تازه های سایت

کد مطلب: 38415
30. مرداد 1398 - 19:06
لعل آفرین شهبازی مادر تنها شهیده ترور استان همدان در شهرستان نهاوند امروز در سن۸۱ سالگی به دختر شهیده اش پیوست.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حاجیه‌خانم لعل آفرین شهبازی پیش از ظهر چهارشنبه در نهاوند دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

 علی عباس خدارحمی مدیر بنیاد شهید نهاوند گفت: مرحومه لعل آفرین شهبازی در سال ۱۳۶۰ که منافقین کوردل به داخل منزل مسکونی آن‌ها نارنجک پرتاب کردند شاهد شهادت دختر ۱۷ ساله نوعروس بود که در این عملیات تروریستی دو دختر دیگرش جانباز شدند.

او گفت: این در حالی بود که پدر و تنها برادر شهیده منیره سیف در هنگام این عملیات تروریستی منافقان در جبهه مشغول درگیری با رژیم بعثی صدام صهیونیستی بودند.

خدارحمی افزود: خانواده منیره سیف تنها نوعروس شهیده ترور سال ۱۳۶۰ منافقین کور دل بود که۳۸ سال پیش در حالی که چند روز بیشتر به جشن ازدواج و عروسیش نمانده بود، به طرز وحشتناکی از طرف منافقین با نارنجک ترورشد.

مدیر بنیاد شهید نهاوند با اشاره به درگذشت این مادر شهید اظهار داشت: پیکر این مادر صبور و فداکار فردا پنجشنبه ۳۱ مردادماه ساعت ۱۰ صبح از درب منزل آن مرحوم واقع در مهدیه کوچه شهید علیرضا اکبری تشییع و در گلزار شهدای شهرستان نهاوند خاک‌سپاری خواهد شد.

مجلس ترحیم آن مرحومه نیز در همان روز از ساعت ۱۵ با حضور مردم شهیدپرور منطقه و جمعی از مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مسجد علمیه سر خیابان برگزار می‌شود.

شهیده منیر سیف یکم مهرماه ۱۳۳۸ در شهرستان نهاوند چشم به جهان گشود، پدرش قبل از انقلاب مقنی بود و بعد از انقلاب به سپاه مرکزی تهران پیوست و با شروع جنگ از طریق جهاد سازندگی به جبهه اعزام شد.

شهیده منیر سیف دومین فرزند خانواده بود و تحصیلاتش را تا دوره ابتدایی ادامه داده بود که جریانات انقلاب در شهرستان شکل گرفت و فرصتی برای ادامه تحصیلش نبود.

ازآنجاکه خانواده سیف چهره شناخته‌شده و مذهبی در شهر نهاوند بودند مورد کینه‌توزی‌ها ضدانقلاب قرار داشتند و در شامگاه ۱۲شهریور۱۳۶۰ منافقین که از قبل منزل آن‌ها را شناسایی کرده بودند، نارنجکی را به داخل منزل پرتاب می‌کنند و منیر سیف برای اینکه اعضای خانواده آسیب کمتری ببینند، خود را به روی نارنجک پرتاب می‌کند و پس از انفجار به درجه رفیع شهادت نائل می آید.

دیدگاه شما