تازه های سایت

کد مطلب: 38620
17. شهريور 1398 - 15:32
با حضور دانش آموزان نهاوندی سوگواره "احلی من العسل" به یاد حضرت قاسم بن الحسن(ع) شهید جوان کربلا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، همزمان با ماه محرم با حضور باشکوه دانش آموزان نهاوندی در مصلی نهاوند سوگواره احلی من العسل به یاد شهادت حضرت قاسم ابن الحسن برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در این مراسم گفت: اصحاب و یاران امام حسین(ع) عاشقانه و با بصیرت در رکاب ایشان ماندند و با شهادت خود دین اسلام را حفظ کردند.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) در راه هدف والایی که داشت از همه هستی خود گذشت ولی زیر بار ظلم و ذلت نرفت.

مغیثی افزود: عاشورا درس ایستادگی و مبارزه با ظالم و درس وفاداری و انجام تکلیف الهی است و امروز همه ما باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی گفت: امروز دشمنان با جنگ نرم به دنبال انحراف افکار و ایجاد شبهات برای نسل جوان جامعه است که ترویج فرهنگ حسینی و متوسل شدن به فرهنگ عاشورا می تواند نسل جوان را در مقابل این خطرات مصون‌ نگه دارد.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: نسل جوان امروز در آماج حملات دشمن قرار دارد و وظیفه آموزش و پرورش برای تربیت نسل انقلابی و مومن بسیار مهم است.

علیرضا غلامی رئیس اداره آموزش و پرورش نهاوند نیز در مراسم احلی من العسل ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)عنوان کرد: در سند تحول بنیادین، دانش آموزان  رکن اصلی محسوب می شوند و ما در این راه قصد داریم دانش آموزانی در شان جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.

وی اظهار داشت: شاخص ما در این مولفه و سند الگوگیری از حضرت قاسم بن حسن (ع) و شهدای حادثه کربلا است.

غلامی گفت: نسل جوان جامعه با حضور در مراسمات ماه محرم و مراسم "احلی من العسل" نشان داد که جوانان کشورمان حسینی هستند.

 

 

دیدگاه شما