تازه های سایت

کد مطلب: 38431
1. شهريور 1398 - 14:02
مشکلات قصابان با کشتارگاه نهاوند و مشکلات مربوط به واحدهای مرغداری و کمبود عرضه مرغ در شهرستان نهاوند مرتفع شد تا همشهریان بدون هیچ مشکلی نسبت به خرید مایحتاج خود اقدام کنند و مسئولان نیز بر تشدید بازرسی‌ها بر اصناف تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در روزهای اخیر مشکلاتی بین قصابان شهرستان نهاوند با کشتارگاه صنعتی این شهر به وجود آمده بود که بر بازار عرضه گوشت قرمز تأثیر گذاشته بود و باعث شده بود تعدادی از قصابان گوشت خود را خارج از شهرستان کشتار کنند.

همچنین عرضه مرغ نیز با توجه به نوسان قیمت و عدم ارائه مرغ توسط مرغداری‌ها در سطح شهر با مشکل مواجه شده بود و همشهریان نهاوندی را برای تهیه مرغ سردرگم کرده بود.

برای حل این مشکل تمهیداتی توسط مسئولان اندیشه شده و بازدیدهایی از کشتارگاه نهاوند برای حل مشکلات فی‌مابین انجام شد و جلسه ستاد تنظیم بازار باهدف نظارت بیشتر بر بازار تشکیل شد.

در این ستاد اعضا جلسه گزارش اقدامات صورت گرفته را منعکس و به بررسی مشکلات بازار و موانع واحدهای تولید پرداختند و در مورد تأمین گوشت قرمز و گوشت مرغ بازار تصمیماتی اتخاذ کردند.

 

نظارت بر بازار مستمر و دائمی باشد

مراد ناصری فرماندار نهاوند در کارگروه تنظیم بازار شهرستان ضمن تأکید بر نظارت بیشتر بر قیمت‌ها از اعضا و بازرسان خواست در بین مردم حضور یافته به شکلی که انعکاس مثبت حضور بازرسان را مردم احساس کنند

وی بابیان اینکه نباید در تأمین کالاهای اساسی موردنیاز مردم مشکلی ایجاد شود، اظهار کرد: نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی باید به‌صورت مستمر و دائمی توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/photo_2019-08-21_20-54-16.jpg

 

فرماندار نهاوند بابیان اینکه باید با گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار کالا با شدت برخورد شود، افزود: هیچ قصوری را در این مورد نمی‌پذیرم.

وی افزود: باکسانی که با رزق و روزی مردم در بازار با گران‌فروشی و خروج اقلام موردنیاز مردم شهرستان بازی می‌کنند، نباید مماشات کرد.

ناصری اظهار داشت: مرغ از شهرستان نباید خارج شود و از مرغداران و کشتارگاه‌ها که همکاری لازم را در تأمین مرغ موردنیاز مردم شهرستان داشته‌اند و از مردم برای صبوری و همراهی تشکر می‌کنم.

 

 حل مشکلات کشتارگاه دام نهاوند باید در اولویت باشد

علاوه بر طرح مشکل کشتارگاه نهاوند در ستاد تنظیم بازار، همچنین مشکلات و کمبودهای کشتارگاه صنعتی زاگرس دام نهاوند در بازدید ناصری فرماندار نهاوند و حیدر نژادیان مدیرعامل بانک کشاورزی استان همدان بررسی شد.

فرماندار نهاوند در حاشیه بازدید از این کشتارگاه گفت: کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین این شهر دارای برخی مشکلات و معایب است که به‌منظور تداوم فعالیتش حل این مشکلات باید در اولویت باشد.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/photo_2019-08-21_20-54-43.jpg

 

وی اظهار داشت: مقرر شد مشکلات این واحد صنعتی با مساعدت و همکاری مدیرعامل بانک کشاورزی استان با توجه به اهمیت رونق تولید برطرف شود.

ناصری افزود: داشتن یک کشتارگاه مناسب و مجهز برای شهرستان نهاوند ضروری است در همین جهت برای تداوم فعالیت کشتارگاه فعلی، مشکلات باید به‌سرعت مرتفع شود.

وی بابیان اینکه دولت وظیفه حفظ سلامت مردم را بر عهده دارد، افزود: مردم بابت تهیه گوشت قرمز در شهرستان نگرانی نداشته باشند.

در این بازدید ضمن بررسی مشکلات این واحد صنعتی، مدیرعامل بانک کشاورزی استان از همکاری و مساعدت این بانک برای رونق تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان نهاوند خبر داد.

پیرزادی مدیر کشتارگاه نهاوند نیز در این بازدید گفت: کشتارگاه دام سبک و سنگین نهاوند کشتارگاهی صنعتی است که دارای تجهیزات مجهز و به‌روز است که در این مکان علاوه بر کشتار دام موردنیاز شهرستان نهاوند روزانه به دیگر شهرستان‌های هم‌جوار ازجمله تعدادی از شهرستان‌های استان لرستان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی افزود: این واحد زمینه ایجاد اشتغال تعدادی از اهالی شهرستان نهاوند را فراهم آورده است و برای رفع کمبودها باید مسئولان هم تلاش کنند تا مشکلات مردم برطرف شود.

پیرزادی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری شخصی قرار است میدان عرضه دام به‌صورت کاملاً بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی در نزدیکی کشتارگاه هم فعال شود لذا فعالین این حوزه برای خریدوفروش دام خود با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد

 

کمبود مرغ در بازار نهاوند برطرف شد

بیژن ترابیان رئیس اداره صمت نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص مشکل کمبود مرغ در شهرستان نهاوند گفت: با جلساتی که با مرغداران، اصناف و مسئولان برگزارشده است، مشکلات بررسی و برای حل آن‌ها چاره‌اندیشی می‌شود.

وی با توجه به نوسان قیمت مرغ در روزهای اخیر در شهرستان اظهار داشت: برابر تصمیمات اتخاذشده و به‌منظور تنظیم بازار مرغ استان همدان و همچنین رفاه حال مصرف‌کنندگان خرید کشتار مرغ از سایر استان‌های کشور با رعایت ضوابط به‌منظور تعادل عرضه و تقاضا آزاد اعلام‌شده است.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/photo_2019-08-21_20-54-08.jpg

 

وی اظهار داشت: مرغ فروشی‌های عمده شهرستان می‌توانند مرغ موردنیاز مصرف‌کنندگان را تأمین و باقیمت هر کیلوگرم مرغ بسته‌بندی ۱۳۹۵۰ تومان عرضه کنند.

ترابیان گفت: همچنین مرغ منجمد باکیفیت کماکان به قیمت ۱۲۹۰۰ تومان به‌صورت روزانه در نهاوند عرضه خواهد شد.

رئیس اداره صمت نهاوند گفت: بازرسان این اداره به‌صورت محسوس و نامحسوس بر بازار نظارت می‌کنند و مشکلی برای تأمین کالاهای مردم وجود ندارد.

 

برگزاری جلسه تنظیم قیمت مرغ در بازار شهرستان نهاوند

علی کمالی نژاد سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند نیز گفت: برای تنظیم قیمت مرغ جلسه‌ای با رئیس اداره دامپزشکی، تعاونی روستایی و اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان، نماینده فرمانداری، اداره صمت و جمعی از مرغداران شهرستان در سالن جلسات جهاد کشاورزی برگزارشده است.

وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد هرگونه فروش و بارگیری مرغ جهت ارائه به بازار با مجوز اداره دامپزشکی صورت بگیرد و همچنین مرغداران موظف شدند هرگونه بیماری و عامل تلفات جوجه پرورشی را به‌سرعت به کارشناسان دامپزشکی گزارش و مانع تلفات بیشتر مرغ شوند.

وی گفت: مرغ تولیدی مرغداران شهرستان نهاوند به‌ اندازه نیاز مردم شهرستان است و از مرغداران خواسته‌ایم مرغ خود را ابتدا در بازار داخلی شهرستان و در اختیار همشهریان نهاوندی قرار دهند.

بازرسی روزانه و مستمر از بازار، جلسه با واحدهای تولید گوشت قرمز و سفید و پیگیری مشکلات آن‌ها، رفع نواقص کشتارگاه صنعتی نهاوند و تعامل بیشتر قصابان با این مجموعه باعث کاهش مشکلات عرصه و تقاضای گوشت در شهرستان نهاوند می‌شود و مشکلات شهروندان برای تأمین گوشت را کاهش می‌دهد که این مهم نیازمند توجه مسئولان و برگزاری جلسات مختلف و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با بازار است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما