تازه های سایت

کد مطلب: 3812
9. آبان 1391 - 6:06
سایت گرو به نقل از مهر: مدیر امور عشایری نهاوند گفت: سالانه 800 تن از فرآوردهای دامی شهرستان نهاوند توسط عشایر تولید می شود.
سلگی:
سالانه 800 تن از فرآوردهای دامی نهاوند توسط عشایر تولید می شود
سایت گرو به نقل از مهر: مدیر امور عشایری نهاوند گفت: سالانه 800 تن از فرآوردهای دامی شهرستان نهاوند توسط عشایر تولید می شود.

احد سلگی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:عشایر شهرستان نهاوند با هزار و 350 خانوار جمعیتی بیش از هشت هزار و 500 نفر را تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: عشایر نهاوند با داشتن 420 هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز سالانه بیش از 800 تن انواع فراورده های لبنی شامل گوشت قرمز، شیر، پنیر، ماست، کشک و پشم راتولید می کنند.

سلگی افزود: سال گذشته از محل اعتبارات شهرستانی و استانی مبلغ دو میلیارد ریال برای آبرسانی، تعمیرات راهای ارتباطی، بهداشت وآموزش، خرید علوفه یارانه ای، مرمت آبشخوری دامها و چشمه ها هزینه شده است.

مدیر امور عشایری نهاوند گفت: در مجموع عشایر نهاوند 25 درصد از کل گوشت قرمز استان همدان را تامین می کنند.

وی با اشاره به اینکه برای رفاه حال عشایر آرد به قیمت خرید کارخانه و بدون واسطه در اختیار آنها قرار می گیرد، گفت: همچنین برای واکسیناسیون دام ها و کودکان عشایر با اداره دامپزشکی شهرستان و مرکز بهداشت هماهنگی هایی انجام شده تا با کمترین هزینه ایاب وذهاب، کار آنها صورت پذیرد.

مدیر امور عشایر نهاوند گفت: عملیات اجرایی جاده صعب العبور عشایر در منطقه کوهستان روستای گنبد کبود به طول چهار کیلومتر و با اعتبار 300 میلیون تومان در خرداد ماه سال جاری آغاز و در شهریور ماه به پایان رسید.

سلگی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال 92 تمامی اطراق گاه‌ها از لحاظ راه دسترسی، سرویس بهداشتی، آب‌رسانی سیار و ثابت و برق، زیر پوشش خدمات قرار بگیرند.

دیدگاه شما