تازه های سایت

کد مطلب: 38347
24. مرداد 1398 - 8:58
جوان ۲۷ ساله ای که شش سال قبل یکی از بستگان پدرش را در منزل مجردی به قتل رسانده و جسد او را درون کمد دیواری پنهان کرده بود، سپیده دم نوزدهم مرداد جاری به چوبه دار سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ماجرای این جنایت هولناک دهم اسفند سال ۱۳۹۲ زمانی لو رفت که  بستگان جوان ۳۲ ساله ای که مجردی در یک واحد آپارتمانی در منطقه حافظیه مشهد زندگی می کرد، هر چه با تلفن او تماس گرفتند پاسخی نشنیدند. آنان که به شدت نگران شده بودند ساعتی بعد برای اطلاع از وضعیت این جوان به منزل او مراجعه کردند ولی در آپارتمان قفل بود. در این حال آنان به دنبال قفل ساز رفتند و دقایقی بعد در آپارتمان گشوده شد، بوی تعفن در واحد آپارتمانی پیچیده و رختخواب های داخل کمد دیواری به هم ریخته بود. در یک لحظه وقتی در کمد دیواری باز شد ناگهان جسد جوان ۳۲ ساله پیدا شد که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی

این گزارش حاکی است: لحظاتی بعد تلفن ۱۱۰ به صدا درآمد و ماموران انتظامی به دستور سرهنگ عبدالهی (رئیس وقت کلانتری شهرک ناجا) عازم محل وقوع جنایت شدند. نیروهای انتظامی پس از انجام تحقیقات مقدماتی از مردی که جسد را پیدا کرده بود، به حفظ صحنه حادثه پرداختند و مراتب را به قاضی موحدی راد (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه که هم اکنون دادستان مرکز سیستان و بلوچستان است) اطلاع دادند.

با توجه به اهمیت ماجرا، دقایقی بعد مقام قضایی به همراه کارآگاهان پلیس جنایی آگاهی و تشخیص هویت به محل کشف جسد رفتند و بدین ترتیب بررسی های قضایی درباره این جنایت هولناک ادامه یافت. تحقیقات نشان می داد عامل یا عاملان جنایت، در اتاق پذیرایی با مقتول درگیر شده اند و پس از آن که دهان وی را با پارچه ای محکم بسته اند با ضربات متعدد چاقو او را به قتل رسانده اند.

 این در حالی بود که آثار خون روی مبل ها، تلویزیون و دیگر نقاط پذیرایی دیده می شد اما قاتل یا قاتلان در فرصت مناسب سعی کرده بودند همه آثار و لکه های خون را از بین ببرند. همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که مقتول به خاطر اختلاف خانوادگی مجردی زندگی می کرد و خودروی ۲۰۶ او نیز سرقت شده است.

بنابراین گزارش، پزشک قانونی به دلیل فساد نعشی جسد احتمال داد که جوان ۳۲ ساله حدود یک هفته تا ۱۰ روز قبل به قتل رسیده است و سپس عامل یا عاملان جنایت، با بیرون آوردن رختخواب ها، جسد را داخل کمد دیواری پنهان کرده اند.

با توجه به سرنخ های موجود، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت فجیع ادامه یافت.

 مدتی بعد متهم به قتل که امیر نام داشت با تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر و به قتل «حامد» (مرد ۳۲ ساله) اعتراف کرد. او در اعترافات خود موضوع را به مسائل خاص اخلاقی کشاند و گفت: حامد مرا به خانه مجردی دعوت کرد و گفت با  دختری قرار دارد اما وقتی به آن جا رفتم احساس کردم که او نیت سوئی دارد به همین دلیل به آشپزخانه رفتم و زمانی که چاقو را برداشتم با هم درگیر شدیم که من ضرباتی به پشت سر و گردن و شکم او زدم و سپس جسدش را درون کمد پنهان کردم.

این گزارش حاکی است متهم این پرونده جنایی وقتی در برابر سوالات متعدد مقام قضایی قرار گرفت، به تناقض گویی پرداخت و دیگر چاره ای جز بیان حقیقت نیافت.

او در حالی که ابراز ندامت می کرد، گفت: فکر می کردم مقتول خیلی پولدار است به همین خاطر وسوسه شدم تا به حساب بانکی او دستبرد بزنم. پس از قتل هم می خواستم لوازم منزلش را سرقت کنم که موفق نشدم.

وی ادامه داد: روز حادثه به آپارتمان مجردی رفتم و در کنار او مقداری مشروب خوردم. نقشه قتل را از قبل طراحی کرده بودم تا اثری از خود به جا نگذارم. به همین دلیل هم کاردی را با خودم برده بودم. در یک لحظه او را از پشت با کارد زدم و پس از آن نیز ضربات دیگری به بدنش وارد کردم. سپس جسد را به داخل حمام کشاندم و آثار خون ها را شستم.

 پس از آن هم جسد را داخل کمد دیواری پنهان کردم و با برداشتن کارت های عابربانک، ساعت، کفش، ادکلن، سشوار و کیف حاوی ۶۵هزار تومان پول، سوار خودروی ۲۰۶مقتول شدم و فرار کردم. پس از چند روز از ترس دستگیری خودرو را در منطقه مجیدیه قاسم آباد رها کردم و مبلغ یک میلیون و ۲۵۰هزارتومان پول را که در حساب بانکی او بود از طریق کارت  عابربانک و با همدستی یکی از دوستانم برداشت کردم.

 دوست متهم نیز که با دستور قاضی موحدی راد دستگیر شده بود، بیان کرد: حدود ۱۰روز قبل از وقوع قتل دوستم (متهم) به من گفت: یک خودروی ۲۰۶ مدل ۹۰ سفیدرنگ می توانی برایم پیدا کنی که من آن را بخرم! به همین دلیل هم وقتی او را با خودرویی با این مشخصات دیدم مشکوک نشدم و فکر کردم او خودرو را خریده است. پول ها را هم بنا به درخواست دوستم از عابربانک برداشت کردم و فکر نمی کردم که دزدی باشد.

در پی اعترافات صریح متهم، و بازسازی صحنه قتل در حضور قاضی موحدی راد، این پرونده جنایی در شعبه دوم کیفری یک خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از تایید رای قصاص نفس توسط قضات شعبه ۱۳ دیوان عالی کشور به اجرای احکام مشهد ارسال شد.

این گزارش حاکی است: متهم ۲۷ ساله این پرونده جنایی نیز سپیده دم روز نوزدهم مرداد با حضور قاضی زرگر (قاضی اجرای احکام دادسرای عمومی وانقلاب) در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد و بدین ترتیب پرونده این جنایت هولناک با اجرای احکام قصاص نفس مختومه شد.

منبع: روزنامه خراسان

دیدگاه شما