تازه های سایت

کد مطلب: 37744
16. خرداد 1398 - 0:44
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: طرح "بسیج ملی کنترل فشار خون" از 17خردادماه تا 15 تیرماه دردو بیمارستان ایت الله علیمرادیان و شهید ایت الله قدوسی، ۱۷ مرکز مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۷۸خانه بهداشت روستایی و مراکز دیگر در سطح شهر اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مومنعلی دارابی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: فشار خون از اولویت دار ترین بیماری های غیرواگیر است که با مشارکت همه دستگاه ها و همه افراد می تواند این بیماری را کنترل کنیم.

وی اظهار داشت: برای اولین بار در دنیاست که طرح کنترل فشار خون برای 40 میلیون نفر انجام شده است.

دارابی افزود:در سال 96 ، 97 هزار نفر به دلیل فشار خون و عوارض فشار خون ،سکته مغزی ؛ قلبی، جان خود را از دست داده‌اند.
 
مدیرشبکه بهداشت ودرمان نهاوند افزود: تمام مراکز بهداشتی درمانی در شهرها و روستاها و پایگاه های بسیج، کارخانه ها و مراکز فعال صنایع، ایستگاه های سیار در معابر و مساجد، تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی، داروخانه ها و مراکز برگزاری نماز جمعه تا 15 تیر در طرح کنترل فشار خون همشهریان همکاری خواهند داشت. 
 
دارابی درادامه گفت :طرح "بسیج ملی کنترل فشار خون" از ۱۷خردادماه تا۱۵تیرماه در۲ بیمارستان ایت الله علیمرادیان و شهید ایت الله قدوسی  ؛ ۱۷ مرکز مراکزخدمات جامع سلامت شهری وروستایی؛ ۷۸خانه بهداشت روستایی ؛ ۳پایگاه سلامت شهری ؛ ۳ایستگاه موقت در(شهرداری ؛ جوادیه ؛ مسجدمیدان پای قلعه)  ؛ ۲ ایستگاه سیارجهت مراجعه به ادارات و کارخانجات ؛ ۲درمانگاه خصوصی(پارس و سلامت)  ؛ درمانگاه تامین اجتماعی و تمام مطب های بخش خصوصی اجرا می شود و ۱۰۰هزار فرد بالای ۳۰ سال شهرستان زیر پوشش سنجش فشار خون قرار می‌گیرند.
 
وی اظهار داشت: در بیماری های غیر واگیر مهمترین عامل سبک زندگی است که در فشار خون اساسی نیز نقش وراثت، شیوه زندگی و تغذیه بسیار مهم است همچنین در فشار خون ثانویه علتی غیر این ها دارد که مردم می توانند با کاهش مصرف نمک به میزان قابل توجهی فشار خون خود را کنترل کنند.
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما