تازه های سایت

کد مطلب: 38199
10. مرداد 1398 - 8:22
نماینده مردم نهاوند مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بازار خودرو در دست دلالان است و دلالان به صورت لحظه ای و دلخواه اقدام به قیمت گذاری خودرو می کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی درخصوص دلایل گرانی خودرو اظهار داشت: تمام مسائل باید متکی بر منطق باشند؛ یک سری از قطعات، ورق و مواد اولیه تولید خودرو  ارزبر هستند و ارزبری موجب افزایش قمیت مواد اولیه و قیمت تمام شده خودرو می شود اما ارزبری حد و حدودی در گرانی ها دارد و می تواند حد و حدودی متعارف و منطقی را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: در حال حاضر  شاهد بازار افسار گسیخته خرید و فروش خودرو هستیم که دلالان در آن حضور دارند و هیچ نظم و نسقی ندارد؛ درواقع امروز بازار خودرو در دست دلالان است و دلال هر قیمت دلخواه را روی خودرو می گذارد درصورتیکه قیمت واقعی خودرو با توجه به ارزبری، تورم، دستمزد نیروی انسانی و سایر مخارج تولید کالا این رقم نخواهد بود.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: علت این است که متاسفانه دلالان به این حوزه ورود پیدا کرده اند و به صورت لحظه ای و دلخواه اقدام به قیمت گذاری خودرو می کنند. حتی در سایت ها و فضای مجازی حضور دارند و قیمت ها را تعیین و جابجا و بالا و پایین می کنند. این مسائل باعث تکدر خاطر مردم و بی اعتمادی و بر هم زدن ثبات اقتصادی می شود. لازم است دستگاهای امنیتی و قضایی، تعزیرات و وزارت صمت به این موضوع ورود و قیمت ها ار متعادل کنند چراکه وضعیت فعلی مناسب نبوده و نگران کننده است.

بهرام نیا درخصوص خودروهای ناقص کف کارخانجات و شائبه دپو و انبار در خودروسازی ها گفت: وقتی بی اعتمادی در جامعه وجود دارد شائبه های گوناگون به وجود می آید لذا به خاطر جلوگیری از این شائبه ها و جلوگیری از آسیب به اعتماد عمومی مردم لازم است خودروسازان ورود کنند و قطعات را هرطور شده تهیه کرده و اطلاع رسانی و شفاف سازی کنند و به صورت شفاف مستندات را ارائه دهند  تا از بروز  این شائبه ها جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری و برنامه ریزی در زمینه رونق تولید گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به خوبی توانسته باتوجه به امکانات و بضاعت موجود در کشور از صنایع به ویژه خودروسازی و قطعه سازی حمایت کند.

دیدگاه شما