تازه های سایت

کد مطلب: 37765
18. خرداد 1398 - 8:19
رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: وقوع آتش‌سوزی در دو منطقه نهاوند براثر بی‌احتیاطی چوپان باعث از بین رفتن بیش از 25 هکتار از مراتع شهرستان نهاوند شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی دهپهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با تلاش مردم محلی و همکاران اداره منابع طبیعی نهاوند آتش‌سوزی در مراتع نهاوند خوشبختانه مهار شد.

وی اظهار داشت: آتش‌سوزی در مراتع روستاهای " رود حسن علیا " و قلعه ذرتی " از حضور بعدازظهر روز گذشته شروع شد و تا حدود بامداد امروز ادامه یافت و باعث ایجاد خسارت به مراتع این دو روستا شد.

دهپهلوان گفت: میزان خسارت را در روزهای آینده اعلام می‌کنیم چون به تاریکی شب برخوردیم امکان برآورد خسارت نیست.

وی افزود: در روز گذشته دو حادثه آتش‌سوزی اتفاق افتاد که یکی از حوادث در منطقه بارودآب اتفاق افتاد و کنترل شد و عامل این آتش‌سوزی نیز دستگیرشده و در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند اظهار داشت: حدوداً بین 20 تا 25 هکتار در این دو مرتع طعمه حریق شد که با همکاری مردم محلی و استفاده از ادواتی مانند تراکتور و آتش کوب توانستیم بعد از چندین ساعت آتش‌سوزی را مهار کنیم.

وی عنوان کرد: عامل آتش‌سوزی در مراتع روستای قلعه ذرتی شناسایی‌شده است که با هماهنگی مقام قضایی برای وی پرونده تشکیل خواهد شد و مراحل قانونی را سپری خواهد کرد.

دهپهلوان گفت: علت این حادثه که یک چوپان بوده است براثر بی‌احتیاطی برای روشن کردن آتش عامل این آتش‌سوزی شده است.

وی با تشکر از همکاری مردم محلی برای خاموش کردن حریق اظهار داشت: از مردم و افرادی که این روزها به دامان طبیعت می‌روند درخواست داریم در روشن کردن آتش در مراتع خیلی دقت کنند تا به طبیعت و منابع طبیعی آسیبی وارد نشود.

دیدگاه شما