تازه های سایت

کد مطلب: 38187
8. مرداد 1398 - 8:39
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: شهرستان نهاوند از ظرفیت مناسبی برای توسعه بوم‌گردی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان با بیان اینکه این شهرستان نهاوند قطب گردشگری طبیعی استان همدان بوده است اظهار کرد: این شهرستان از ظرفیت‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری طبیعی برخوردار است که سالانه صدها هزار نفر را به خود جذب می‌کند.

وی افزود: وجود دو رود پرآب گاماسیاب و گیان و بارش‌های مناسب طبیعتی سرسبز همراه با سراب‌های دل‌انگیز را در شهرستان ایجاد کرده که جاذب گردشگران از اقصی نقاط کشور به آن می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند افزود: علاوه بر سراب‌های شهرستان که از مهمترین جاذبه‌های اکوتوریستی استان محسوب می‌شوند می‌توان به کوه‌های بلند و وجود یک منطقه حفاظت شده حیات وحش اشاره کرد که همه اینها بستر مناسبی را برای گردشگری در سطح شهرستان فراهم کرده است.

وی قدمت تاریخی و بافت سنتی برخی سکونتگاه‌های شهری و روستایی را در کنار جاذبه‌های طبیعی از عوامل و شرایط محیطی برای بوم‌گردی ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه امروزه بوم‌گردی یکی از حوزه‌های مهم بخش گردشگری به حساب می آید لذا توجه به ظرفیت‌های موجود شهرستان می‌تواند بوم گردی را در این منطقه گسترش دهد .

جانجان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه بوم‌گردی در شهرستان گفت: با توجه به اینکه مشارکت مردم مناطق هدف گردشگری در توسعه بوم‌گردی نقش مهمی دارد لذا اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص از طریق برگزاری جلسات با دهیاران و بخشداران به عمل آمده و از مناطقی که در مسیر سراب‌ها هستند و دارای بافتی قدیمی هستند درخواست شده با توجه به سوددهی آن در این کار پیشقدم شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه استقبال در این زمینه از سوی مردم کم است گفت: در این خصوص تاکنون چند درخواست داشتیم که برخی شرایط لازم را نداشته تعدادی نیز در مرحله پیگیری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند به اقدامات صورت گرفته در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای گردشگری شهرستان گفت: به منظور آماده‌سازی سراب فارسبان امسال 500 میلیون تومان صرف آسفالت جاده و تامین روشنایی این منطقه با مشارکت اداره منابع طبیعی صورت گرفته که با احتساب 400 میلیون تومان سال گذشته نزدیک به یک میلیارد تومان صرف ساماندهی سراب فارسبان در منطقه خزل نهاوند شده است.

وی افزود: امسال 600 میلیون تومان برای ساماندهی تپه ابوذر به عنوان مرکز توریستی هزینه شده که البته با اعتبارات شهرداری تاکنون بیش از 1/5 میلیارد تومان در این منطقه صرف شده است./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما