تازه های سایت

کد مطلب: 38554
12. شهريور 1398 - 8:52
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: با نصب 4475 دستگاه کنتورهای هوشمند آب وبرق بمیزان 125 میلیون مترمکعب در مصرف منابع آبی صرفه‌جویی شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، منصور ستوده اظهار داشت: با نصب 4475 دستگاه کنتور هوشمند و جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز استان 125 میلیون مترمکعب در مصرف منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

وی گفت: بیشترین میزان صرفه‌جویی آب از محل نصب کنتورهای هوشمند مربوط به شهرستان اسدآباد با 40 میلیون مترمکعب و شهرستان نهاوند با 30 میلیون مترمکعب بوده است.

ستوده ادامه داد: تعهد استان همدان برای نصب کنتور در سال ۹۸ تعداد 550 دستگاه بوده که 318 دستگاه نصب شد و پیشرفت 74 درصدی نسبت به تعهد نصب را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: براساس نوع مصارف از چاه های مجاز ۷۴ درصد از کنتورهای نصب شده مربوط به بخش کشاورزی، 6 درصد مربوط به بخش صنعتی، 10 درصد بخش شرب روستایی، 6 درصد بخش شهری، 3 درصد بخش دام و طیور، 1 درصد بخش خدمات و سایر می باشد.

ستوده عنوان کرد: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب موجب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان شده و از اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی به شدت جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه کنتور هوشمند مزایای بالایی دارد، مطرح کرد: اساسی‎ترین اهمیت کنتور هوشمند این است که کشاورزان بیشتر از پروانه بهره‎برداری نمی‎توانند آب از چاه‎ برداشت کنند.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان تأکید کرد: اگر کشاورزی بیش از میزان تعیین‎شده آب از چاه برداشت کند، برق به صورت خودکار قطع شده و امکان برداشت آب از چاه تا زمانی که کارشناسان آب منطقه‌ای و برق اقدام نکنند، وجود ندارد.

دیدگاه شما