تازه های سایت

کد مطلب: 37989
12. تير 1398 - 8:26
رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: 40 چادر امدادی در 4 سالن ورزشی شهرستان برای اسکان اضطراری آسیب‌دیدگان سیل امسال برپا کردیم

به گزارش پایگاه خبری گرو، جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند در سال گذشته با فعالیت شبانه‌روزی نیروهای امداد، داوطلبان و جوانان در طرح‌های مختلف به هموطنان و مسافران حوزه شهرستان نهاوند ارائه خدمت کرد.

 خدمت‌رسانی صادقانه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند با اشاره به توانمندی‌های هلال احمر در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی و نقش موثر آن در زمان بحران و حادثه در شهرستان، بیان می‌کند: هلال احمر طی ادوار گذشته نشان داد در اجرای وظایف خود تنها خدمت‌رسانی صادقانه به مردم با حفظ کرامت ایشان را دنبال می‌کند و به همین دلیل اعتماد عمومی به این نهاد اجتماعی روزبه‌روز بیشتر و هلال احمر به عنصری مهم در تحقق مردم‌سالاری مورد نظر انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

حمید نوروزی در گفت‌وگو با همشهری اظهار می‌کند: همه فعالیت‌های این نهاد برای خدمت به اقشار مختلف جامعه، به صورت داوطلبانه، بی‌منت و با نگاه خیرخواهانه انجام می‌شود و نگاه مادی در هلال احمر جایگاهی ندارد. وی با اشاره به این‌که هلال احمر همواره از کمک‌های مردمی و حضور خیران برای توسعه فعالیت‌های خود استقبال می‌کند می‌افزاید: گسترش فعالیت‌های خیرخواهانه در شهرستان نیازمند تقویت فرهنگ نوع‌دوستی در میان مردم است که در همین رابطه هلال احمر با اجرای طرح‌های متنوع در مناسبت‌های مختلف، تلاش می‌کند روحیه مهربانی را در فضای جامعه افزایش دهد.

خدمت‌رسانی در نوروز

نوروزی می‌گوید: در ایام نوروز 310 نیروی امدادی و خدماتی در قالب طرح خدمات سفر با شعار «نه به تصادف» (بهترین رفتار ترافیکی) با 2 پایگاه امداد جاده‌ای در سه‌راهی نهاوند نورآباد و شهر فیروزان مشغول فعالیت بودند. نهاوند در این ایام با انجام 98 عملیات امدادی بعد از ملایر رتبه دوم شهرهای استان را به خود اختصاص داد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند تصریح می‌کند: در سیل فروردین ماه امسال با 60 امدادگر و نجاتگر 520 عملیات آبگرفتگی، رهاسازی و امدادرسانی به مردم و خودروهای در راه مانده در حوزه شهرستان نهاوند انجام و با توجه به نیازهای موجود خدماتی نظیر ارائه چادر، چراغ، نفت، وسایل گرمایشی و پتو ارائه شد.

 کمک‌های نقدی وغیرنقدی

وی ادامه می‌دهد: 200 میلیون تومان اجناس شامل چادر، پتو، گالن آب، تجهیزات امدادی و مواد غذایی از انبار جمعیت هلال احمر شهرستان را در ایام سیل برای ارائه خدمات در اختیار نیازمندان قرار دادیم و بیش از 150 میلیون تومان کمک‌های نقدی وغیرنقدی جمع‌آوری شد.

نوروزی می‌افزاید: 2 اردوگاه در 4 سالن ورزشی نهاوند با 40 چادر امدادی برای اسکان اضطراری برپا کردیم و توانستیم با توجه به شرایط و امکانات موجود بحران سیل را با هماهنگی سایر دستگاه‌های شهرستان مدیریت کنیم.وی بیان می‌کند: 6 مورد اهدای خون شامل 420 نفر که هر نفر 650 سی سی خون اهدا کردند، همچنین واکسیناسیون حجاج شهرستان به تعداد 175 نفر نیز توسط جمعیت هلال احمر شهرستان انجام شده است.

اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند از اعزام 3 کاروان سلامت به روستاهای محروم تاریک‌دره، عشوند و برجک خبر می‌دهد که این کاروان‌ها ضمن استقرار در مساجد، مراکز بهداشت و محل تجمع اهالی روستاها اقدام به ارائه خدماتی همچون ویزیت رایگان، پایش قند و فشار خون، بررسی بهداشت محیط و خدمات بهداشتی و درمانی به حدود هزار نفر می‌کنند.

وی اضافه می‌کند: 6 چادر سلامت در ورودی مصلی در ایام مختلف و مناسبت‌های ملی مذهبی مانند 22 بهمن، روز قدس، مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) و هفته هلال احمر برپا کردیم و به مردم خدمات ارائه دادیم. 

 امداد و نجات تابستانه 

نوروزی با اشاره به اجرای طرح امداد و نجات تابستانه بیان می‌کند: در این طرح امدادگران و نجاتگران هلال احمر به ارائه خدمات متنوع امداد و نجات، کمک‌های اولیه و ارائه خدمات اجتماعی به مسافران تابستانی می‌پردازند.وی تصریح می‌کند: در طرح تابستانی امداد و نجات با توجه به تردد بالای مسافران در محورهای مواصلاتی، سراب‌ها و اماکن گردشگری شهرستان، امدادگران و نجاتگران هلال احمر در 2 پایگاه جاده‌ای اقدام به ارائه خدمات امدادی به مردم و مسافران می‌کنند. 

طرح همای رحمت

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند می‌گوید: در ایام مبارک ماه رمضان در طرح «همای رحمت» با همیاری خیران و داوطلبان جمعیت هلال احمر 200 سبد کالا و مواد غذایی به ارزش 20 میلیون تومان برای کمک به خانواده‌های محروم، بی‌بضاعت و بدسرپرست از طریق جمعیت هلال احمر جمع‌آوری و در شب‌های قدر به صورت محرمانه توزیع شد.

نوروزی همچنین از برگزاری بیش از 82 کارگاه‏ و کلاس‏ آموزشی متنوع امدادی، فرهنگی و اجتماعی با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت اعضای جوان و عموم مردم به تعداد 319 نفر در مرکز جمعیت هلال احمر نهاوند خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: با توجه به قرار گرفتن نهاوند روی گسل زلزله بحث آموزش و راه‌های مقابله با بحران و حوادث یک نیاز ضروری برای عموم مردم و داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش در هلال احمر اظهار می‌کند: بزرگ‏ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی آن است. با عنایت به ضرورت و اهمیت طراحی و برنامه‌‏ریزی فعالیت‏ها و خدمات آموزشی جوانان و همچنین با توجه به اساسنامه جمعیت هلال‏ احمر که به صراحت درخصوص آموزش جوانان به منظور آماده‌سازی آنان در انجام خدمات امدادی و عام‏ المنفعه اشاره می‏‌کند بر آن شدیم همزمان با غنی‌سازی اوقات فراغت در فصل تابستان دوره‌های آموزشی را با مباحث کاربردی برگزار کنیم.

برنامه‌های اوقات فراغت

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند می‌گوید: یکی از مسائل مهم تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان جامعه توجه لازم به اوقات فراغت آنان است و بهینه‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان ارتباط نزدیکی به بهداشت روانی، بروز ابتکار و خلاقیت، تبلور اندیشه‌های آزاد، کاهش فشار روحی و روانی و درنهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

حمید نوروزی می‌افزاید: در این راستا حوزه جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند ضمن ثبت‌نام در پایگاه‌های فرهنگی و آموزشی در نظر دارد برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت را در 4 محور برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌های بشردوستانه و عام‌المنفعه و برنامه‌های مناسبتی و مذهبی برای هزار نفر از جوانان، داوطلبان و امدادگران جوان خود به اجرا درآورد./همشهری

دیدگاه شما