تازه های سایت

کد مطلب: 38104
30. تير 1398 - 8:14
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از اجرای ۳ پروژه راه‌سازی با ردیف اعتبار ملی در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهداری شهرستان نهاوند اظهار داشت: طی سال گذشته باهدف ایمن‌سازی محورهای روستایی شهرستان و با توجه به‌ضرورت موجود مجوز ایمن‌سازی و بهسازی ۷۶ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان نهاوند از وزارت راه و شهرسازی اخذ و تأمین اعتبارشد.

وی با اشاره به اینکه برای استان همدان مجوز بهسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی صادرشده که بخش قابل‌توجه آن مربوط به شهرستان نهاوند است، تصریح کرد: ازآنجاکه شهرستان نهاوند و برخی از نقاط آن همچون سراب‌های گیان و فارسبان دارای جنبه توریستی و گردشگری دارد با همراهی مسئولین استان و شهرستان نهاوند عملیات بهسازی و تعریض محور نهاوند-گیان به طول ۱۸ کیلومتر آغاز شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه تعریض سه‌راهی دفول-بروزل-سراب فارسبان به طول ۱۸ کیلومتر در حال حاضر به مناقصه رفته و ۲ پیمانکار درخواست همکاری داده‌اند.

وی بابیان اینکه دیگر پروژه روستایی نهاوند که دارای جنبه تفریحی، توریستی و ورزشی است محور نهاوند-دهفول به طول ۶ کیلومتر است، گفت: عملیات اجرایی این پروژه هفته گذشته با حضور مسئولین آغاز شد و هم‌اکنون نیز با تمام توان در حال انجام است.

بهرام نیا با اشاره به پروژه راه‌های روستایی همچون توانه-اسدآباد، اکبرآباد-شریف آباد، هادی آباد-رزینی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور ۷۰ هزار پروژه وجود دارد که ۶۵ هزار پروژه آن استانی و ۵ هزار پروژه دیگر ملی است.

وی بابیان اینکه این تعداد پروژه حداقل ۲۰ سال زمان برای اتمام و بهره‌برداری نیاز دارند، گفت: سالانه در محور نهاوند-آورمان نزدیک به ۴۵۰ نفر کشته و مجروح می‌شوند کهبا بازدیدهای ترتیب داده‌شده و دعوت مسئولین وزارت راه و شهرسازی به شهرستان سه پروژه نهاوند-کنگاور، نهاوند-بروجرد و نهاوند-آورزمان-ملایر با ردیف اعتبار ملی اخذ مجوز شده است.

احداث ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی جدید در استان همدان

معاون توسعه راه‌های استان همدان نیز گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ایمن‌سازی و تعریض ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی در استان همدان در حال انجام است.

حبیب نادیان رفیع ادامه داد: از این میزان ۴۰۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان نهاوند قرار دارد.

معاون توسعه راه‌های استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته پروژه راه‌های نهاوند-کنگاور و نهاوند-بروجرد به ترتیب دارای یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۸۷۰ میلیون تومان اعتبار بوده است، گفت: پروژه محور نهاوند آور زمان ملایر در سال گذشته دارای ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار بوده که خوشبختانه ۱۰۰ درصد آن تخصیص پیداکرده است.

وی افزود: خوشبختانه طی سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۶ به سبب ایمن‌سازی‌های صورت گرفته در سطح استان همدان ۸۵ درصد تلفات جانی در جاده‌های استان کاهش داشته است.

دیدگاه شما