تازه های سایت

کد مطلب: 38144
3. مرداد 1398 - 8:08
ابرهای موسومی که از سمت شرق و منطقه هندوستان وارد همدان شده اند تا روز دوشنبه هفته آینده بدون بارش در آسمان این استان فعالیت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کارشناس اداره کل هواشناسی همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ابرها که از ناحیه شرق استان وارد می شوند رطوبت خوبی دارند، اما به دلیل کافی نبودن سرمای هوا، بارشی رخ نمی دهد و اثر خود را به صورت شرجی کردن هوا باقی می گذارند.

محمد حسن باقری شکیب گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمی ابری، همراه با غبار محلی و وزش باد ملایم پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: در ۲ روز گذشته میانگین دمای هوای استان بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد کاهش یافته و هوای همدان کمی خنک شده است.

باقری شکیب تاکید کرد: در روز های شنبه و یکشنبه هفته آینده، بر سرعت وزش باد افزوده می شود و مردم باید نکات ایمنی را در رابطه با شکسته شدن شاخ و برگ درختان و همچنین آسیب به تابلوهای تبلیغاتی رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرم‌ترین و بهار با ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنک‌ترین شهرهای استان ثبت شده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوای همدان، ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما