تازه های سایت

کد مطلب: 38419
31. مرداد 1398 - 8:38
عرضه گوشت مرغ گرم در بازار استان همدان با افزایش ۸۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۱۸۰تن در روز رسید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در استان همدان روزانه ۱۲۰تا ۱۳۰ تن گوشت مرغ نیاز مصرفی مردم است که ما با افزایش تولید مرغداری‌ها و کشتار بیشتر در کشتارگاه‌های طیور استان، بیشتر از نیاز معمول مردم استان، گوشت مرغ وارد بازار می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه کشتار مرغ تا سال گذشته در کشتارگاه‌های طیور استان زیر ۱۰۰ تن در روز بود افزود: هم اکنون میزان کشتار کشتارگاه‌های استان همدان به ۱۶۰ تن در روز رسیده است.

نظرپور از ممنوعیت خروج مرغ زنده و پشت مرغ در استان همدان هم خبر داد و اظهارداشت: از تیر ماه امسال به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت گوشت مرغ این طرح ممنوعیت خروج انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی تولید گوشت مرغ در استان همدان گفت:در ۵ ماهه نخست امسال ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی مرغ داشته ایم که ۲۵ هزار و ۶۰ تن گوشت تولیدی آنها در بازار عرضه شده است.

نظر پور پیش بینی کرد بر اساس سهمیه تعهدی در استان امسال ۵۲ هزار تن گوشت مرغ در استان همدان تولید و وارد بازار شود.

او بیان کرد: ۴۰ واحد صنعتی طیور استان همدان ظرفیت جوجه ریزی ۱۲ میلیون قطعه در سال را دارند و سهم استان همدان در تولید گوشت مرغ تنها ۲ درصد کشور است.

 در استان همدان ۴ کشتارگاه طیور در شهر‌های ملایر، صالح آباد و نهاوند هم اکنون کشتار دارند.

دیدگاه شما