تازه های سایت

کد مطلب: 38619
17. شهريور 1398 - 15:29
خبرنگاران شهرستان نهاوند با حضور در تهران با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار داشتند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در این نشست، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران نهاوندی گفت: شهرستان نهاوند در دوره‌های مختلف تاریخی برای کشور افتخارآفرینی به همراه داشته است و شخصیت‌های بزرگ انقلابی و شناخته‌شده‌ای را معرفی کرده است که از جمله مصادیق آن شهید آیت‌الله علی‌قدوسی اولین دادستان کل کشور است. 

سیدعباس صالحی بیان کرد: نهاوند برای ما به اعتبار 2 شخصیت روحانی شیخ علی‌اکبر نهاوندی و شیخ محمد نهاوندی که در مسجد گوهرشاد شبستانی به نام این 2 وجود دارد، شناخته شده و باعث افتخار و برکت است. وی ادامه داد: توصیه می‌کنیم رسانه‌ها کمک کنند تا مردم هر منطقه و استان را در حوزه تولید فعال نگه دارند و ناامیدی بر کشور و مردم غلبه نکند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فرهنگ و هنر با حمایت گلخانه‌ای و با منابع و امکانات محدود به جایی نمی‌رسد و نمی‌توان برای مدت طولانی برای حمایت از این عرصه به دولت وصل بود. رسانه‌ها نباید در نگاه‌های گلخانه‌ای و ویترینی قرار بگیرند. اقتصاد پایدار رسانه و بحث تامین معیشت رسانه و خبرنگاران باید تامین و جدی گرفته شود. 

در ادامه این نشست، مشکلات نهاوند در حوزه فرهنگ و هنر مورد بحث خبرنگاران با وزیر قرار گرفت. در این جلسه درباره ساخت پردیس سینمایی در نهاوند، تجهیز امکانات تنها سالن آمفی‌تئاتر اداره ارشاد شهرستان، کمبود اعتبارات فرهنگی و ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ و هنر نهاوند و تلاش برای ماندگاری هنرمندان و فعالیت انجمن‌های ادبی و هنری شهرستان بحث و گفت‌و‌گو شد. 

وزیر نیز از طرح و پیگیری این موارد در شورای فرهنگ عمومی خبر داد و گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی هم گاه پشتوانه اجرایی ندارد که دلیل آن نبود اعتبارات است. حوزه فرهنگ و هنر عنایت و هم‌افزایی بیشتری را مطالبه می‌کند و کارهای بیشتری باید در این حوزه با حمایت سایر مسئولان انجام شود.
 
صالحی تصریح کرد: چند فضای فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی دنبال می‌شود و بحثی را در این زمینه با دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرده‌ایم. همچنین کمیته مشترکی با شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برای اصلاح آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل داده‌ایم که در حال بررسی و نهایی شدن است. 

وی همچنین درباره اوضاع نابسامانی که واردکنندگان غیرحرفه‌ای کاغذ برای مطبوعاتی ایجاد کرده‌اند و التهاب آن دامن رسانه‌ها را گرفته است، توضیح داد: در سال ۹۷ به‌خصوص 6 ماه نخست در بحث کاغذ مشکل خاصی نبود و روال معمولی طی می‌شد، اما در 6 ماه دوم کمبود کاغذ داشتیم که با ارز دولتی کاغذ وارد و مشکل برطرف شد. 

دیدگاه شما