تازه های سایت

کد مطلب: 38086
26. تير 1398 - 15:34
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند گفت: طی يك تفاهمنامه قرار است بنیاد مسکن ۳۰ واحد مسکونی را برای مددجویان نهاوند احداث و تحویل دهد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی‌محمد محمدی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه با افزایش قیمت اجاره بها در جامعه امروز برخی از مددجویان حتی نمی‌توانند در حاشیه شهر مکانی را برای سکونت خود اجاره کنند و به همین خاطر با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

وی با دعوت از خیرین برای مشارکت در این امر خیر گفت: از صاحبخانه‌ها انتظار می‌رود ملاحظه معولان را کرده و از افزایش اجاره بها خودداری کنند زیرا این کار مشارکت در امر خیر به حساب می‌آید.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند با اشاره به تامین مسکن مددجویان افزود: در هفته بهزیستی هفت واحد مسکونی افتتاح و تحویل مددجویان شد و علاوه بر آن چهار واحد دیگر که توسط بسیج سازندگی مرمت قرار شده بود تحویل صاحبان این واحدها شده است.

وی با بیان اینکه طی یک تفاهمنامه قرار است بنیاد مسکن 30 واحد مسکونی را برای مددجویان احداث کند افزود: در حال حاضر 3 هزار و 200 معلول در سطح شهرستان داریم که از این تعداد 559 نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و یک‌هزار نفر دیگر نیز از محل هدفمندی یارانه‌ها حقوق دریافت می‌کنند.

محمدی گفت: برای مددجویان 4 هزار و 500 دفترچه خدمات درمانی صادر شده که بر این اساس هزینه‌های بیمارستان و فرانشیز آنها رایگان است.

وی با اشاره به همکاری مسوولان برای رفع مشکلات مددجویان و معلولان گفت: طرح «لبخند مهربانی» یکی از طرح‌هایی است که در حال حاضر در حال اجراست و مسوولان با حضور در منازل معلولان مشکلات آنها را بررسی کرده و برای رفع آن چاره‌جویی می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نهاوند از مسوولان خواست به وعده‌هایی که به معلولان می‌دهند عمل کنند.

وی از وجود 45 مهد کودک روستایی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع مهدهای کودک شهرستان 45 مورد در سطح روستاهاست که شهرستان نهاوند در این زمینه مقام نخست را در سطح استان دارد.

محمدی اظهار کرد: در حال حاضر 350 نفر از زنان سرپرست خانوار و دارای سالمند شناسایی شده که زیر پوشش بهزیستی قرار گرفته و حقوق ماهانه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما