که برای بعضی مسائل فرهنگسازی نمی کنند افزود: به نظر من وقتی حضور خانم ها قطعی شود، آقایان هم خودشان را جمع می کنند.

این هنرمند شیرازی ضمن یادآوری اینکه ما همیشه صورت مسئله را پاک می کنیم و این شکل زیبایی ندارد ادامه داد: این تنها موردی است که من می بینم در مطبوعات و تلویزیون اینقدر راجع به آن بحث می شود.

از آنجایی که اتفاقات بر محور دختر آبی از خبر کذب خبرگزاری خبرآنلاین شکل گرفت، دهقان نسب معتقد است که رسانه باید واقعیات را بیان کند. وظیفه رسانه، راستگویی است و اگر رسانه ای قلب واقعیت کند، به وظیفه اصلی خودش در قبال جامعه و مردم درست عمل نکرده است. اگرچه در همچین مواقعی دروغپردازیهایی هم صورت می گیرد که درست نیست.

به گفته وی، وقتی راستی آزمایی در جامعه نباشد، مسائل به صورت شایعه و دروغپردازی در جامعه رواج می گیرد، پس باید واقعیات گفته شود و مطبوعات اینقدر آزادی داشته باشند که بتوانند به راحتی اخبار صحیح و دقیق را بیان کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون تأکید کرد: رسانه باید معضلات اجتماعی را کالبدشکافی کنند و واقعیات را بدون ترس و واهمه بیان کند.

 

امین بسطامی، تحلیلگر رسانه و فیلمساز:

پشت پرده سناریوی دختر آبی تخریب قوه قضاییه است/ دستگیری مفسدین برای اصلاح‌طلبان گران تمام شد/ سلبریتی‌های بی‌سواد؛ ابزار دشمن برای فتنه 98

به گزارش گروه گوناگون "تیتریک"؛ فیلمساز و تحلیلگر رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" درباره دروغ دختر آبی و ایجاد تشنج در جامعه و فضای مجازی گفت: یکی از مهمترین دلایل سناریوی دختر آبی زدن قوه قضاییه و ایجاد آشوب است زیرا قوه قضاییه این روزها در حال دستگیری بسیاری از مفسدینی است که از خانواده مسئولین هستند و این موضوع برای آنها سنگین است در نتیجه برای فرار از این ماجرا باید یک موضوعی را علم کنند.

امین بسطامی ادامه داد: قوه قضاییه سریعا و به صورت عمومی و رسمی اعلام کرده که هیچ حکمی برای این دختر صادر نکرده است اما معلوم است که یک تیمی تشکیل شده که این تفکر را در ذهن مردم زنده نگه دارند که دختر آبی به خاطر حکمش خوسوزی کرده است، زمانیکه مشاهده می کنید این تیم ها چه کسانی هستند دهانتان باز می ماند!

وی افزود: اصلا "سحر خدایاری" که خودسوزی کرد، دختر آبی نیست، دختر آبی "آیسان احتشامی" است که به دلیل ورود غیرقانونی به ورزشگاه دستگیر شد.

کارگران فیلم داستانی "یک روز" با بیان اینکه این تیم می خواهند یک صدای واحد را به مردم برسانند، تصریح کرد: اعضای این تیم چه کسانی هستند جای تعجب و سوال است که به تشویش اذعان عمومی دامن می زنند. اصلاح طلبان، اعتدالی های نام آشنا، بخش اعظمی از سلبریتی ها، مجاهدین، سلطنت طلب ها، نمایندگان مجلس و ... اعضای این تیم هستند و آنهایی که در ذهن مردم خوب بودند یا مخالفین نظام شدند، با هم یک تیم شدند.

بسطامی با تاکید بر اینکه چون مردم صدای دشمن را از طریق خودی ها می شنوند نمی توانند راه درست را تشخیص دهند، افزود:" اینجاست که وقتی پدر دختر آبی حرف می زند و علنا موضع خودش را اعلام می کند، مردم می گویند: "مجبورش کردند که پدر دختر این حرف ها را بزند." در اینجا چون مردم صدای دشمن را از حلقوم خودی می شنوند به همین جهت نم یتوانند تشخیص درستی بدهند.

وی ادامه داد: دستگاه امنیتی کشور باید مراقب سلبریتی ها باشد زیرا  پروژه هیفوس؛ برخی سلبریتی ها را رهبری می کند (پروژه هیفوس، پروژه جنگ های هیبریدی از طریق سلبریتی ها برای تغییر فرهنگ و هویت ملی است) سلبریتی ای که 7 میلیون فالوور دارد را نباید به حال خود رها کرد زیرا این سلبریتی به یک پایگاه تبدیل شده و معلوم است که دشمن برای تاثیرگذاری از این گونه افراد استفاده می کند.

این کارشناس رسانه تاکید کرد: برخی از فعالان رسانه ای وقتی فساد خانواده مسئول را افشا می کنند به زندان و شلاق محکوم می شوند اما سلبریتی بی سواد و دسته صدم جامعه به امام حسین (ع) بی حرمتی می کند و پروژه بی حس سازی اعتقادات که از نقشه های شوم دشمن است را پیاده می کند اما دستگاه امنیتی با وی کاری ندارد، مردم باید ببینند که این فرد دستگیر شده و با آن برخورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه این استراتژی است که دشمن در نزدیکی انتخابات در پیش گرفته، گفت: من بارها هشدار دادم و باز هم می دهم این استراتژی که دشمن در پیش گرفته همان استراتژی ای است که در سال 88 پیش گرفتند و شواهد و مسیر دشمن نشان می دهد که نزدیک به انتخابات به دنبال طرح ریزی آنارشی و اشوب هستند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه دستگاه امنیتی با رسانه های داخلی که صدای دشمن شدند، برخورد کند، افزود:"امیدواریم مردم بصیرت شان را افزایش دهند تا بتوانند در پیچ های مهم تاریخی سربلند بیرون آیند و زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم آورند."

 

محسن گرواند، هنرمند چرداولی:

وزارت ارشاد در همکاری با سلبریتی ها تجدیدنظر کند

"محسن گرواند"، هنرمند چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در چرداول با اشاره به نقش سلبریتی ها در ماجرای "سحر خدایاری" گفت:حواشی به وجود آمده در خصوص ماجرای دختر آبی یکی خبری کذب وطراحی شده توسط دشمن بود که عده ای در داخل کشور به خصوص سلبریتی ها وفوتبالیست ها به این موضوع دامن زده اند که جای تاسف دارد.

وی افزود:هنرمندان باید در خدمت ارتقای فرهنگ اسلامی باشند ونشردهنده فرهنگ ایرانی واسلامی باشند تا در مواقعی که دشمن سعی در جریان سازی انحرافی دارد در آگاه سازی و جلوگیری از نفوذ دشمن در فرهنگ جامعه نقش اساسی داشته باشد.

گراوند بیان داشت:سلبریتی وکسانی که این روزها مورد علاقه مردم هستند متاسفانه در خدمت ارتقای فرهنگ جامعه نیستند وگاهی مشاهده می شود در زمین دشمن بازی می کنند.

این هنرمند چرداولی خاطرنشان کرد:در ماجرای دخترآبی سلبریتی ها سعی در انحراف افکار عمومی جامعه کردند که این امر باید مورد پیگیری مراجع قضایی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش هنرمندان در ارتقای فرهنگ اسلامی گفت:تجربه نشان داده که هنرمندان وافرادی که خیل عظیمی از مردم طرفدارآن ها بوده وبه قولی معروف هستند می توانند در امورات مهم ودرجهت فرهنگ سازی به کشور کمک کنند وفضای جامعه را به سوی فرهنگ اسلامی وایرانی ببرند تا از نفوذ در امان بماند.

این هنرمند چرداولی تصریح کرد: انتظار ما این است که قوه قضائیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع ماجرای دختر آبی  ورود کنند و نسبت به اقدامات نمایندگان و سلبریتی هایی  که با اظهار نظرهای غیرمسئولانه و خارج از چارچوب خود باعث دامن زدن به این موضوع و تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه شدند، برخورد قانونی صورت گیرد.

 

احمد نجفی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون:

سلبریتی ها بدلیل نداشتن دانش کافی بی محابا به همه چیز می تازند/چرا این افراد مورد حمایت رادیو و تلویزیون هستند؟

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس  در واکنش به ورود سلبریتی ها به همه مسائل و اظهار نظر غیرکارشناسی آنها در مورد مسائل کشور انتقاد کرد.

احمد نجفی گفت: از این دولت هیچ چیز سردر نمی آورم و نمی دانم چرا عده ای بدون محابا به همه چیز می تازند، چه سلبریتی باشد،چه مسئولان اجتماعی و چه وزارت ها.

وی با اظهار تاسف راجع به اتفاق دختر آبی، گفت:بنده هم از این اتفاق تلخ نگران شدم، فوتبال بهانه ای بزرگ برای فشار جدید سیاسی- اجتماعی از چهره های اپوزسیون گرفته تا رسانه های خارجی مانند بی بی سی شده است.

نجفی با انتقاد از سلبریتی ها گفت: میلیون ها نفر در این ممکلت به دست عوامل و جنگ طلبان دشمن کشته شدند و اخیرا کودک خردسال ما به دلیل نبود دارو زندگی اش را از دست می دهد اما در دفاع از این مسائل هیچ اظهار نظری نمی شود.

وی افزود: بنده چند وقت پیش دیدم این خانم هم متاسفانه تحت تاثیر شرایط روحی - روانی دست به اقدامی زد؛ بنده فوتبال دوست دارم حتما هم خوشحال می شوم  اما هیچ چیز در دنیا ارزش این را ندارد که انسان جان خودش را بگیرد بخشی از سیاست های فوتبالی را باید سیاست های کلی نظام تعیین کند.

این بازیگر مطرح کشوری با انتقاد از سلبریتی های سودجو، گفت: این اتفاق همیشه بوده، شهرت می خواهند و افرادی هستند که با این شهرت ها می خواهند به خارج از کشور بروند ما اینها را می دانیم همه این افراد  چه بخواهند کوچ کنند یا همچنان در کشور بمانند، اعتراضات خود را همچنان دارند، مشکل اصلی بنده این است که یک دختر بیچاره دست به اقدامی زده و باعث از دست دادن جانش شد،  مشکل بنده این است که این اتفاقات را باید جایی مدیریت می کردیم که نکردیم.

نجفی گفت: اگر یک نفر از این دوستان الان عطسه کند یا  یکی دیگر گربه اش بمیرد چه افتضاحی راه می اندازد، آن یکی سگش می میرد واویلا؛ خب اینگونه مسائل نباید این همه آسیب روحی -روانی به جامعه ما بزند.

وی با بیان اینکه باید مقداری تحلیل و توقع داشته باشیم، گفت: اینکه با اعمال خود با رسانه های معاند مانند بی بی سی همسو شویم، نگران کننده است. این اتفاق کمی نیست اما نباید اینقدر دهان به دهان آن کسانی که آنطرف نشسته اند و مانور می دهند، بگذاریم ما کاری نداریم آنها خوششان بیاید یا نیاد، بحث اصلی ما غیرمنصفانه بودن پرداختن به مسائل توسط آنهاست.

نجفی خاطرنشان کرد: پدر این دختر مصاحبه هایی داده اما رسانه های آنطرفی می گویند این مصاحبه ها به زور گرفته شد، واقعیت این است که خود آن رسانه ها چنان دروغ به خورد مردم دادند که ما هیچ وقت به آنها اعتماد نمی کنیم که بخواهیم راجع به اخبار آنها منصفانه قضاوت کنیم.

وی ادامه داد: به هر حال بنده از اینکه یکی از هموطنانم دانسته یا ندانسته دست به چنین کاری زده که فوتبال را ببینند یا نبینند ناراحتم ؛بنده یاد ندارم در گذشته هم خانمی ورزشگاه رفته باشد الان هم 40 سال گذشته عده ای می خواهند توقعات و انرژی خود را جایی پیاده کنند، این مسائل باید درون خودمان بحث شود، باید روابط و ضوابط این قضیه را پیدا کنیم و وزارت ورزش و دولت هم باید هر چه زودتر کار را یکسره کنند که دیگر بهانه ای نباشد.

این هنرمند مطرح کشوری تصریح کرد: ما متاسفانه در اظهار نظرهای غیر کارشناسی همه کاره ایم، در سینما وزیر اقتصادیم، وزیر فرهنگ و یا وزیر صنعت و معدنیم اما هیچکدام از این تخصص ها را هم نداریم حتی نیمه تخصص هم نداریم.

نجفی گفت:الان فضای مجازی وسیله ای برای اظهار وجود افراد شده است، اینکه فکر می کنند با داشتن چند فالوور حق با آنهاست. بنده زیاد پیگیر این نظریات نیستم به هر حال بعضی از مسائل اجتماعی را باید دولت، قوه قضائیه،سایر مسئولان اجتماعی، متخصصین و کارکشته های این کار تفسیر و تحلیل و نتیجه گیری کنند.

وی ادامه داد:هیچ تحلیل و تفسیر غیر کارشناسانه چه سلبریتی باشند و چه مسئولانی که یادشان رفته یک میلیون کشته و زخمی و ایثارگر و معلول برای ما به وجود آمده است اما کلامی راجع به این مسائل به میان نمی آید و ذره ای از این دفاع بی نظیر ملت صحبت نمی شود، ندارند؛ وقتی به اینجا می رسد یک مقدار انصاف در قضاوت این افراد نمی بینم.

نجفی گفت:تجهیزات برای تحلیل واقع گرایانه و منصفانه و دفاع از حقوق ملت خوب است اما اینجور پریدن و سوء استفاده کردن ها خوب نیست ،چون می بینم با چنین مانورهایی ویزا گرفتند و رفتند این را می گویم.

وی افزود:بنده امیدوارم تحلیل ها منصفانه تر باشد واقعا ندیدم کسی از این سلبریتی ها راجع به آن بچه 7 ساله ای که مریض بود و بخاطر تحریم یک دارو یک که حق هر بیمار در دنیاست، چشمانش را از دست داد و آینده اش از بین رفت، حرفی بزند.

نجفی با انتقاد دوباره از سلبریتی ها گفت: ناسلامتی به ما می گویند جامعه هنرمندان، باید یک مقدار بهتر فکر کنیم و بفهمیم، قرار است ما هنرمندان موضوعات جامعه را تحلیل اجتماعی کنیم نه اینکه اینقدر تحلیل سیاسی کنیم.

وی ادامه داد:الان خانم بازیگری که من او را نمی شناسم با اعتقادات میلیون ها آدم بازی می کند و به مقدسات جامعه توهین می کند، این افراد دارند به جامعه آسیب می زنند مانند برنامه های بی بی سی که با شکلی فاخر و با لحن خنده به نبودن خدا و دین می پردازند، بیشتر مخاطبن هم این کار را تحسین می کنند، متاسفانه این نهایت دانش و سواد ماست.

نجفی تصریح کرد: متاسفانه عده ای همینطور دهان خود را باز می کنند و توهین می کنند، به نظر بنده نباید با این افراد برخورد قضایی شود باید برخورد اجتماعی و انسانی شود هر چند شاید همین فرد توهین کننده دوباره داخل یک سریال مذهبی بازی کند .

نجفی گفت:برخورد قهری را زیاد دوست ندارم، گاهی با بنده و امثال بنده هم شده است و برای چرایی این کار دو سه ساعتی می نشینم و فکر می کنم اما چرا این افراد از طرف سازمان ها حتی رادیو و تلویزیون حمایت می شوند؟ گاهی دنبال دلجویی از این افراد هستند که با این کار به شُهرتشان کمک می کنند و همچنان فالوورهای خود را افزایش می دهند و همین افراد به ضد امام حسین و ضد فوتبال تبدیل می شوند.

وی با تاکید بر اینکه بی سواد سلبریتی ها منجر به توهین به سران مذهبی و تاریخی و اساطیری ما می شود، ادامه داد: آدمی که باید مطالعه کند و فکر کند امروز روزی نیست که برای حمایت عده ای به مقدسات دیگران توهین شود، برای جذب مخاطب به هر کاری دست می زند.

نجفی خاطرنشان کرد:تحلیل هایی عجیب راجع به تحریم ها می کنند اما هنوز نمی فهمند که غرب چه نقشه ای برای ما کشید هنوز، ته موضوع را نمی فهمند و سخنگو و تریبون دشمن می شوند ؛تا الان هم اگر به آنها بگویید فردا فحش می بندند به ما که ما فاشسیت هستیم.

وی خطاب به این سلبیریتی ها افزود: شما بروید مملکت را تجزیه کنید، فشار را روی بچه هایی که نیازمند دارو هستند زیادتر کنید، عده ای هم به شما کمک کنند تا از دورن به اهدافتان برسید آن وقت شما وطن پرستان فاشیست که نمیدانم چقدر می دانید که دیگران نمی دانند؟و دنیا را چگونه می بینید؟

نجفی در ادامه گفت: دارند فیلمشان را می سازند،حقوق می گیرند، سازمان ها  کمکشان می کنند و ناسپاسی هم می کنند تا هم حرف می زنیم که فیلم در مورد جنگ بسازید، می گویند جنگ بی خودی بود؛ همه چیز را رها کنیم تا سیستان و بلوچستان را هم بگیرند اینها تحلیل، دانش و آگاهی می خواهد.

نجفی افزود: فکر کردند با این کارها این نظام می رود و عده ای دیگر می آیند و با آنها بگو و بخند می کنند و می گویند ما با رژیم قبل نبودیم.

وی گفت:یک نفر از این سلبریتی ها در طول تاریخ صد ساله بی بی سی، مرا قانع کند که این رسانه یک جمله حرف درست راجع به این ممکلت زده باشد، اگر هم زده راجع به سیاست های نظام گذشته بود که آنها را ثروتمند تر می کرد و دستشان را در این ممکلت بازتر گذاشت.

نجفی در ادامه گفت:یک نفر از این سلبریتی ها جواب این سوال را به من بگوید؟آیا این ها دلشان برای مهاجرین خرمشهر سوخته؟دلشان برای هنر ما سوخته؟دلشان برای بچه های بیمار بی داروی ما سوخته؟اگر سوخته بود که جلوی واردات دارو را به کشور نمی گرفتند.

وی خطاب به سلبریتی ها گفت:بنده از سر برادری و دوستی به این افراد می گویم بنشینید و یه مقدار بیشتر فکر کنید ببینید تازگی ها میلیاردی هم می گیرید و دلار می کنید و هرجایی خودتان خواستید می روید اگر شعور و درک در این است خب بکنید،هر روز هم دارد بدتر می شود و این اقامت های اروپایی و فرانسوی بیشتر می شود.

 

عبدالله مولوی‌حقیقی، خواننده حماسی و انقلابی:

خودفروخته‌های داخلی دنبال خدشه واردکردن به نظام هستند/ قوه قضائیه با فرافکنی‌ها برخورد کند

عبدالله مولوی‌حقیقی خواننده حماسی و انقلابی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص دروغ دختر آبی و نظراتی که برخی از هنرمندان در این مورد مطرح کردند، اظهار کرد: به نظر بنده این موضوع توطئه‌ای از طرف دشمن بود.

وی افزود: برخی افرادی که باید وجهه هنر و هنرمندی خود را مدیون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که یک رسانه ملی است باشند، از شرایط سوءاستفاده کردند.

سوءاستفاده سلیبریتی‌ها از احساسات مردم

این خواننده حماسی و انقلابی خراسان‌جنوبی با اشاره به اصطلاحی به نام سلبریتی که در کشور راه افتاده، عنوان کرد: این افراد از احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند.

مولوی‌حقیقی عنوان کرد: با توجه به این‌که روزهای فضای انتخاباتی در کشور نزدیک است و بسیاری دوست دارند برداشت‌های سیاسی کنند روی احساسات زنان کشور دست گذاشتند و قشری دیگر برای این‌که دیده شوند این قضیه را بزرگ کردند.

وی گفت: هیچ لزومی نداشت که موضوعی به نام دختر آبی را بزرگ کنند چراکه دختر آبی وجود نداشت. این‌ها دختران میهن ما هستند و دختران میهن ما کسانی هستند که برای نظام و انقلاب جان و خون خود را دادند آن موقع چرا صدای کسی درنیامد و کسی نگفت این‌ها کجا بودند و چکار کردند؟

این خواننده حماسی و انقلابی خراسان‌جنوبی گفت: دختری که پدرش اذعان می‌کند مشکل روحی روانی داشته و اشتباهی انجام داده لزومی ندارد بخواهد در موردش اظهار نظر شود.

مولوی‌حقیقی با بیان این‌که به نظر بنده این‌ها همه دسیسه است، افزود: دشمنان و منافقان به خصوص خودفروخته‌های داخلی به هر نحوی دنبال خدشه واردکردن به نظام هستند.

وی اظهار کرد: خوشبختانه مردم ما و قوه قضائیه آگاه هستند به ویژه از زمان حضور آیت‌الله رئیسی جلوی این‌گونه افراد گرفته شده است.

این خواننده حماسی و انقلابی خراسان‌جنوبی گفت: من به عنوان عضو کوچکی از خانواده جامعه هنر درخواست می‌کنم جلوی این فرافکنی‌ها گرفته شود و نگذارند هر آدم بی‌سروپایی پیدا شود و بخواهد مملکت و نظام ما را زیر سوال ببرد و ننگ، لکه یا اتهامی به قوه قضائیه وارد کند.

مولوی‌حقیقی تصریح کرد: همه ما مطمئن هستیم با حضور آیت‌الله رئیسی عدالت پایه‌گذاری خواهد شد و حق به حق‌دار خواهد رسید.

حکومت باند بزرگ مافیایی در هنر ایران

وی با بیان این‌که مجموعه‌های فرهنگی و هنری ما نقش مهمی دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه باند مافیایی بزرگی در فرهنگ و هنر ایران ما حکومت می‌کند و به این‌گونه افراد میدان داده می‌شود. افرادی که علنی در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بی‌حرمتی کرده و نسبت به عزاداران حرمت‌شکنی می‌کنند. این افراد نمی‌دانند مملکت ما برای چه پابرجا است؟ این کشور و نظام به برکت خون امام حسین (ع) و شهدا پا برجا است.

این خواننده حماسی و انقلابی خراسان جنوبی اظهار کرد: این‌گونه افراد باید مجازات شوند. مجازات یعنی این‌که جلوی تولیدات و کارهای این دسته از افراد و مافیا گرفته شود.

افرادی که دنبال شهرت هستند در فرهنگ و هنر جایگاهی ندارند

مولوی‌حقیقی گفت: اگر با این دسته از هنرمندان برخورد شود اعتماد مردم بیشتر خواهد شد و افراد به ظاهر مشهوری که خوشان دنبال شهرت هستند و می‌خواهند خود را مطرح کنند در فرهنگ و هنر ما جایگاهی نداشته و نخواهند داشت.

وی با بیان این‌که در بحث هنر اخلاق مهم‌ترین مسئله است، افزود: برخی از هنرمندان به نظام و قانون اساسی ما احترام نگذاشته و به راحتی قانون اساسی را زیر پا گذاشته و حرمت‌شکنی می‌کنند.

لزوم برخورد با خودفروخته‌های داخلی

این خواننده حماسی و انقلابی خراسان جنوبی بیان کرد: هر قشری که بخواهد خود و میهنش را برای خواسته‌های گذرایی که ماندگار نیست حتی برای مدتی کوتاهی بفروشد و در واقع خودفروشی و میهن‌فروشی کند، خود فروخته است از هر قشری که بخواهد باشد و باید با وی برخورد شود.

مولوی‌حقیقی اظهار کرد: کسی که بخواهد نظام و میهنی که در آن با امنیت زندگی می‌کند را زیر سوال ببرد کار درستی انجام نمی‌دهد. هر فردی از هر قشری که هست باید خود را مدیون این نظام و انقلاب اسلامی بداند.

وی تأکید کرد: مردم ما باید آگاه و بصیر باشند. افراد را بشناسند و سریع تحت تاثیر افرادی که خیلی‌کم صدا و تصویرشان از رسانه ملی دیده و شنیده شده قرار نگیرند و با آگاهی بیشتر نسبت به این افراد نظر دهند.

این خواننده حماسی و انقلابی خراسان‌جنوبی بیان کرد: هر چه بیشتر به این‌گونه افراد بها داده و بزرگ شوند خود را باور کرده و فکر می‌کنند افراد بزرگی هستند و می‌توانند حرفی بزنند و باعث اختلال در نظام و امنیت کشور شوند و قانون را زیر پا بگذارند.

مولوی‌حقیقی عنوان کرد: مردم ما آگاه هستند و اجازه ایجاد اخلال در نظام جمهوری اسلامی ایران را به کسی نمی‌دهند.

مردم رسانه‌های انقلابی و ولایی را رصد کنند

وی با بیان این‌که افرادی‌که خود را به خواب زده‌اند نمی‌توان بیدار کرد، تأکید کرد: مردم رسانه‌های ولایی و انقلابی را رصد کرده تا سریع به هر حرف و فردی اعتماد نکنند.

 

ماشاءالله شاهمرادی‌زاده، هنرپیشه سینما و تلویزیون:

برخی از سلبریتی‌ها در پازل دشمن بازی می‌کنند/ وزارت ارشاد بر فعالیت هنرپیشگان در فضای مجازی نظارت داشته باشند

ماشاءالله شاهمرادی‌زاده، هنرپیشه سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با صبح توس ضمن انتقاد به موضع‌گیری برخی سلبریتی ها در فضای مجازی اظهار کرد: سالیانه ده‌ها هزار اتفاق و حوادث مانند موضوع «دختر آبی» در کشورهای غربی و اروپایی رخ می‌دهد و هیچ‌کس حتی مطلع نمی‌شود؛ به عنوان مثال در آمریکا سالیانه 32 هزار نفر تنها با تفنگ دستی کشته می‌شوند و کسی نسبت به آن واکنش نشان نمی‌دهد.

وی افزود: رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب به دنبال سوژه‌هایی از این دست هستند تا با سوءاستفاده از آن و بهره‌گیری از احساسات مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند و متأسفانه بسیاری از سلبریتی ها نیز دانسته یا ندانسته به آن‌ها در این امر یاری می‌رسانند.

شاهمرادی‌زاده با تأکید بر اینکه بسیاری از سلبریتی‌ها در پازل دشمن برای ضربه زدن به انقلاب بازی می‌کنند، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دشمن با استفاده از رسانه‌های خود مانند BBC، CNN و امثال آن‌ها به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه انقلاب اسلامی بوده‌اند و متأسفانه به تازگی برخی سلبریتی ها نیز بر این جنگ روانی دشمن دامن می‌زنند.

هنرپیشه سینما و تلویزیون خاطرنشان شد: چند وقت پیش نیز شاهد توهین یکی از هنرپیشگان به پیامبر و اسلام بودیم که این قبیل اتفاقات برازنده اهالی سینما و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران نیست لذا ضروری است تا وزارت ارشاد و صدا و سیما بر فعالیت هنرپیشگان در بستر فضای مجازی نظارت داشته باشند.

وی یادآور شد: هم‌زمان با پرداختن رسانه‌های بیگانه به موضوع دختر آبی شاهد تولید چندین پوستر حرفه‌ای و به دنبال آن پرداختن سلبریتی ها به آن بودیم لذا از این رو درمی‌یابیم که این سناریو یک سناریوی از پیش تعیین‌شده بوده است.

شاهمرادی‌زاده با بیان اینکه بسیاری از سلبریتی های ما از سواد رسانه‌ای پایینی برخوردار هستند و قدرت تشخیص خبر درست و دروغ را ندارند، گفت: به‌تازگی یک سری کلاس سواد رسانه برای هنرمندانمان در حال برگزاری است که اتفاق خوبی است.

 

رضا خدادادی، فیلمساز:

سحر خدایاری قربانی موج سواری سیاسیون شد/قوه قضاییه با التهاب آفرینان برخورد جدی کند

رضا خدادادی، فیلمساز، تهیه کننده و کارگردان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره ماجرای دختر آبی اظهار کرد: سحرخدایاری که به دختر آبی مشهور شده است به دست یکسری افکاری کشته شد که آنان ضد انقلاب و ضد امنیت کشور عمل می کنند.

خدادادی با بیان اینکه در این ماجرای واقع شده، دختر آبی قربانی سیاسیون، مجلسی ها و دولتی ها شد، عنوان کرد: این گروه ها نقش جدی در التهاب آفرینی این ماجرا داشتند و آنان نام این دختری که خودسوزی کرده بود را برجسته کردند درحالیکه این دختر از روشی اشتباه برای تحقق ورود زنان به ورزشگاه ها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: عمل این گروه های یاد شده برنامه ریزی ای است که با نزدیک شدن به انتخابات پیش رو، بر روی موج این واقعه سوار شدند و این واقعه را دست مایه ای برای رای جمع کردن در انتخابات پیش روی مجلس قرار داده اند.

وی افزود: این در حالی است که حضور زنان در ورزشگاه ها نه دغدغه ای ملی و نه یک مسئله روز در جامعه است بلکه بهره برداری از این واقعه یک شوی راسانه ای است تا افکار عمومی از کم کاری های دولت نسبت به رفع مشکلات مردم و زنان دور شوند.

خدادادی در ادامه این سوال را مطرح کرد: چه تعداد تماشاچی زن در کشور برای دیدن مسابقات ورزشی بانوان به ورزشگاه ها می روند؟

افزون بر این، وی به اظهار نظر برخی از نمایندگان مجلس همچنین سلبریتی ها در حمایت از و اقدام دختر آبی نیز اشاره کرد و گفت: کشور همیشه چوب اظهار نظر  خارج از قائده این اشخاص را خورده است که شاهد بوده ایم در التهابات حرفی را می زنند و پس از آن حرف خود را پس می گیرند.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه باید با این اشخاص که خارج از قائده اظهار نظر می کنند برخورد جدی کند و این مطالبه مردم از دستگاه قضا است.

فیلمساز، تهیه کننده و کارگردان خراسان شمالی افزود: افکار عمومی همچنین نمی پذیرد که عده ای برای رسیدن به مطالبات خود اقداماتی چون خودسوزی و خودکشی را به یک رویه تبدیل کنند.

 

محمد اسدی، مدیر گالری هنرمندان استان قزوین:

اظهارنظر سلبریتی‌ها در ماجرای دختر آبی ریشه احساسی و هیجانی داشت/ وزارت ارشاد خلا‌ءهای قانونی را رفع کند

محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، با اشاره به التهابات ایجاد شده توسط برخی سلبریتی‌ها پیرامون دروغ دختر آبی اظهار کرد: متاسفانه سطح سواد رسانه‌ای در جامعه به ویژه در قشری که امروزه به سلبریتی‌ها معروف هستند، پایین است و فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی را ندارند.

وی افزود: امروز چهره‌های شاخص فرهنگ و هنر کشور در فضای مجازی که فعال هستند و مخاطبان بسیاری هم دارند معمولا رفتارهای احساسی نسبت به پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی پیرامون خود دارند.

مسئول سابق انجمن هنرهای تجسمی استان قزوین گفت: اظهارنظرها و موضع گیری‌هایی که اکثر سلبریتی‌ها دارند بر مبنای آگاهی و دانش و اطلاعات قبلی نیست و بیشتر ریشه احساسی و هیجانی دارد.

اسدی ادامه داد: درواقع از خواص فرهنگ و هنر این انتظار می‌رود پیش از اینکه مطلبی را انتقال دهند و در فضای مجازی عکس العمل‌هایی را داشته باشند یک تحقیق جدی درباره موضوع و پدیده داشته باشند.

جامعه هنری حتما باید روحیه مطالبه گری را داشته باشد

مدیر گالری هنرمندان استان قزوین گفت: جامعه هنری حتما باید روحیه مطالبه گری را داشته باشد و چهره‌های شاخص در حوزه هنر به ویژه در سینما و موسیقی که بیشتر از رشته‌های دیگر با عموم جامعه در ارتباط هستند باید مطالبه‌گر باشند اما باید با آگاهی و دقت بیشتر انجام شود.

وی بیان کرد: اگر در فضای مجازی مطلبی را گفتند که بعد فهمیدند اشتباه است باید براساس اصول اخلاقی، شرعی و عرفی شجاعت این را داشته باشند که بابت آن عذرخواهی و مطلب را اصلاح کنند که متاسفانه بخش مهمی از چهره‌ها این کار را نمی‌کنند.

مسئول سابق انجمن هنرهای تجسمی استان قزوین گفت: برای حل این مسئله نیاز به کار فرهنگی داریم که باید مسیر هنرمندان شاخصی که دلسوز هستند و مطالبه‌گری‌هایشان برمبنای منطق و واقعیت‌های جامعه است از افرادی که عناد دارند و با اهداف خاصی دست به این کارها می‌زنند، جدا شود.

اسدی افزود: ما خلاء قانونی در این زمینه داریم و وزارت ارشاد و دستگاه‌های مربوطه باید پیگیر این مسئله باشد تا قوانینی وضع شود که در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای و یا فضای مجازی هنرمندان و سلبریتی‌ها بهتر ورود شود.

مدیر گالری هنرمندان قزوین تصریح کرد: رسانه‌هایی که دلسوز نظام هستند درواقع باید در این حوزه قوی عمل کنند چراکه در این زمینه نقاط ضعفی وجود دارد و با خالی بودن این میدان طبیعتا برخی چهره‌ها هستند که اتمسفر جامعه را در دست می‌گیرند.

وی در پایان گفت: در حوزه رسانه نیازمند کار کارشناسی و علمی هستیم و باید نیروهای ارزشی و توانمند در این زمینه تربیت شود.

 

رضا ایرانمنش، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون:

برخی سلبریتی‌ها و سیاسیون آتش دشمن را شعله‌ورتر می‌کنند

بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در گفت و گو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در مورد ماجرای دختر آبی و اظهارنظرهای سلبریتی ها در خصوص این ماجرا گفت: متاسفانه کسانی که با اظهار نظرهای نادرست موجوب تشویش اذهان عمومی می شوند شرایط مناسب تری نسبت به سایر افراد جامعه دارند و بیشتر به آن ها رسیدگی می شود و این نقدی است که وجود دارد.

رضا ایرانمنش گفت: ما عادت کردیم که  به برخی از مسائل دامن بزنیم که ارزش چندانی ندارد و به این موضوع فکر نمی کنیم که ابتدا زمینه را آماده کنیم، شاید الان به خاطر قضییه دختر آبی شرایط برای ورود بانوان به ورزشگاه ها آزاد شود اما آیا شرایط برای ورود زنان به ورزشگاه آماده شده است؟

وی در مورد اظهار نظرهای مختلف نسبت به مسئله دختر آبی در سطح کشور گفت: مشکل اساسی ما نداشتن فرهنگ درست در مورد برخی از مسائل است، وقتی موجی ایجاد می شود مورد سوء استفاده دشمنان غربی قرار می گیرد و برخی از سلبریتی ها و حتی سیاسیون نیز آتش آن را اضافه می کنند.

ما ایرانی ها عادت کردیم که وقتی موجی شروع می شوند عده ای تایید ،عده ای نقد و عده ای نیز واکنش نشان می دهند. بلاتکلیفی مردم و بیکاری بسیاری از آن ها نیز از مهمترین دلایل واکنش ها از طرف مردم است.

رضا ایرانمنش خطاب به مسئولین فرهنگی گفت: از همه مهمتر به مسئولین می گویم که فرهنگ سازی کنند تا بسیاری از این مشکلات به وجود نیاید. همه ما داد میزنیم که باید با تهاجم فرهنگی مبارزه کنیم و در مقابل آن ایستادگی کنیم. برای مثال کدام یک از آقایان برای مقابله با این تهاجم فرهنگی  از ساخت یک اثر هنری ارزشی حمایت کردند؟ اما تا اتفاقی می افتد شروع به شعار دادن و اظهار نظر می کنند .

سلبریتی‌سازی نتیجه سیاست غلط مدیریتی است/ شفافیت دیرهنگام جریان دختر آبی را به اینجا کشاند

وی همچنین در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اتفاقات اخیر و نقش سلبریتی ها در فریب افکارعمومی اظهارداشت: در ابتدا باید این سئوال را بپرسیم که سلبریتی از کی وارد ادبیات ما شد؟ و اساساً چرا سلبریتی ها به این جایگاه رسیدند؟

رضا ایرانمنش افزود: وقتی نگاه کلی و دقیق به این فرآیند داشته باشیم متوجه خواهیم شد سیاست های غلط مدیریتی ما باعث شد تا با بهادادن بیش از حد به عده ای آن ها را به سلبریتی تبدیل کنیم و عده ای دیگر در سایه بی توجهی به حاشیه بروند، آیا سینما و تلویزیون ما همان سینما و تلویزیون دهه 60 و 70 است یا ما معیارهای ارزش را تغییر دادیم؟

وی تصریح کرد: در هرکشوری، هر شخصی اظهارنظری داشته باشد باید نسبت به صحیح یا غلط بودن آن پاسخگو باشد؛ اما می بینیم در کشور ما عده خاص به یک خبر دروغ یا درست، دامن می زنند با آن افکار عمومی را فریب می دهند و به هیچ جایی هم پاسخگو نیستند.

این بازیگر اذعان داشت: فرهنگ نادرست در کنار عدم اطلاع رسانی شفاف  و به موقع باعث می شود تا فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جریان را به هر سمتی که دوست دارند، هدایت کنند.

وی گفت: هر کس نگاه دقیقی به جریان دختر آبی داشته باشد متوجه خواهد شد که اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه صورت نگرفته است و شفافیت دیرهنگام باعث شده تا این جریان سمت و سویی نادرست بگیرد.

 

حمیدرضا سبحانی‌نژاد، نویسنده و فیلمنامه‌نویس:

سینما درحال تبدیل‌شدن به‌ ابزاری برای تشدید ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است/ بازیگران ایرانی از سلبریتی‌های جهانی تقلید می‌کنند

حمیدرضا سبحانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به مناسبت روز سینما اظهار کرد: متاسفانه حال و روز سینمای امروز کشور در مجموع خوب نیست؛ چراکه حاکمیت مسائل مالی و سرمایه بر کیفیت آثار تاثیر گذاشته و سلیقه و ذائقه مخاطبان نیز به شدت پایین آورده است.

وی افزود: البته در طول سال معمولا چند فیلم خوب توسط کارگردانان صاحب نام ایرانی ساخته شده و جرقه‌های امیدی در این عرصه روشن می‌شود.

نویسنده و فیلمنامه نویس قزوینی عنوان کرد: در کل فضای سینمایی به شدت محدود شده و برای عده خاصی کار است؛ البته عامه مردم فقط بازیگران را می‌بینند اما عوامل زیادی در کار سینما دخیل هستند که وضعیت معیشتی آنها مناسب نیست.

وی بیان کرد: در کشوری که انقلاب اسلامی صورت گرفته و ماهیت انقلاب ما، فرهنگی است؛ باید به ابزار فرهنگی نیز اهمیت داده شود که متاسفانه اینگونه نیست و کمتر بدان توجه می‌شود.

سبحانی نژاد با اشاره به رقابت شدید فعالان عرصه سینما در جهان گفت: در جهان رقابت بسیار فشرده‌ای وجود دارد و کشورهایی چون امریکا و هند و حتی ترکیه در 10سال‌ اخیر با توجه به تعداد بالای سینما و نفوذی که در این عرصه دارند، نسبت به سایر کشورها غلبه بیشتری یافتند.

وی اضافه کرد: البته سینمای ایران در این فضای رقابتی شدید در جهان توانسته با تولید آثار فاخر توسط کارگردانان ایرانی نفسی بکشد که این موضوع بسیار ارزشمند است؛ زیرا این در شرایطی است که حتی برخی کشورهای اروپایی در سیطره سینمای هالیوود هضم شدند.

انتقادکردن در سینما و تولیدات هنری راه و رسم ویژه‌ای دارد

این فعال فرهنگی تاکید کرد: امروز شاهد هستیم که هر سال چند فیلم ایرانی در جشنواره‌های بین المللی جهان حضور یافته و جوایزی را به خود اختصاص می‌دهند که این امر در معرفی هویت فرهنگی جامعه ما تاثیر به سزایی دارد.

این فیلمنامه نویس با اشاره به وضعیت سینمای ایران تصریح کرد: متاسفانه سینمای ایران به عنوان یک ابزار فرهنگی مهم و تاثیرگذار که می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با خیلی از ناهنجاری‌های کشور داشته باشد؛ خود در حال تبدیل شدن به ابزاری برای تشدید ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است.

وی بیان کرد: انتقادکردن در سینما و تولیدات هنری راه رسم ویژه خود را داراست و اینکه فقط یک پلشتی در جامعه پررنگ شده و به نمایش درآید؛ کافی نیست بلکه آثار هنری باید در نهاد خود، انسانیت را هم به تصویر کشیده و نشان دهد که مفاهیم معنوی همواره در جامعه بشری و حتی در شرایط بسیار بحرانی، پیروز و ماندگار است.

سبحانی نژاد تاکید کرد: این موضوعی است که در سینمای ایران متاسفانه کم‌رنگ شده و از لحاظ موضوعی و محتوایی به سمت آنارشیسم و بی‌نظمی سوق پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: سینمای ایران دارای سرمایه‌های محدودی است و نمی‌توانیم داعیه این را داشته باشیم که می‌توانیم هر موضوعی را آزادانه بیان کنیم؛ در حالی که سالانه حدود 90 تا 100 فیلم در کشور ساخته می‌شود و بیشتر سرمایه‌ها یا دولتی بوده و یا وابسته به بانک‌ها و نهادهای قدرت و پول هستند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: در تمامی دنیا سینما را به عنوان یک صنعت مقتدر می‌بینند؛ لذا تا زمانیکه سینمای ایران گردش مالی خوب و باثباتی نداشته باشد، قطعا نمی‌تواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

وی اصلی‌‌ترین رسالت سینما را بعد تفریحی و سرگرمی آن عنوان کرد و گفت: سینما می‌تواند در ناخودآگاه مخاطب، تاثیر مثبت روانی ایجاد کند و آموزه‌های اخلاقی و مسائل مبتلا به جامعه را به شکل غیرمستقیم در ذهن مخاطب شکل دهد.

 از کارگردانان و نویسندگان جوان حمایت شود

نویسنده سریال "رنج پنهان" با اشاره به توسعه سریال سازی در شبکه‌های خانگی تصریح کرد: به نظرم برای جریان اصیل اسلامی و انسانی و معنوی، سینما یک ابزار فوق العاده مهم است؛ زیرا در دوران دفاع مقدس و سایر مراحل حساس تاریخ کشور، آثاری نظیر آژانس شیشه‌ای، نار و نی و لیلی با من است، واقعا توانست جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: باید از کارگردانان و نویسندگان جوان حمایت شود تا این عرصه را به دست گرفته و در راستای افق‌های جامعه اسلامی هدایت کنند.

سبحانی نژاد بیان کرد: سرمایه گذاری در زمینه مباحث فرهنگی بسیار ناچیز است؛ در حالیکه مقام معظم رهبری نسبت به مقوله فرهنگ تاکید بسیاری دارند.

وی با اشاره به تاثیر سینما در رشد اقتصاد گفت: یکی از ابزارهای اصلی برای تغییر جامعه به سمت یک جامعه مترقی و پیشرفته و توسعه یافته، فرهنگ است و ابزار اصلی فرهنگ، سینماست که اندکی مغفول مانده است.

فیلم‌های ماندگار رگه‌هایی از معنویت و انسانیت دارند

این فیلمنامه نویس تصریح کرد: جشنواره‌های جهانی دارای اهداف خاصی بوده و هر چه به جلو پیش می رویم هدف آنها دنیایی‌تر و به عبارتی غیرانسانی می‌شود؛ چراکه مباحثی نظیر فمینیسم و همجنسگرایی و سایر ناهنجاری‌های اخلاقی در فضای روشنفکری امریکا و اروپا مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه سینمای معناگرا در تاریخ سینمای جهان ماندگار است؛ افزود: ثابت شده که آثار سینمایی جذاب و فاخر جایگاه خاص خود را برای همیشه حفظ خواهند کرد و حتی در سینمای هالیوود با وجود همه خشونت‌ها و مفاسد اخلاقی که وجود دارد؛ فیلم‌های ماندگار آثاری بودند که رگه‌های از معنویت و انسانیت را در خود همراه داشتند.

سبحانی نژاد با اشاره به مشکل سینمای ایران ابراز کرد: نکته قابل تامل آن است که فیلم‌های ساخته شده، عقب‌تر از شرایط امروز جامعه و شعور مخاطب حرکت می‌کنند زیرا به مسائل ریشه‌ای جامعه اشاره نمی‌شود و همین امر دلیل عدم علاقه و انگیزه مخاطبان برای تماشای فیلم است.

وی عنوان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید فیلم، فیلمنامه است و متاسفانه در این عرصه حرکت خاصی نمی‌بینیم زیرا فیلمنامه نویسان به دلیل عدم تامین مباحث مالی ترغیب نمی‌شوند تا با پشتوانه تحقیق و مشورت با مشاوران جامعه شناس و روانشناس اجتماعی و مسائل اسطوره‌ای، فیلمنامه بنویسند. 

این فیلمنامه نویس تصریح کرد: متاسفانه سینمای ایران بازیگر محور شده و بازیگران ایرانی نیز در گویش، رفتار و پوشش خود از سلبریتی‌های جهانی تقلید می‌کنند و غافل از آن هستند که در کشورهای غربی جدای از مباحث اخلاقی، همین بازیگران در خدمت صنعت مدولباس و اقتصاد کشور هستند نه اینکه خود هزینه‌ مالی و معنوی بر جامعه تحمیل کنند.

سلیقه و ذائقه مخاطبان به شدت تنزل پیدا کرده

وی با اشاره به وجود ابتذال فرهنگی در برخی آثار سینمای ایران عنوان کرد: سینمای ایران فردمحور شده و ما صنعت سینما در کشور نداریم؛ بلکه خانواده سینمایی داریم و این خانواده‌های سینمایی بعضا کارگردانان و تهیه کنندگانی هستند که برند شده و قدرت مالی خوبی دارند و به اسم آزادی و اختیار عمل، قادر به ساخت هر نوع فیلمی هستند و نکته بغرنج دیگر در بحث ابتذال این است که سلیقه و ذائقه مخاطبان نیز به شدت تنزل پیدا کرده است.

سبحانی نژاد توضیح داد: بدون شک عدم استقبال مخاطبان از آثار مبتذل و بی‌محتوا باعث می‌شود که دیگر آثاری از این جنس در کشور ساخته نشود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات سینما در کشور، محدود بودن تعداد سالن‌های سینمایی است بنابراین حتی اگر فیلمی با اقبال عمومی مواجه شد مردم حوصله ایستادن در صف طولانی برای تماشای فیلم را ندارند و ترجیح می‌دهند که مدتی بعد از طریق شبکه خانگی به تماشای آن فیلم بنشینند.

ضرورت ایجاد یک حرکت جهادی در زمینه تولید آثار فاخر در سینما

نویسنده و فیلمنامه نویس قزوینی تصریح کرد: شبکه خانگی فرصتی است که در حال تبدیل شدن به تهدید فرهنگی است و این ضرورت سرمایه گذاری نهادهای فرهنگی، اسلامی و مذهبی را در فضای تولیدات شبکه خانگی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد یک حرکت جهادی در زمینه تولید آثار فاخر در سینما عنوان کرد: تاریخ ایران بی‌نظیر است و می‌تواند دستمایه تولیدات آثار فاخر بی‌شماری باشد و از سوی دیگر لزوم بازگشت به اصول هنجار جامعه مثل حیا و عفت، غیرت، پاکدامنی، رعایت انصاف و وجدان و دیگر مباحث مورد نیاز امروز جامعه احساس می‌شود که باید در سینما به شکل جذابی به آن پرداخت.

سبحانی نژاد بیان کرد: ابتذال در هر شکی مذموم شمرده می‌شود و اینکه مسائل انقلابی و مذهبی که به شدت ابعاد استراتژیک دارند به شکل سطحی، کلیشه‌ای و بی‌منطق نشان دهیم هم به نوعی ابتذال است؛ همچنین سریالی که منطق روایی نداشته باشد حتی در صورتیکه با محوریت مباحث مهم انسانی و اسلامی ساخته شود هم به سمت کلیشه‌ای شدن و ابتذال پیش می‌رود.

وی عنوان کرد: تاثیرگذاری سینما در ماهیت اخلاقی جامعه ما منفی است زیرا هنرمندان و چهره‌های شناخته شده بعضا افرادی هستند که رفتار، گویش و پوشش آنها با بدنه اصلی و هنجارهای جامعه ما قرابتی ندارد و این به دلیل کوتاهی مدیریت فرهنگی است که نتوانسته عناصر مطلوب را جذب سینمای ایران کرده و به طور مثال یک بازیگر زن ایرانی را به عنوان الگوی زن ایرانی مسلمان در کشور مطرح و معرفی کند.

نویسنده سریال "رنج پنهان" بیان کرد: متاسفانه برخی گروه‌های مذهبی ما، سینماگران را شهروندان درجه دو می‌دانند؛ به راستی چرا نباید بازیگران و چهره‌های شناخته شده سینمای ایران از خانواده‎های اصیل و مذهبی باشند.

تاثیرگذاری سینما در ماهیت اخلاقی جامعه ما منفی است

وی عنوان کرد: البته برخی سازمان‌ها نظیر سازمان سینمای اوج برای بهبود شرایط به منظور دمیدن روح تازه به جریان سینمای ایران شکل گرفتند تا کارهای فاخر و شایسته فرهنگ جامعه تولید کنند.

سبحانی نژاد بیان کرد: این پتانسیل و تشنگی در کشور وجود دارد که هنرمندان بی‌شماری در طراز آقای حاتمی کیا به ظهور برسند اما متاسفانه دست‌هایی پشت پرده است که فضای سینمای ارزشی، متعلق به افرادی خاص و معدود باشد لذا اجازه ورود فرد دیگر را نمی‌دهند و به عقیده من بیشترین اشکال از این زاویه به مسئولان دستگاه‌های فرهنگی، انقلابی و ارزشی وارد است.

وی عنوان کرد: در استان قزوین نیز پتانسیل بالایی برای ساخت چند فیلم و سریال برجسته و ریشه‌ای‌تر، براساس فرهنگ ایرانی اسلامی که هنوز هم در قزوین ساری و جاری است؛ وجود دارد.

سبحانی نژاد تصریح کرد: در این راستا چندین سوژه و ایده نیز مطرح کردم اما نداشتن بودجه کافی و کمبود امکانات و مشکلات دیگر را عنوان کردند، درحالیکه خیلی از گرفتاری‌هایی قزوین نظیر مهاجرت نخبگان به دلیل فقدان هویت فرهنگی شایسته است.

وی تاکید کرد: ما می‌توانیم آثار برجسته‌ای با محوریت مباحثی چون امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ انتظار و مهدویت، حجاب و عفاف و فرهنگ عاشورایی بسازیم ضمن اینکه ژانر جاسوسی می‌تواند در شرایط امروز کشور، موضوع جذابی باشد که در کنار نشان دادن نفوذ، اقتدار و تحرکات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)، باعث دلگرمی و امنیت روانی هم جامعه شود.

نویسنده و فیلمنامه نویس قزوینی گفت: سینمای جوان قزوین چهره‌‌های پرکار و با استعدادی هستند که پتانسیل و توانایی بالایی دارند اما متاسفانه در زمینه اختصاص بودجه و سرمایه گذاری به شدت در قزوین غفلت وجود دارد.

وی تصریح کرد: پرده سینما می‌تواند محل مقدسی برای هدایت افراد به سوی درجه‌ای از معنویت باشد و فطرت خداجوی انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی در پایان گفت: در قزوین خلا هویتی داریم و امیدواریم با تلاش مدیران فرهنگی دغدغه‌مند استان، قزوین به مردم دیگر نقاط کشور و حتی در جهان شناخته شود و شهروندان قزوینی به قزوینی بودن خود افتخار کنند.

 

محسن کریمی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین:

دروغ دختر آبی ابزاری برای ناکارآمد نشان‌دادن قوه‌قضائیه بود/ سلبریتی‌ها درخط مقدم عوام‌فریبی قرار دارند

محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره اتفاقات اخیری که به واسطه خودسوزی سحر خدایاری رخ داده است، اظهار کرد: باید پدیده اظهارنظر شتاب زده و عجولانه سلبریتی‌ها و افراد شاخص سیاسی و فرهنگی که در تمام زمینه‌ها اتفاق می‌افتد واشکافی شود.

وی ادامه داد: رسانه‌های معاند از اینگونه اظهارنظرهای شتابزده بهره‌برداری می‌کنند؛ درواقع آن‌ها از اتفاقات در راستای اهداف خود استفاده کرده و از اتفاقات کشور سوژه سازی می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین ابراز کرد: سلبریتی‌ها در خط مقدم پوپولیست قرار دارند؛ چراکه دستگاه‌های فرهنگی و متولیان این حوزه به جای کادرسازی به فضای شهرت و و ریاست میدان می‌دهند.

وی افزود: نماینده مجلس یا هنرمندی که در حوادث مختلف به فکر سلفی گرفتن به جای ابراز همدردی است به نوعی نارسیسم فرهنگی دچار شده و برای درمان خودشیفتگی مزمن خود به این دست اقدامات را انجام می‌دهد.

این مسئول عنوان کرد: فضای مجازی ابزار مناسبی برای حفظ شهرت و در میدان ماندن است و تابع قوانین محکمی نبوده و کم هزینه‌ترین ابزار تبلیغاتی است، از این رو همه از آن بهره می‌برند که در نوعی ولنگاری روحی و فرهنگی ریشه دارد.

وی ادامه داد: در مواردی همچون دروغ دختر آبی این افراد شتابزده اظهارنظر کردند و حتی عده‌ای پس از مشخص شدن حقیقت آن را نپذیرفتند، تنها راه حل این مشکل خویشتن‌داری است.

لزوم استفاده از ابزار رسانه در صف مقدم مقابله با دروغ دختر آبی

کریمی بیان کرد: پدیده‌هایی همچون رای گیری‌های میلیونی در صدا و سیما هر چند بطور غیرعامدانه شتاب این جریان را افزایش می‌دهد و باعث تغییر معیارها در بازه زمانی کوتاه شده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین تاکید کرد: ما نباید در استان و نهادهای فرهنگی به این نوع نگرش میدان دهیم، لازم است خویشتن‌دار بوده و قوانینی داشته باشیم تا در فضای مجازی هر حرفی بدون اطلاعات منتشر نشود، چراکه موارد این چنینی و دختر آبی خوراک تبلیغاتی برای رسانه معاند است و غفلت ما به دشمن بهانه می‌دهد.

وی ابراز کرد: لازم است در برخورد با شتابزدگی‌هایی که در موضوعاتی همچون دختر آبی با آن مواجه هستیم دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها اقدام اولیه را انجام دهند، چراکه اقدام سلبی در درجه نخست توسط قوه قضائیه تاثیر منفی خواهد داشت و چهره این قوه را بد می‌کند.

این مسئول ادامه داد: قوه قضائیه در صف مبارزه با فساد قرار دارد و اکنون این موضوع اولویت اصلی کشور است و برای خارج کردن این جریان از مدار حاشیه سازی ایجاد می‌کنند تا در نهایت ناکارآمدی ایجاد کرده و جلوی مبارزه با فساد را بگیرند.

وی اظهار کرد: باید هنرمندان، مدیران فرهنگی، دستگاه‌ها و رسانه‌ها در صف مقدم مبارزه با شتاب زدگی قرار گیرند؛ درواقع از آنجا که موضوع خبری بوده و از ابزار رسانه استفاده شده برای خنثی سازی آن نیز از رسانه بهره برد، همچنین هنرمندان و افراد برجسته هر حوزه نیز می‌توانند در مقابل اظهار نظرهای مفید و به جا داشته باشند.

 

پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون:

انتقاد پروانه معصومی از اظهار نظر نسنجیده سلبریتی ها در ماجرای دختر آبی

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس؛ چند روز گذشته خبرخودسوزی دختری  به نام سحر خدایاری در خروجی و تیتر اول خبری رسانه ها شنیده شد، دختری که یکی از دلایل خودکشی آن مرحومه به گفته پدر او مشکلات روحی و روانی بوده است.

این موضوع بهانه ای برای موج سواری رسانه های بیگانه در راس آنها بی بی سی فارسی و بسیاری از رسانه های داخلی و حتی سیاسیون و نماینده های مجلس شد، افرادی که بدون آگاهی از حقیقت خودکشی این فرد را به دورغ به نرفتن او به ورزشگاه اعلام کردند و هر یک به نوبه خود و در جایگاه خود سبب تشویش اذهان عمومی شدند.

در این ماجرا برخی از سلبریتی ها که همیشه به دنبال مشهور شدن و دیده شدن هستند به شایعات دامن زده و به نوبه خود بر طبل شایعات کوبیدند و بسیاری از کسانی که دنبال رو آنها بودند اذهان آنها را مشوش و تبدیل به عاملی برای موضوع گیری در برابر نظام کردند.

اظهارات خلاف واقع و بدون حقیقت بسیاری از سلبریتی ها سبب شد که بسیاری از فعالان رسانه ای و حتی رسانه های خبری در سراسر کشور به دنبال حقیقت باشند.

در همین خصوص پروانه معصومی از بازیگران سینما و تلوزیون در گفت و گو با صبح زاگرس در رابطه با اظهارات سلبریتی ها در خصوص پرونده سحر خدایاری ( دختر آبی )گفت: در هر موضوعی اگر اظهارنظری بدون آگاهی و دانش توسط هر فردی از جمله سلبریتی ها انجام شود درست نبوده و اشتباه است.

وی افزود: اظهارنظر نسنجیده سلبریتی ها در فضای مجازی باعث ارائه اطلاعات غلط به مخاطبین و جامعه هدف می شود و بخشی از کشور را دچار مشکلاتی می کند و باید با این مسائل برخورد شود.

 

ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده سینما:

وزارت ارشاد در برخورد با برخی افراد شاخص و مطرح شجاعت ندارد

“ابراهیم اصغری” تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، در واکنش به نقش سلبریتی ها در اشاعه شایعات، اظهار کرد: هر کسی در این کشور زندگی می کند موظف به تبعیت از قانون است و اگر قانونی غلط است باید از مجاری قانونی اصلاح شود.

وی افزود: داعیه داران امور فرهنگی و چهره های شاخص حوزه فرهنگی باید از این طریق اقدام کنند تا اصلاحاتی در قوانین انجام شود و از طریق ارتباطات با حوزه قانون گذاری می توان چنین تقاضاهایی حتی در رسانه ها منعکس کرد و اصلاح کرد.

تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه استفاده کنندگان از بودجه های عمومی در هر کشوری و در حوزه های مختلف که از این طریق به شهرت می رسند باید بیشتر از افراد دیگر از قوانین حراست کنند و پیگیر مطالبات قانون باشند، گفت: اخلاق حکم می کند افراد پیشرو در بحث تأثیر گذاری در جامعه اول اخبار درست را بگیرند و بعد طبق این اخبار اظهار نظر کنند.

اصغری ادامه داد: موضع گیری های غلط که از اشاعه اطلاعات نادرست صورت می گیرد توسط چهره های شاخص، باعث می شود خدای نکرده این اتفاق تکرار شود و اگر این اتفاق تکرار شود این سلبریتی ها نباید خود را ببخشند.

وی تصریح کرد: خودکشی غیر انسانی و غیر اخلاقی است و دامن زنندگان به اخبار دروغ به ناامنی اجتماعی دامن می زنند.

اصغری با تأکید بر اینکه مراجع قانونی قطعأ باید از این موارد پیشگیری کنند، اضافه کرد: جهت پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی با خاطیان نسبت به قوانین کشور برخورد شود.

وی ادامه داد: متأسفانه وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ و هنر عده ای را مطرح و در جامعه بزرگ می کند و به دلایلی محبوب می شوند و آن موقع خودش جرأت برخورد با آن آدم ها را پیدا نمی کند که معضلی در حوزه های مختلف است.

اصغری با بیان اینکه این موضوع در اذهان مسئولان در حوزه های مختلف باید اصلاح شود، اضافه کرد: از رئیس جمهور تا وزرا در تأیید صلاحیتشان علاوه بر تعهد و تخصص باید شجاع هم باشند و این شجاعت را در برخورد با مشکلات کشور داشته باشند.

تهیه کننده سینما با تأکید براینکه خیلی از مسئولان ما در این مسیر حتی در سیاست بین المللی ضعف دارند، تصریح کرد: کشور ما از این جهت ضربه خورده و این موضوع شامل مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد هم می شود.

وی گفت: وزارت ارشاد در برخورد با برخی افراد شاخص و مطرح شجاعت لازم را ندارد و با ترس و نگرانی از کنار خیلی مسائل در این سال ها عبور کرده است.

 

 

اصغری خاطرنشان کرد: این آقایان باید بدانند یکی از شاخص های مدیر موفق در نظام جمهوری اسلامی شجاعت است که متأسفانه این دوستان تا الان این شجاعت را ازخود نشان ندادند.

 

امین باقری، کارگردان تئاتر:

برخی هنرمندان در ماجرای دخترآبی فضا را برای بهره‌برداران سیاسی فراهم کردند/ هنرمندنماها بربال سینما در حال سوءاستفاده هستند

امین باقری دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد رشته بازیگری از دانشگاه هنر تهران و یکی از کارگردانان تئاتر مازندران است که طی گفت‌وگویی با خبرنگار بلاغ نسبت به جوزدگی برخی از بازیگران به موضوع دخترآبی واکنش نشان داد و گفت: اعتقاد من این است که هرکسی باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد و متأسفانه در سال‌های اخیر پس از هر حادثه‌ای هنرمندان کشورمان به آن ورود و اظهار نظر می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه واکنش بازیگران به این دست حوادث هیچ تأثیری ندارد و بیشتر باعث متشنج‌تر شدن فضا می‌شود اظهار کرد: این روزها در ماجرای دختر آبی متأسفانه برخی از هنرمندان جوسازی کردند و عده‌ای نیز از این فضا در حال بهره‌برداری سیاسی هستند و قاطعانه این را می‌گویم که تاکنون دخالت‌های بزرگان عرصه هنر و سینما هیچ تأثیری بر اوضاع و احوال مملکت نداشت.
 
این کارگردان تئاتر بیان کرد: سؤال من از این هنرمندان این است که در طول این سال‌ها در تمام مسائل ورود پیدا کردند به چه نتیجه‌ای رسیدند؟ و چه مشکلی را حل کردند؟
 
برخی هنرمندان در ماجرای دخترآبی فضا را برای بهره‌برداران سیاسی فراهم کردند
 
باقری تصریح کرد: این جمله را از اعماق وجودم می‌گویم که این‌ها بازیگر و هنرمند نیستند زیرا اگر واقعاً هنرمند بودند به دنبال رفع نقایص بازیگری و هنری خود بودند نه اینکه خود را مشغول و درگیر هر حاشیه‌ای کنند.
 
وی عنوان کرد: هنرمند باید در هنر خود در نمایش‌نامه یا تئاترها مسائل اجتماعی و مشکلات مردم را بازگو کنند نه اینکه در فضای مجازی بدون تحقیق و عِلم به درستی یا صحت یک موضوع عجولانه و ناآکاهانه نظرسازی کند، که آثار منفی در پی داشته باشد.
 
هنرمندنماهایی که بربال سینما در حال سوءاستفاده هستند
این هنرمند مازندرانی با اشاره به اینکه برخی از این هنرمندان فقط ژست مردمی می‌گیرند و از حال من مردم بی‌خبرند اظهار کرد: هنرمندی که دربالای شهر در خانه 400متری زندگی می‌کند از مشکلات و درد مردم پایین شهر چه خبر دارد؟! و اظهار نظر در فضای مجازی، آن هم در خانه مجلل چه دردی از مشکل مردم حل خواهد کرد.
 
باقری افزود: این افراد هنرمندنماهایی هستند که متأسفانه بر بال سینما سوار شدند و در حال سؤاستفاده ازاین موقعیت هستند در حالی که هنرمند نه در پشت گوشی‌های خود بلکه باید در واقعیت زندگی مردم حضور پیدا کند.
 
وی در پایان بااشاره به اینکه کشورهای مثل آمریکا و دولت‌های اروپایی فعالیت افراد معروف را رصد و بررسی می‌کنند گفت: این افراد باید تا پنج سال فعالیت‌های اجتماعی و فضای مجازی داشته باشند که اگر خواستند یک روز اقامت بگیرند با مشکل مواجه نشوند.

 

رضا بسطامی، کارگردان و مستندساز:

بعضی‌ها برای دیده شدن هرکاری می‌کنند/هنرمند واقعی دنبال حاشیه‌سازی نیست

رضا بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، درباره حواشی به‌وجود آمده پیرامون خودکشی یک دختر، اظهار کرد: با ورود شبکه‌های اجتماعی فرهنگ خانواده‌های ما تغییر کرده است.
 
وی با بیان اینکه در فرهنگ ما دروغ و شایعه پراکنی مزموم است، افزود: نباید مسائل شخصی مردم را در شبکه‌های اجتماعی پخش کرد چون این کار باعث فشار روحی و روانی به خانواده می‌شود.
 
این کارگردان و مستندساز مازندرانی درباره اظهار نظر بعضی از سینماگران در این باره، گفت: بعضی‌ها به‌دلیل اینکه چند سال است مورد توجه هیچ کارگردانی قرار نگرفتند می‌خواهند اظهار وجود کنند و بگویند که ما هم هستیم.
 
بسطامی تصریح کرد: هنرمندان ما که تمام اعتبار خود را از صدا و سیما و سینمای ما دارند و در جامعه مورد توجه هستند نباید بدون کسب اطلاعات کافی اقدام به بیان مطالبی کنند که فضای روانی جامعه را ملتهب می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر صرف اظهار نظر باشد می‌توان به شکل‌های مختلف آن را بیان کرد و فیلم و سینما برای نشان دادن همه این ایده‌ها و نظرها جای مناسبی است به شرطی که اخلاق و انصاف در آن رعایت شود یعنی در هیچ کاری بدون رعایت اخلاق و انصاف موفق نخواهیم بود.
 
بسطامی تاکید کرد: بعضی از هنرمندان ما در موضوع سحر خدایاری اخلاق و انصاف را رعایت نکردند و در آینده برای بیان چنین مطالبی تامل بیشتری داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه هنرمند واقعی به‌دنبال حاشیه سازی نیست، گفت: هنرمند واقعی سعی در بیان نظرات خود در قالب هنر دارد نه ابراز وجود در شبکه اجتماعی با گنده‌گویی و دروغگویی.

 

محمد گلریز، خواننده انقلابی:

اظهارنظرهای بدون اطلاع آب به آسیاب دشمن ریختن است

محمد گلریز، هنرمند انقلابی کشورمان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به حواشی اخیر پیش آمده در خصوص دختر آبی، محیط استادیوم ورزشی را محل مناسبی برای حضور بانوان ندانست و گفت: باید جو استادیوم برای ورود بانوان مناسب شود؛ چرا که شاهدیم این محیط با الفاظ رکیکی که اغلب در بین تماشاگران استفاده می شود شایسته بانوان ما نیست.

گلریز در ادامه به دشمنی و عناد دیرینه آمریکا با ایران اشاره کرد و گفت: این دشمنی دیرین باعث می شود که از هر مسئله به عنوان علم عثمان استفاده کنند و در پی ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی باشند.

وی با اشاره به فرهنگ غنی کشور اسلامی ایران گفت: هنرمندان هم به راحتی نباید تحت تاثیر هر حرفی قرار بگیرند و باید منطقی عمل کنند ولی باید ریشه ای با آن برخورد شود. این جای تاسف است که شخصی بخواهد موضوعی را بدون اطلاع کافی بیان کند، لذا باید موشکافی کرد که آیا اصل این کار درست است یا خیر؟

این هنرمند انقلابی ادامه داد: هنرمندان به عنوان یک الگو در جامعه مطرح هستند و باید حواسشان را جمع کنند که با صحبت هایشان آب به آسیاب دشمن نریزند و باید مسئولیت پذیر باشند و منصفانه قضاوت کنند و اگر حرفی می زنند  با آگاهی کامل بگویند و همه جوانب کار را در نظر بگیرند بعد اظهار نظر کنند.

وی در خصوص لزوم آموزش سواد فضای مجازی برای هنرمندان و ورزشکاران گفت: دشمن به هر وسیله ای می خواهد مردم ما را تحت تاثیر قرار دهد و فضای مجازی هم یکی از این وسایل است و اگر قرار است آموزش صورت گیرد باید با کمک صدا و سیما باشد و با استفاده از اساتید بی طرف برخی مسایل رسانه ای به مردم و هنرمندان آموزش داده شود.

 

سیدناصر امامی، بازیگر تئاتر:

سلبریتی‌های بی‌سواد امروز به یک معضل برای جامعه تبدیل شده‌اند

سید ناصر امامی بازیگر نام آشنای تئاتر استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ پیرامون اظهارنظرهای سلیبریتی‌ها در خصوص اتفاقات مختلف در شبکه های مجازی گفت: متاسفانه امروزه اظهار نظرهای گاه و بیگاه سلیبریتی های بی سواد به یک معضل جدی سیاسی و اجتماعی تبدیل شده و هر چند باید از ابتدا با این دست اقدامات و اظهار نظرها برخورد صورت می گرفت اما اگر الان نیز این کار صورت بگیرد دیر نشده است.

امروزه اظهار نظرهای سلبریتی‌ها بی سواد به یک معضل جدی تبدیل شده است

این بازیگر یزدی تئاتر افزود: انسان تاسف می خورد که برخی افراد بی سواد دچار خود سلیبریتی پنداری شده  و در باره هر موضوعی اظهار نظر می کنتد مثلا به تازگی یکی از این افراد در یک شبکه  اجتماعی پست گذاشته فعالان محیط زیست و معدنی ایران در زندان به سر می برند یعنی کسی که به فعال مدنی،معدنی می گوید می تواند در هر ماجرایی ورود کرده و افاضات کند؟

وی در خصوص پروژه دختر آبی که توسط رسانه خبرآنلاین کلید خورد گفت: ببنید در همین ماجرای اخیر این افراد جه بلوایی به پا کردند و در حالی که پدر این دختر در یک ویدئو می گوید دختر او آن دختر نیست اما این ها باز هم بر روی حر ف خود اصرار می ورزند و تلاش دارند تا به افکار عمومی این موضوع را تحمیل کنند.

علت ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه ها تنها مشکل فرهنگی است

امامی در ادامه ابراز داشت: بنده به سهم خودم به خانواده این دختر جوان تسلیت می گویم وآرزوی غفران الهی برای آن مرحومه دارم اما ببنید که این موضع دستاویزی برای دشمنان شده و کسانی که نمی توانند با شور حسینی مقابله کنند با به راه اندازی این جریان تلاش می کنند تا فرهنگ عاشورا را کمرنگ کرده و بدین وسیله آب در آسیاب دشمن می ریزند .

هنرمند ارزشی یزدی با اشاره به اینکه موضوع ورود بانوان به ورزشگاه راهکار داشته و مسئولان در تلاش برای دست یابی به آن هستند گفت: علت ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه ها تنها مشکل فرهنگی است چرا که متاسفانه ورزشگا های ما از نظر فرهنگی پذیرش حضور زنان را ندارد والا فی نفسه حضور زنان در ورزشگاه از مجاری قانونی قابل پیگیری است و باید ابتدا ساز و کارهای فرهنگی آن مهیا شود و تا زمانی که این اتفاق نیفتد نمی توان حضور زنان در ورزشگاه ها را رقم زد.

وی با اشاره به هیاهوهای رسانه ای در زمینه ورود بانوان به ورزشگاه ها ابراز داشت: متاسفانه هوچی گری برخی رسانه های داخلی سبب شده تا امروز بیگانگان در این موضوع دخالت کرده و فیفا نیز واکنش نشان بدهد.

ضرورت ورود دستگاه قضا به ماجرای سلبریتی‌ها

امامی بر ضرورت ورود دستگاه قضا به ماجرای سلیبریتی ها اظهار داشت: همان طور که گفتم از اول باید جلو این اظهار نظرها گرفته می شد اما حالا نیز دیر نشده و باید قوه قضائیه آن سلیبریتی را که می گوید فعالین معدنی در زندان ها هستند احضار کند و مستندات وی را بخواهد و اگر نتوانست مستندی ارائه دهد با او برخورد قاطع داشته باشد.

وی با ابراز گلایه از دوری هنرمندان ارزشی و انقلابی از فضای مجازی گفت: مادامی که این عزیزان از این گونه فضا ها دوری کنند وضع به همین گونه است بنابراین باید هنرمندان ارزشی در این فضاها به طور جد حضور پیدا کنند و در مقابله با  اظهارات افراد بی سواد و بعضا مغرض روشن گری کنند.

این هنرمند یزدی تاکید کرد: در بین سلیبریتی ها برخی از روی بی سوادی و جوگیر شدن مطالبی را می نویسند و اندک افراد نیز از روی غرض و مرض، که این مسائل باید توسط دستگاه قضا بررسی شده و با مغرضان برخورد شدید صورت گیرد.

سلبریتی واقعی ملت ایران شهدا هستند

امامی در پایان اظهار داشت: سلیبریتی واقعی ملت ایران شهید حججی ، شهدای انقلاب  و هنرمندانی هستند که در گمنامی برای آرمان  های اسلام و انقلاب تلاش می کنند و دشمنان ما بدانند جدال حق و باطل در طول تاریخ بشریت بوده و بر اساس روایات نهایت امر پیروزی حق بر باطل است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما