تازه های سایت

کد مطلب: 37802
22. خرداد 1398 - 9:25
رئیس اداره بهزیستی نهاوند گفت: با توجه به راه‌اندازی مرکز اتیسم در نهاوند تا کنون 40 بیمار شناسایی شده که از خدمات توانبخشی این مرکز استفاده می‌كنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی‌محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ارتقای کیفیت زندگی فرزندان و خانواده‌های دارای کودکان اتیسم با پیگیری این اداره و جمعی از والدین، کار دریافت مجوز از دو سال پیش آغاز شد و سرانجام مجوز لازم کسب و این مرکز در سال گذشته راه‌اندازی شد.

وی گفت: مرکز توانبخشی بیماران اوتیسم دومین مرکز استان است که بعد از شهر همدان در نهاوند دایر شده است.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند افزود: خدماتی که در این مرکز به بیماران ارائه می‌شود شامل غربالگری، مداخله بهنگام، گفتاردرمانی، کاردرمانی آموزش مهارت‌های زندگی و کنترل هیجانات است که زیر نظر چندین کارشناس صورت می‌گیرد.

وی از رضایتمندی و استقبال خانواده‌های مبتلا به این بیماری خبر داد و افزود: با توجه به آموزش‌های مناسبی که به این بیماران ارائه می‌شود خانواده‌ها احساس رضایت خاطر پیدا کرده و از فشارهایی که به لحاظ روحی و روانی به آنان وارد می‌شود کاسته می‌شود.

محمدی در رابطه با تامین هزینه این مرکز گفت: بخشی از هزینه مرکز از محل پرداخت یارانه‌ها و بخشی نیز از طریق خانواده‌ها تامین می‌شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در حال حاضر3 هزار معلول در نهاوند وجود دارد افزود: در سطح شهرستان نهاوند 3 هزار معلول شناسایی شده که به ۵۵۹ نفر از آنها مستمری ماهانه پرداخت می‌شود و ۹۰۰ نفر از آنها نیز از سال گذشته یارانه دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی نهاوند با بیان اینکه در سطح استان فقط شهرستان‌های نهاوند و همدان دارای طرح غربالگری ژنتیک هستند اضافه کرد: طرح مشاوره ژنتیک یکی از راهکارهای مهمی است که می‌تواند در کاهش میزان معلولیت موثر واقع شود بنابراین طرح غربالگری ژنتیک به همین منظور پس از مرکز استان در سطح نهاوند نیز فعال شد.

وی جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای معلولان را تنها در صلاحیت اداره بهزیستی دانست و افزود: به جز اداره بهزیستی و نهادهایی که مجوز قانونی دارند هیچ دستگاهی نمی‌تواند اقدام به جمع‌آوری کمک‌ برای معلولان و خانواده‌های بی‌بضاعت کند.

محمدی در این خصوص گفت: مرکز نگهداری دخترانه «فاطمه‌الزهرا» و پسرانه «مهرعلی»، پایگاه خدمات اجتماعی «مهرعلی»، مرکز نوید مهر و ترنم باران مراکز وابسته به بهزیستی هستند که می‌توانند کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کنند و خیرین نیز کمک‌های خود را در اختیار آنها قرار داده و از واریز وجوه خود به شماره حساب‌هایی که برخی افراد در فضای مجازی اعلام می کنند خودداری کنند./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما