تازه های سایت

کد مطلب: 37911
2. تير 1398 - 8:19
شنیده‌ها حاکی از آن است که «کاظم جلالی» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از گزینه‌های جدی مطرح برای تصدی سفارتخانه ایران در مسکو است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، شنیده‌ها حاکی از آن است که «کاظم جلالی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از گزینه‌های مطرح و جدی تصدی سفارتخانه ایران در مسکو است و قرار است به جای «مهدی سنایی» عهده‌دار این سمت شود.

 

 

جلالی که خرداد 1395 به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس انتخاب شد، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه نیز هست.

جلالی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در رشته علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) است و در ادوار ششم تا نهم مجلس نیز نماینده مردم شاهرود بوده است.

 

 

مهدی سنایی که پیش از تصدی سفارت ایران در مسکو، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بود، به جای سید محمودرضا سجادی عهده‌دار این سمت شد. سنایی آبان 1392 به عنوان سفیر ایران در مسکو منصوب و چهارم آذر 1392 از نمایندگی مجلس استعفا داد تا در سمت جدید مشغول به کار شود. نمایندگان مجلس دهم آذر 92 با ۱۴۱ رأی موافق، با استعفای مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند از کسوت نمایندگی مجلس موافقت کردند. (اینجا بخوانید)

وی 26 دی ماه 1392 استوارنامه خود را تقدیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما