تازه های سایت

کد مطلب: 38566
13. شهريور 1398 - 8:22
دادستان نهاوند گفت: کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت الله علی قدوسی نهاوندی از شهدای شاخص انقلاب و قوه قضاییه در زادگاه وی نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سید هادی مصطفوی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: کنگره ملی بزرگداشت شهید آیت‌الله محمدعلی قدوسی نهاوندی با حضور دادستان کل کشور و دیگر مقامات استانی و کشوری روز پنج شنبه ۱۴ شهریور در نهاوند برگزار می‌شود.

او افزود: دبیرخانه کنگره هم آمادگی خود را برای ارسال مقالات از ماه‌های گذشته اعلام کرده و آثار به دبیرخانه کنگره ارسال شده، اما به دلیل محدودیت زمانی که برای برگزاری کنگره بود چکیده مقالات به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

مصطفوی ادامه داد: حدود ۱۲ مقاله در ۱۲ محور شامل علمی، فقهی و حقوقی به دبیرخانه کنگره ارسال شده که در سایت کنگره عنوان‌ها درج شده و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این سایت آثار خود را تا ۱۶ دی ماه  به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

او یادآور شد: پس از ارزیابی‌های علمی این آثار به شکل یک کتاب منتشر خواهد شد.

شهید آیت‌الله قدوسی ۱۲ مرداد سال ۱۳۰۶ در شهرستان نهاوند متولد شد، تحصیلات عمومی خود را در این شهر به پایان رساند و سپس برای تحصیلات حوزوی به قم مهاجرت کرد.

شهید قدوسی از شاگردان حضرت امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی و آیت‌الله بروجردی بود که قبل از انقلاب با همفکری آیت‌الله بهشتی مدرسه حقانی و مکتب توحید را بنیانگذاری کردند، ایشان روز ۱۴ شهریورماه سال ۶۰ با انفجار بمب در دفتر دادستانی توسط منافقین به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما