تازه های سایت

کد مطلب: 37881
29. خرداد 1398 - 7:41
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: تاکنون 5 هزار و 200 اصله درخت پسته در شهرستان نهاوند پیوندزنی شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو،حسین خردمند اظهار کرد: با توجه به اقلیم مساعد نهاوند برای کشت درخت پسته مطالعاتی از سوی مرکز تحقیقات پسته وزارت جهاد کشاورزی در این شهرستان انجام گرفت و آب و هوای این شهرستان در یک بازه 30 ساله مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه آن مثبت اعلام شد.

وی افزود: همچنین بر اساس گزارش تیم مرکز تحقیقات پسته وزارت جهاد کشاورزی طی این مدت 11 هزار و 500 پیوندک روی درختان انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در خصوص باروری درختان پیوند زده شده است گفت: با توجه به کشت درختان پسته در چندین روستای شهرستان تاکنون در روستاهای وهمان و طائمه درختان زیر بار رفته و از آنها پسته برداشت شده است.

وی با اشاره به نتایج مثبت کاشت پسته توسط باغداران این شهرستان گفت: با توجه به تجربه موفق کشت درخت پسته در نهاوند و به منظور انتقال تجربیات پسته‌کاران این شهرستان به سایر باغداران استان، اخیرا یک دوره آموزشی از سوی معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با حضور 115 تن از باغداران شهرهای نهاوند، ملایر، تویسرکان، همدان، فامنین و بهار برگزار شد.

خردمند گفت: در این دوره آموزشی نکات فنی و آموزشی نوین برای بالا بردن کیفیت محصول توسط یکی از کارشناسان مرکز تحقیقات وزارت جهاد آموزش داده شد./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما