تازه های سایت

کد مطلب: 38564
13. شهريور 1398 - 8:17
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: به منظور تبیین پیام عاشورا ۱۸۰ مبلغ و روحانی به مساجد و هیئات عزاداری شهر و روستاهای نهاوند اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی ترکاشوند اظهار کرد: به منظور تبیین پیام عاشورا بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان 180 مبلغ و روحانی به مساجد و هیئات عزاداری سطح شهر و روستاهای نهاوند اعزام شدند.

وی گفت: بخشی از مبلغان اعزامی به مساجد که 35 نفر آن را خواهران تشکیل می‌دهند از مرکز تبلیغات حوزه علمیه قم به نهاوند عزیمت کرده‌اند تا سه روز پس از عاشورا در مساجد حضور پیدا کنند.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی نهاوند با بیان اینکه تبیین پیام عاشورا ضامن بقای انقلاب و خنثی‌کننده توطئه دشمنان است افزود: مبلغان اعزامی طی 10 شب حضور در مساجد علاوه بر تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و فلسفه امر به معروف و نهی از منکر به بیان احکام شرعی و نشر معارف اسلامی و بیان نقش عاشورا در تداوم راه انقلاب و ایستادگی در مقابل زورگویان خواهند پرداخت.

وی از اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا در تمام مساجد، تکایا و حسینیه‌های شهر و روستا خبر داد و افزود: همایش «احلی من‌العسل»‌ شنبه آینده مصادف با هفتم محرم با حضور هر چه باشکوه‌تر دانش آمو زان در مصلی نماز جمعه برگزار می‌شود.

ترکاشوند از برگزاری مراسم «شیرخوارگان حسینی» روز جمعه ششم محرم خبر داد و برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در محلات را از دیگر برنامه های آئینی ماه محرم عنوان کرد.

وی افزود: مراسم تعزیه‌خوانی یکی از سنت‌های قدیمی مردم نهاوند است که در این خصوص امسال 24 گروه تعزیه‌خوان در محلات مختلف به صورت شبیه‌خوانی به اجرای برنامه می‌پردازند.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی برپایی ایستگاه‌های صلواتی، بازرسی محسوس و نامحسوس از هیئات مذهبی و تجمع مردمی امر به معروف و نهی از منکر را از جمله برنامه‌های اجرایی توسط هیات‌های عزاداری در ماه محرم عنوان کرد./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما