تازه های سایت

کد مطلب: 38050
20. تير 1398 - 7:29
بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده‌است. روزی که دژخیمان رضاخان، مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عفاف ودیعه‌ای است مقدس و موهبتی الهی، موهبت و خلعتی برازنده که انقلاب شکوهمند اسلامی آن را به زنان بازگرداند تا به داشتن آن ببالند و دوشادوش مردان در جهت تحقق «جامعه‌ای فاطمی» در راستای نیل به «دولتی مهدوی» تلاشی مقدس از خود نشان دهند.

 عفاف و حجاب،نشان دهنده ی تقویت ایمان،عمق اعتقاد،حاکمیت ارزشهای انسانی وحفظ حریم و حرمت زن و مرد است و عدم رعایت آن شدیدترین ضربات را بر پیکر اخلاق و معنویت در جامعه وارد می کند.از آنجا که رعایت عفاف و حجاب، در سلامت و پاکی جامعه مؤثر است و بنیان خانواده را تحکیم می بخشد و بستر لازم را برای تربیت صحیح نسل امروز و فردای جامعه فراهم می کند، لذا رعایت این مساله یکی از وظایف شرعی، قانونی و اجتماعی است که بر عهده هر مرد مومن و زن مومنه ای است؛و کوتاهی و بی توجهی نسبت به آن،باعث رواج گناه و تفاخر و تکاثر و اسراف و فساد و در نهایت محدودیت زن خواهد شد.

ازسویی،روشن است که حجاب اسلامی نقشی کلیدی در حفظ سلامت اخلاقی جامعه و پاکی نسل آینده دارد؛چرا که زن مربی جامعه است و حفظ شأن و شخصیت و مقام و منزلت او می تواند حضور زن را در مسیری درست و هدفی والا قرار دهد و وی را از خطا و گناه باز دارد.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان نهاوند

دیدگاه شما