تازه های سایت

کد مطلب: 38595
14. شهريور 1398 - 20:44
کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله علی قدوسی هم‌زمان با سالروز شهادت وی و با حضور دادستان کل کشور در نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله علی قدوسی هم‌زمان با سالروز شهادت وی و با سخنرانی دادستان کل کشور و با حضور معاون سیاسی استاندار همدان، دادستان همدان و مدیران استانی و شهرستانی در شهر نهاوند برگزار شد.

به گفته مصطفوی دادستان عمومی و انقلاب نهاوند هدف از برگزاری این کنگره معرفی هر چه بیشتر ویژگی‌های علمی و شخصیتی شهید قدوسی بود که به همین منظور فراخوان مقاله در 10 محور برگزار شد که قرار است اصل مقالات در دی‌ماه امسال همزمان با سالروز شهادت فرزند شهید قدوسی طی همایش جداگانه‌ای ارائه شود.

قابل ذکر است شهید آیت‌الله علی قدوسی در سال 1306 در شهرستان نهاوند متولد شدند؛ پدر ایشان آیت‌الله ملا احمد قدوسی از علمای مورد اعتماد و احترام مردم نهاوند بود.

شهید آیت‌الله قدوسی از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) آیت‌الله بروجردی و علامه طباطبایی بود که دروس کلام و فقه را نزد این اساتید و سایر اساتید حوزه به پایان رساندند و موفق به کسب درجه اجتهاد در سن 25 سالگی شدند.

آشنایی شهید قدوسی با علامه طباطبایی و ویژگیهای علمی و تقوای او منجر به ازدواج ایشان با دختر علامه شد.

آیت‌الله قدوسی موسس مدرسه حقانی و مکتب توحید بودند و چندین سال پیش از انقلاب مدیریت این مراکز را به عهده داشتند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام به واسطه شناختی که از شهید قدوسی در ابعاد علمی و تقوای او داشتند ماموریت دادستانی کل کشور را به وی واگذار کردند.

سرانجام آن شهید به خاطر شناختی که از منافقین داشت مورد خشم آنها قرار گرفت و در تاریخ 14 شهریور ماه 60 در دفتر دادستانی با انفجار بمب او را به شهادت رساندند.

در مراسم امروز حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، حجت الاسلام مغیثی امام جمعه، بهرام نیا نماینده و مصطفوی دادستان نهاوند سخنرانی کردند و سپس با حضور مسئولان از تمبر اختصاصی شهید قدوسی و المان ایشان رونمایی شد.

دیدگاه شما