تازه های سایت

کد مطلب: 3831
9. آبان 1391 - 6:45
تهران - مجمع عمومی وسالانه فدراسیون فوتبال صبح دیروز( دوشنبه) درآکادمی ملی المپیک با حاشیه هایی به اندازه مجمع قبلی در حالی برگزار شد که برخی آن را قانونی و برخی دیگر غیر قانونی دانستند.

مجمع فدراسیون فوتبال در یک نگاه، قدرت نمایی از نوع کفاشیان

تهران - مجمع عمومی وسالانه فدراسیون فوتبال صبح دیروز( دوشنبه) درآکادمی ملی المپیک با حاشیه هایی به اندازه مجمع قبلی در حالی برگزار شد که برخی آن را قانونی و برخی دیگر غیر قانونی دانستند.

به گزارش ایرنا، حاشیه های این مجمع از ساعات اولیه صبح امروز و پس از آنکه خبری از مدیر عامل باشگاه های داماش گیلان و ملوان نشد ومدیران سرخ آبی ها نیز دیر آمدند، آغاز گردید.

این مراسم بایک ساعت تاخیرسرانجام با قرائت کلام الله مجید و پخش سرودجمهوری اسلامی ایران در ساعت 10آغاز شد.

درابتدای جلسهˈحمید سجادیˈ معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان از نامه جدید سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ممنوعیت حضور دوشغله ها و افراد بازنشسته در هیات رییسه فدراسیون فوتبال پرده برداری کردکه دراین میان برخی مدیران باشگاههااز جمله مدیر عامل نفت تهران خواستار از دستور کار خارج شدن موضوع انتخاب نایب رییس دوم شد.

اماعلی کفاشیان به عنوان رییس مجمع این موضوع را منوط به نظراکثریت اعضا دانست، اکثریتی که بیشترآنان زیرنظر رییس فدراسیون فوتبال فعالیت کرده وبودجه شان نیز از این طریق تامین می شود.

این اعضا به اتفاق آْرا خواستاربرگزاری انتخابات شدندواعلام کردندکه بعدا می توان درخصوص نامه سازمان بازرسی کل کشور تصمیم گیری کرد.

پیش از شروع رای گیری، علی فتح اله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال به گفته خود به دلیل حضور در جلسه مهمتری، با یک ساعت تاخیر وارد شد.

محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز 45 دقیقه پس از حضور فتح اله زاده وارد جلسه شد اما حدود 10 دقیقه بعد وبه محض اطلاع از محل استقرار صندلی مسوولان باشگاه ها با نوشتن دست نوشته ای که در اختیار سجادی قرار گرفت به همراه فتح اله زاده به نشانه اعتراض مجمع را ترک کرد.

این دو درجمع خبرنگاران پرشماری که بیرون ایستاده بودند اعلام کردند که علاوه براینکه شان مسوولان دو باشگاه حفظ نشده است،گزارش مالی ارایه شده درمجمع مخدوش است ونحوه برگزاری انتخابات مناسب و درست نیست.

پس از خروج فتح اله زاده و رویانیان، نوبت به قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران رسید.

او که به برگزاری انتخابات برخلاف نظر سازمان بازرسی انتقاد داشت علاوه براینکه در زمان برگزاری مجمع این موضوع را به اطلاع همه رساند در بیرون جلسه نیز خبرنگاران را از قرائت نامه سازمان بازرسی در جلسه و بی توجهی سایر اعضای مجمع مطلع کرد.

کفاشیان در طول جلسه در واکنش به انتقاد قنبرزاده به وی گفت که براساس نامه سازمان بازرسی کل کشور خود شما نیز دوشغله محسوب می شوید و نباید در مجمع فدراسیون فوتبال حضور داشته باشید.

در آستانه رای گیری اجازه ورود به خبرنگاران داده شد تا شاهد قدرت نمایی مسوولان فدراسیون فوتبال باشند.

** قدرت نمایی اعضای موافق مجمع

کفاشیان پس ازتمام شدن اظهارنظر منتقدان و نظر مساعد اکثراعضا برای بی توجهی به نامه سازمان بازرسی کل کشور، دستور برگزاری انتخابات را داد.

زمان دادن رای اعتماد به بهروان، فرد مورد نظر کفاشیان که مدتی بود عملا نایب رییس دوم فدراسیون شده بود و سرپرستی سازمان لیگ را برعهده داشت، رسید.

مسوولان فدراسیون فوتبال در اقدامی تازه، توسط منشی نشست، نام تک تک اعضایی که حق رای داشتند را قرائت می کردند و فرد صدا زده شده با نزدیک شدن به صندوق، رای خود را درون آن می انداخت اما با وجود تمامی این تدابیر سرانجام از میان 58 عضوی که می توانستند رای دهند 59 رای بیرون آمد که 45 مورد به سود بهروان بود.

این موضوع نشان داد که حالا حالاها مخالفان عملکرد فدراسیون فوتبال وشخص کفاشیان در شرایط قانونی و انتخاباتی راهی نمی توانند از پیش ببرند چرا که کفاشیان و یارانش (رای دهندگان) بیش از نیمی از آرای مورد نیاز برای تغییر در فدراسیون را در اختیار دارند.

حمید سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان در ورزش قهرمانی و حرفه ای نیز پس از نشست به خبرنگاران گفت که رای خود را به یادگار درجیبش نهاده و به صندوق نیانداخته است، چرا که انتخابات از نظر سازمان بازرسی وجه قانونی نداشته است.

با این حال کفاشیان و یارانش بار دیگر قدرت خود را به مسوولان و مخالفان متمول و یا صاحبان باشگاه های بزرگ ایران نشان دادند.

نفراتی که با حاشیه های مجمع انتخاباتی هیات فوتبال فارس مشخص است به شدت از سوی رییس به ظاهربی تفاوت وخوشخنده فوتبال مورد حمایت قرارمی گیرند وازحضور او در فدراسیون فوتبال رضایت دارند.

با توجه به سابقه حضور کفاشیان در فدراسیون دوومیدانی و علاقه ای که هنوز بسیاری از روسای هیات های آن زمان دوومیدانی به او دارند به نظر می رسد رییس فوتبال حداقل در یک بخش از مدیریت خود که برقراری ارتباط و تعامل با روسای هیات های فوتبال سراسر کشور است موفق بوده چرا که آنان دو بار نشان داده اند در هر شرایطی پشت او ایستاده اند.

با این تفاسیر به نظر نمی رسد مسوولان عالی ورزش و منتقدان عملکرد فدراسیون فعلا توان تغییر در مدیریت فوتبال را داشته باشند بنابراین یا باید در انتظار اتفاقات غیر منتظره در راس فدراسیون فوتبال باشند یاتبعات تعلیق چند ماه فدراسیون فوتبال ازسوی فیفا به دلیل دخالت در راس هرم فوتبال ایران را بپذیرند که با توجه به حرکت قطار فوتبال ایران به سمت برزیل محل برگزاری جام جهانی فوتبال 2014، کاری غیر منطقی بنظر می رسد مگر اینکه این قطار از ریل خارج شود.

دیدگاه شما